2026-05-18, 18:01
  #3937
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag vet inte hur kompatibel Xabi är med nuvarande Liverpool-trupp, men Frimpong och Wirtz lär ju ha vetat vad han vill ha av dem.

Salahs post är speciell. Enda gången han öppnar käften är när det handlar om hans egna intressen, så även denna gång. Men han har ju en poäng.

Ingen kan övertyga mig om att Salah gör detta för någon slags omtanke för klubben. Detta handlar om att Salah vill prata om något annat än hans dåliga säsong, att han petats, att han grinat sig ur att få lämna som fri transfer. Att han inte levererat i år, att han varit petad, det är inte hans fel. Det är Slots fel.

Jones, Dominik Szoboszlai, Hugo Ekitike, Andy Robertson, Wataru Endo, Milos Kerkez, Giovanni Leoni, Jeremie Frimpong och Calvin Ramsay har alla gillat posten, även Harvey Elliott.

Det sätter pressen på Slot och ledningen. Tappat omklädningsrummet?

Hade Salah haft klubbens bästa i åtanke hade han sett till att Saudi fick betala 20m£ för hans övergång. Men eftersom de pengarna skulle tagits rätt ur Salahs sign-on. vill Salah inte bli såld. Han vill gå gratis.

Jag förstår Salah. Jag förstår inte att klubben går med på det. Även om det frigör löneutrymme och man slipper en surande Salah på bänken, så är det helt orimligt att släppa honom gratis bara för att slippa bråka.

Ur det perspektivet är inte Salah lite fräck. Först får han som han vill, sen har han ändå mage att placera klubben i skiten före han drar.

Kan det finnas i korten att han vill egentligen stanna, men att Slot måste dra för att det ska hända? Och det här är hans power move för att få det att hända?

Det är smart av Salah och win-win för hans del. Vi har ju sett hur lojala "spelar-fans" är (dvs fans som bryr sig om spelaren mer än vilken klubb de spelar för) där har vi ju t.ex. Ronaldo fans som fortfarande hävdar att han är top3 i världen fast han spelat i Saudi i några år och är över 40. Salah kommer ju också ha fans som försvarar honom och en dålig säsong kan man lätt ignorera. Speciellt när snacket kring Slot har gått från "holländskt geni" till "flintskallig bedragare" över en säsong. Blir öppet mål för Salah att få in en sista spark på Slot innan han försvinner och även om vissa fans varit kritiska mot Salah så har ju kritiken mot Slot växt ännu mer. Nu extra mycket bränsle på elden när man missar Xabi Alonso som nog många hade hängt sin hatt på som nästa frälsare på bänken. Visst är nog det mesta av Salah's utspel från ett själviskt perspektiv där han haft det tungt, inte fått det att fungera och laget har underpresterat. Men det blir win-win då en del kommer se det som att han offras av klubben men bara "ville klubbens bästa" och blir straffad för att prata om det.

Blir intressant att se hur reaktionen blir nästa säsong. Tycker ändå man får lite vibbar av Ten Hag i Man United där de flesta supportrarna var väldigt trötta och "klara" med honom, men i det fallet fick han stanna en säsong till, i Liverpool-fallet är det ju inte någon magisk FA Cup vinst som tippar över utan snarare att man brände det självklara alternativet och man nästan är tvingade att dubbla ner på Slot nu med allt snack som varit. Hur mycket motgång klarar man i inledningen av nästa säsong innan det blir för mycket? Sen kan jag tycka att man måste se över värvningarna också. Ja Wirtz spelade väl upp sig lite under säsongen, dock långt från att leva upp till priset än. Att man bränner 125m på en skadebenägen Isak kändes dumt förra sommaren och ser ännu dummare ut nu med facit i hand. Klopp hade fått ihop en halv startelva av klass med de pengarna.
Citera
2026-05-18, 18:18
  #3938
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är smart av Salah och win-win för hans del. Vi har ju sett hur lojala "spelar-fans" är (dvs fans som bryr sig om spelaren mer än vilken klubb de spelar för) där har vi ju t.ex. Ronaldo fans som fortfarande hävdar att han är top3 i världen fast han spelat i Saudi i några år och är över 40. Salah kommer ju också ha fans som försvarar honom och en dålig säsong kan man lätt ignorera. Speciellt när snacket kring Slot har gått från "holländskt geni" till "flintskallig bedragare" över en säsong. Blir öppet mål för Salah att få in en sista spark på Slot innan han försvinner och även om vissa fans varit kritiska mot Salah så har ju kritiken mot Slot växt ännu mer. Nu extra mycket bränsle på elden när man missar Xabi Alonso som nog många hade hängt sin hatt på som nästa frälsare på bänken. Visst är nog det mesta av Salah's utspel från ett själviskt perspektiv där han haft det tungt, inte fått det att fungera och laget har underpresterat. Men det blir win-win då en del kommer se det som att han offras av klubben men bara "ville klubbens bästa" och blir straffad för att prata om det.

Blir intressant att se hur reaktionen blir nästa säsong. Tycker ändå man får lite vibbar av Ten Hag i Man United där de flesta supportrarna var väldigt trötta och "klara" med honom, men i det fallet fick han stanna en säsong till, i Liverpool-fallet är det ju inte någon magisk FA Cup vinst som tippar över utan snarare att man brände det självklara alternativet och man nästan är tvingade att dubbla ner på Slot nu med allt snack som varit. Hur mycket motgång klarar man i inledningen av nästa säsong innan det blir för mycket? Sen kan jag tycka att man måste se över värvningarna också. Ja Wirtz spelade väl upp sig lite under säsongen, dock långt från att leva upp till priset än. Att man bränner 125m på en skadebenägen Isak kändes dumt förra sommaren och ser ännu dummare ut nu med facit i hand. Klopp hade fått ihop en halv startelva av klass med de pengarna.

Man ska ha hårt skruvade Salah-glasögon på för att se det som att han "offras av klubben". Klubben är ju svinschyssta som låter honom avsluta kontraktet, gå var fan han vill, ta en fet sign-on med ett år kvar på kontraktet.

Man kan argumentera att Salahs dippande form har med att försämrat Liverpool att göra, att han kunnat prestera i närheten av tidigare nivåer om laget varit bättre. Så är det säkert.

Nej, känslan nu är lite under Rodgers sista sommar. Liverpool hade slutat sexa, åkt på stryk med 6-1 i sista omgången av Stoke, åkt ut i CL som trea i gruppen, förlorat mot Besiktas i EL, förlust i cuperna... (satan vad dåliga man var då - det var värre då.). Skulle man behålla Rodgers eller låta honom göra ett försök till?

Man lät honom köra på, spendera stort, och sen sparkade man i oktober när Klopp var positiv till att ta jobbet och vaskade en säsong i processen.

Isak... vet inte om jag skrev det här då och nu låter det som att veta bäst med facit i hand - men jag förstod aldrig varför vi ville lägga den sortens pengar på en så skadedrabbad spelare. Särskilt inte när vi redan värvat Ekitike, liknande spelartyp som inte var tänkt för se och lära direkt. Hur får vi in båda i en startelva? Finns en plan? Eller är Ekitike Isaks reserv?

Med tanke på att laget har stora hål i truppen som behöver fyllas var det en märklig transfer att lägga den sortens pengar på.

Inte Isaks fel såklart, och skadan var ju olycklig. Kanske kan han bli en succé, kanske blir det Carroll 2.0 (även om Isak är en klart bättre spelare än Carroll).
Citera
2026-05-18, 18:55
  #3939
Medlem
Drickbacks avatar
Huvuddomare har sista ordet därmed inte sagt de har rätt och andra målet för MU var regelvidrigt vilket var rätt uppenbart efter fördelen att bollen stannar intill kroppen.

The PGMOL have been in contact with Nottingham Forest and conceded that the referee Michael Salisbury was wrong not to rule out Manchester United’s second goal for handball.
Citera
2026-05-18, 21:56
  #3940
Medlem
jontepsgs avatar
Domen kommer alltså i sommar. Alla visste att Pep skulle lämna så fort domen är på G.
Citera
2026-05-18, 22:13
  #3941
Medlem
Drickbacks avatar
Haaland ångra nog sin fair play…
Citera
2026-05-18, 22:40
  #3942
Medlem
Drickbacks avatar
Pep Guardiola, expected to leave Man City THIS summer with Enzo Maresca always been as the ONLY replacement wanted.

Pep ready to say goodbye in the next days, while Maresca said yes to Manchester City months ago.

/Romano
Citera
2026-05-18, 22:41
  #3943
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Haaland ångra nog sin fair play…

Vilken?
Citera
2026-05-18, 22:41
  #3944
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilken?
Skallningen
Citera
2026-05-18, 23:31
  #3945
Medlem
jontepsgs avatar
Är redo att offra ena kulan till att Bournemouth imorgon gör säsongens match och daskar te City med ett gäng bollar.

Kan f.ö. inte minnas senast ligan var såhär spännande in i sista omgången. Kan också vara bias som jäklas med mitt minne.
Rent matematiskt sätt så är det 6 lag som slåss om conference league (orkar inte kolla på vilka som inte kan vinna vid samma poäng t.ex. vid inbördes möten osv). Vinner Bournemouth imorgon är det 3 lag som slåss om sista 2 CL-platserna. 3 lag som slåss om EL-plats, och det kan vara så att två av dom största london-lagen slåss om att vara kvar i PL. Blir många matcher att försöka hålla koll på.
Citera
2026-05-18, 23:52
  #3946
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Är redo att offra ena kulan till att Bournemouth imorgon gör säsongens match och daskar te City med ett gäng bollar.

Kan f.ö. inte minnas senast ligan var såhär spännande in i sista omgången. Kan också vara bias som jäklas med mitt minne.
Rent matematiskt sätt så är det 6 lag som slåss om conference league (orkar inte kolla på vilka som inte kan vinna vid samma poäng t.ex. vid inbördes möten osv). Vinner Bournemouth imorgon är det 3 lag som slåss om sista 2 CL-platserna. 3 lag som slåss om EL-plats, och det kan vara så att två av dom största london-lagen slåss om att vara kvar i PL. Blir många matcher att försöka hålla koll på.

De har allt att spela för, och bra form, men jag tror att Manchester City vinner och att Arsenal också måste vinna mot Palace, men vem vet. Oavgjort räcker ju inte nu eftersom Man C. kommer att ha bättre målskillnad med två vinster till.

Hur som helst måste det vara fördel för Arsenal med poängen på banken och bara en match kvar.
Citera
2026-05-18, 23:58
  #3947
Medlem
Drickbacks avatar
Inte en chans City ställer ut skorna, en vinst tvingar Arsenal till att vinna borta mot CP om City avslutar med vinst hemma mot Aston Villa som några dagar tidigare spelat final. Vinner de den har de inget att spela för mot City snarare lägga sig så det blir femma och fler lag tar sig till CL.
Citera
2026-05-19, 01:19
  #3948
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Inte en chans City ställer ut skorna, en vinst tvingar Arsenal till att vinna borta mot CP om City avslutar med vinst hemma mot Aston Villa som några dagar tidigare spelat final. Vinner de den har de inget att spela för mot City snarare lägga sig så det blir femma och fler lag tar sig till CL.

Jo, klart de gör det. Inte vill de ha någon chans att vinna ligan. De kommer ta det lugnt i morgon.

För att vara seriös: Burnley har gjort det helt ok mot både dem och Arsenal. För mig är det ett tecken på en bra liga. Flera spelare har väl också personliga skäl till att göra bra ifrån sig, för eventuellt nya kontrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in