Citat:
Jag vet inte hur kompatibel Xabi är med nuvarande Liverpool-trupp, men Frimpong och Wirtz lär ju ha vetat vad han vill ha av dem.
Salahs post är speciell. Enda gången han öppnar käften är när det handlar om hans egna intressen, så även denna gång. Men han har ju en poäng.
Ingen kan övertyga mig om att Salah gör detta för någon slags omtanke för klubben. Detta handlar om att Salah vill prata om något annat än hans dåliga säsong, att han petats, att han grinat sig ur att få lämna som fri transfer. Att han inte levererat i år, att han varit petad, det är inte hans fel. Det är Slots fel.
Jones, Dominik Szoboszlai, Hugo Ekitike, Andy Robertson, Wataru Endo, Milos Kerkez, Giovanni Leoni, Jeremie Frimpong och Calvin Ramsay har alla gillat posten, även Harvey Elliott.
Det sätter pressen på Slot och ledningen. Tappat omklädningsrummet?
Hade Salah haft klubbens bästa i åtanke hade han sett till att Saudi fick betala 20m£ för hans övergång. Men eftersom de pengarna skulle tagits rätt ur Salahs sign-on. vill Salah inte bli såld. Han vill gå gratis.
Jag förstår Salah. Jag förstår inte att klubben går med på det. Även om det frigör löneutrymme och man slipper en surande Salah på bänken, så är det helt orimligt att släppa honom gratis bara för att slippa bråka.
Ur det perspektivet är inte Salah lite fräck. Först får han som han vill, sen har han ändå mage att placera klubben i skiten före han drar.
Kan det finnas i korten att han vill egentligen stanna, men att Slot måste dra för att det ska hända? Och det här är hans power move för att få det att hända?
Salahs post är speciell. Enda gången han öppnar käften är när det handlar om hans egna intressen, så även denna gång. Men han har ju en poäng.
Ingen kan övertyga mig om att Salah gör detta för någon slags omtanke för klubben. Detta handlar om att Salah vill prata om något annat än hans dåliga säsong, att han petats, att han grinat sig ur att få lämna som fri transfer. Att han inte levererat i år, att han varit petad, det är inte hans fel. Det är Slots fel.
Jones, Dominik Szoboszlai, Hugo Ekitike, Andy Robertson, Wataru Endo, Milos Kerkez, Giovanni Leoni, Jeremie Frimpong och Calvin Ramsay har alla gillat posten, även Harvey Elliott.
Det sätter pressen på Slot och ledningen. Tappat omklädningsrummet?
Hade Salah haft klubbens bästa i åtanke hade han sett till att Saudi fick betala 20m£ för hans övergång. Men eftersom de pengarna skulle tagits rätt ur Salahs sign-on. vill Salah inte bli såld. Han vill gå gratis.
Jag förstår Salah. Jag förstår inte att klubben går med på det. Även om det frigör löneutrymme och man slipper en surande Salah på bänken, så är det helt orimligt att släppa honom gratis bara för att slippa bråka.
Ur det perspektivet är inte Salah lite fräck. Först får han som han vill, sen har han ändå mage att placera klubben i skiten före han drar.
Kan det finnas i korten att han vill egentligen stanna, men att Slot måste dra för att det ska hända? Och det här är hans power move för att få det att hända?
Det är smart av Salah och win-win för hans del. Vi har ju sett hur lojala "spelar-fans" är (dvs fans som bryr sig om spelaren mer än vilken klubb de spelar för) där har vi ju t.ex. Ronaldo fans som fortfarande hävdar att han är top3 i världen fast han spelat i Saudi i några år och är över 40. Salah kommer ju också ha fans som försvarar honom och en dålig säsong kan man lätt ignorera. Speciellt när snacket kring Slot har gått från "holländskt geni" till "flintskallig bedragare" över en säsong. Blir öppet mål för Salah att få in en sista spark på Slot innan han försvinner och även om vissa fans varit kritiska mot Salah så har ju kritiken mot Slot växt ännu mer. Nu extra mycket bränsle på elden när man missar Xabi Alonso som nog många hade hängt sin hatt på som nästa frälsare på bänken. Visst är nog det mesta av Salah's utspel från ett själviskt perspektiv där han haft det tungt, inte fått det att fungera och laget har underpresterat. Men det blir win-win då en del kommer se det som att han offras av klubben men bara "ville klubbens bästa" och blir straffad för att prata om det.
Blir intressant att se hur reaktionen blir nästa säsong. Tycker ändå man får lite vibbar av Ten Hag i Man United där de flesta supportrarna var väldigt trötta och "klara" med honom, men i det fallet fick han stanna en säsong till, i Liverpool-fallet är det ju inte någon magisk FA Cup vinst som tippar över utan snarare att man brände det självklara alternativet och man nästan är tvingade att dubbla ner på Slot nu med allt snack som varit. Hur mycket motgång klarar man i inledningen av nästa säsong innan det blir för mycket? Sen kan jag tycka att man måste se över värvningarna också. Ja Wirtz spelade väl upp sig lite under säsongen, dock långt från att leva upp till priset än. Att man bränner 125m på en skadebenägen Isak kändes dumt förra sommaren och ser ännu dummare ut nu med facit i hand. Klopp hade fått ihop en halv startelva av klass med de pengarna.