Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Är redo att offra ena kulan till att Bournemouth imorgon gör säsongens match och daskar te City med ett gäng bollar.
Kan f.ö. inte minnas senast ligan var såhär spännande in i sista omgången. Kan också vara bias som jäklas med mitt minne.
Rent matematiskt sätt så är det 6 lag som slåss om conference league (orkar inte kolla på vilka som inte kan vinna vid samma poäng t.ex. vid inbördes möten osv). Vinner Bournemouth imorgon är det 3 lag som slåss om sista 2 CL-platserna. 3 lag som slåss om EL-plats, och det kan vara så att två av dom största london-lagen slåss om att vara kvar i PL. Blir många matcher att försöka hålla koll på.
En lyckad omgång är ju att B'mouth slår City ikväll, att Chelsea åker på däng mot Spurs och sedan i sista omgången så förlorar Liverpool mot Brentford samtidigt som B'mouth slår N'ham borta.
Det skulle innebära att Liverpool kommer spela EL nästa säsong, att City missar en ligatitel, att Chelsea kommer behöva kvala in till EL (vilket med ett VM samma sommar ger nada försäsongsträning typ och vila för stor del av truppen) - detta är nog den mest positiva utvecklingen som kan ske från ett United-perspektiv. Att det sedan finns ett stort antal cry babies i Arsenals trupp, ett troll på forumet och en kommentator som kommer tjata om Bookaajooo får man bara försöka låta bli att bry sig om...
Men grattis Arsenal återigen - nu är det klart efter 22 års väntan.