2026-05-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Det är samma "tänk" hela vägen på detta klientel.

Får jag inte mer pengar från socialen så snattar familjen ännu mer.
Sjukskriver inte doktorn mig så hotar jag med våld från hela klanen.
Får jag inte en bättre bostad så bränner jag ner/spränger de finare husen.
Har jag inte råd med en finare bil så bränner jag grannarnas bilar.
Etc etc.

Fältassistenterna/ sossarbetarna på fältet borde har bilen full med senaste iphone.

Om inte Hassan 14 år får en ny iphone så går han till gängen som springis.
Rädda Hassan !
Citera
2026-05-18, 12:02
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl inte bara invandrarbarn som snattar? Gunilla på 52 har också försörjningsstöd och två barn i tonåren.

Nej men det är typiskt blatte-tänk att det skulle vara OK att snatta om inte staten ger dem tillräckligt med pengar i deras tycke.
Citera
2026-05-18, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Sveriges Radio inyervjuar en syrisk fyrabarnsmamma som går på försörjningsstöd. Hon tror att om ett bidragstak införs kommer faniljer att få så dålig ekonomi att barnen börjar snatta på ICA.

https://www.sverigesradio.se/artikel/bidragstak-kan-oka-tonarskriminalitet-varnar-storstadspolitiker

Även ledande sosse politiker som styr i Stockholm Göteborg och Malmö tror samma sak.

Jag anser atr ett bidragstak bör införas. Och om bidragsberoende nvandrarförälldrar har barn som snattar skall hela familjen utvisas. Vad bidrsr dessa familjer med till samhället annat än kostnadder? Att låta barnen snatta är väl om något brist på vandel.

Asylbarn heter det. Dvs från Mena och Afrika.
Citera
2026-05-18, 12:10
Medlem
grungewhores avatar
Det handlar förstås om bristande impulskontroll. Barnen kommer ju inte knalla ner på Konsum och snatta havregryn och müsli, de kommer snatta de chokladkakor mamman nu inte har råd att köpa.

Att mamman anser att det är samhällets plikt att hon kan köpa snask till sina barn är förstås eljest, men det är ett större problem att föräldrar inte uppfostrar sina barn ordentligt.
Citera
2026-05-18, 12:12
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Sluta larva dej, du vet att det inte går att utvisa svenska medborgare.

Det vet jag, men ”Room521” skriver ”av folk som inte är härifrån”.
Jag ville helt enkelt se om han hade grepp på det.

Men låt säga att Fatimas föräldrar inte är svenska medborgare och heller inte Fatima. Ska de då utvisas för ett snatteri? Eller ska de fråntas medborgarskapet p g a ett snatteri och sedan utvisas?
Vilken är din åsikt?

Dessutom vet ju du lika väl som jag att det finns folk bl a här på Flashback som anser att givna medborgarskap ska kunna dras tillbaka utan någon anledning alls, bara för att personen sedan ska kunna utvisas.
Citera
2026-05-18, 12:15
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Sveriges Radio inyervjuar en syrisk fyrabarnsmamma som går på försörjningsstöd. Hon tror att om ett bidragstak införs kommer faniljer att få så dålig ekonomi att barnen börjar snatta på ICA.

https://www.sverigesradio.se/artikel/bidragstak-kan-oka-tonarskriminalitet-varnar-storstadspolitiker

Även ledande sosse politiker som styr i Stockholm Göteborg och Malmö tror samma sak.

Jag anser atr ett bidragstak bör införas. Och om bidragsberoende nvandrarförälldrar har barn som snattar skall hela familjen utvisas. Vad bidrsr dessa familjer med till samhället annat än kostnadder? Att låta barnen snatta är väl om något brist på vandel.

Från den pissiga skitsidans "artikel":
Den syriska fyrbarnsmamman, som vi kallar Sarah, tror att det kan bli problem: "Ibland vill barnen mycket pengar och tänker inte på risker".

OnT: Ge äckel-parasiterna hälften av vad de nu får gratis, eller låt de betala själva för att skeppa hem alla satans ungjävlar de knullar fram med bidrag.
Citera
2026-05-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det vet jag, men ”Room521” skriver ”av folk som inte är härifrån”.
Jag ville helt enkelt se om han hade grepp på det.

Men låt säga att Fatimas föräldrar inte är svenska medborgare och heller inte Fatima. Ska de då utvisas för ett snatteri? Eller ska de fråntas medborgarskapet p g a ett snatteri och sedan utvisas?
Vilken är din åsikt?

Dessutom vet ju du lika väl som jag att det finns folk bl a här på Flashback som anser att givna medborgarskap ska kunna dras tillbaka utan någon anledning alls, bara för att personen sedan ska kunna utvisas.

Min åsikt är att medborgarskap endast skall gå att återkalla om:
1. Personen är medborgare i annat land
2. Grov brottslighet

I Fatimas fall kanske hon kan överlämnas till den lokala Mosken där hon får Koranens straff för stöld ?
Citera
2026-05-18, 12:19
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Då får ICA-stig skaffa sig ett hagelgevär.

han får beordra upp ICA-Jerry på taket med ett gevär...

Rooftop Koreans at home.
Citera
2026-05-18, 12:24
Medlem
Jahbrahs avatar
Perfekt nyhet för alla kärnsossar: Ge bajsbarnen eller deras värdelösa, importerade bajsfäder mer pengar, annars måste de börja stjäla!
Citera
2026-05-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
I ett rättssamhälle gäller lagen lika för alla.

Veronica och Fatima; 13 år; går till ICA på skolans lunchrast. De snattar och blir påkomna. I Veronicas fall kopplas Soc in för samtal med Veronica och hennes föräldrar. Inget mer sker.
Fatimas mamma och pappa jobbar heltid, de är svenska medborgare.
Enligt ditt resonemang ska Fatimas hela familj utvisas, medan Veronicas familj får gå till Soc på ett par samtal.
Rimligt?

I ett vettigt samhälle ges Veronica och Fatima en varning och nästa gång de snattar skickas de till en "uppfostringsanstallt- liknande" internatskola för en termin, de kommer garanterat aldrig bryta mot lagen igen.
Citera
2026-05-18, 12:26
Medlem
Citat:
Min åsikt är att medborgarskap endast skall gå att återkalla om:
1. Personen är medborgare i annat land
2. Grov brottslighet

I Fatimas fall kanske hon kan överlämnas till den lokala Mosken där hon får Koranens straff för stöld ?
3. Om de har mutat till sig medborgarskapet av en korrupt tjänsteman, då?
Citera
2026-05-18, 12:27
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Jaha, så du hör till dem som tycker att religiös lagstiftning ska gälla parallellt med Sveriges Rikes Lag.

Dessutom min vän, varför antar du att Fatima är muslim? Jag skrev inte vilken religion hon tillhör. Fatima finns som flicknamn inom kristendomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in