Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Sluta larva dej, du vet att det inte går att utvisa svenska medborgare.
Det vet jag, men ”Room521” skriver ”av folk som inte är härifrån”.
Jag ville helt enkelt se om han hade grepp på det.
Men låt säga att Fatimas föräldrar inte är svenska medborgare och heller inte Fatima. Ska de då utvisas för ett snatteri? Eller ska de fråntas medborgarskapet p g a ett snatteri och sedan utvisas?
Vilken är din åsikt?
Dessutom vet ju du lika väl som jag att det finns folk bl a här på Flashback som anser att givna medborgarskap ska kunna dras tillbaka utan någon anledning alls, bara för att personen sedan ska kunna utvisas.