2026-05-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Skulle köpt 25g/50g av Zkittles 120/73u eller åkt till Köpenhamn och köpt Casa Royal shark line, tycker det blir för dyrt i Sverige. Går ju om man bara ska köpa för en röding men ska man handla för par tusen så åk över istället.

Mycket fina sorter nu i Sverige/Dk, tar nog ett uppehåll nu när jag rökt min sista bit och håller mig tills jag åker till Köpenhamn. Man måste ta en tolerers paus varje månad, annars blir man inte stukad på samma sätt och det blir dyrt att röka Dry Sift varje dag...men jag lyckades hålla mig 15g watermelon Z i 4 veckor plus jag har rökt lite annat när jag blivit bjuden men har dragit ner på rökning rätt mycket.

Haha har för mycket att förlora för en torsk i tullen, så det är inte ett alternativ för mig längre. Betalar hellre lite mer för en fin premium sort här hemma och slipper den stressen.. 1-2 gram om dagen blir det oftast, en bra dry till vardags och premium vid speciella tillfällen. Men ja, det har fullkomligt pippat min plånbok, får snart börja röka lamousse
Citera
2026-05-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Haha har för mycket att förlora för en torsk i tullen, så det är inte ett alternativ för mig längre. Betalar hellre lite mer för en fin premium sort här hemma och slipper den stressen.. 1-2 gram om dagen blir det oftast, en bra dry till vardags och premium vid speciella tillfällen. Men ja, det har fullkomligt pippat min plånbok, får snart börja röka lamousse
Tror man är hellre nykter än att röka muus haha man får skaffa sig en ball vape eller nått
Citera
2026-05-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinefruit420
kranen hade bubble gelato och blue magic men båda har dåligt ryckte från denna tråden så tänker testa gröningen istället förhoppningsvis inget syntetiskt eller THCa gräs

Jag undrar också om någon har erfarenhet från denna ” Super Silver Haze” som cirkulerar i Göteborgstrakten.

Har gett upp på bruning. ”Static” som cirkulerar i både hård & mjuk form & Bubble Gelato ska vi inte ens prata om. Var helt doftlös! Alla dessa sorter bubblar som bara den, nästan så att halva biten smälter bort. Sen stelnar det snabbt när man ska baka in i tobaken. Doftar knappt när man röker. Under all kritik på kvalité på brunt.
Citera
2026-05-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker20
Tänkte samma 6500 är för billigt för riktig frozen static den ser ut lite som bubble gelato på bild den som någon skrivit va konstig blue magic med vit klister lap med blå text och de står frozen sift I hörnet

Typ alla becknare i GBG som brukar sälja dry och static har tagit in denna "bubble gelato" och skriver "static" och "drysift" i sina utskick, riktiga horungar. Sponsra honom inte be han dra åt helvete och suga kuk.
Citera
2026-05-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witch-Hunt
Jag undrar också om någon har erfarenhet från denna ” Super Silver Haze” som cirkulerar i Göteborgstrakten.

Har gett upp på bruning. ”Static” som cirkulerar i både hård & mjuk form & Bubble Gelato ska vi inte ens prata om. Var helt doftlös! Alla dessa sorter bubblar som bara den, nästan så att halva biten smälter bort. Sen stelnar det snabbt när man ska baka in i tobaken. Doftar knappt när man röker. Under all kritik på kvalité på brunt.

AA det kan inte klassas som bruning, visst man blir lite bäng på den men det är som att röka ren tobak smakmässigt och dessutom är det inte naturlig cannabis. Fyfan va jag hatar denna marknaden.

Sen i ren styrka så är den inte i närheten av static eller dry
Citera
2026-05-17, 23:37
Medlem
DonLatinos avatar
Finns purple label från Staticroom iaf här i södra Sverige nu, aldrig rökt något liknande och jag är inte någon haschrökare direkt men var tvungen att testa. Helt sjuk kvalité.
Citera
2026-05-18, 06:22
Medlem
Hej alla som är aktiva i tråden.
Har följt den här tråden och ett par andra trådar genom åren men aldrig sktivit något och inte heller har jag blivit medlem ända tills nu. Kände bara att jag nästan är tvungen. Man blir nästan avundsjuk.
Vad är det jag läser! Att det kommit in riktig static och wpff till Sverige, främst i södra Sverige från riktiga/kända farm! dyrt verkar det vara men låter fortfarande intressant,
Låter intressant pga jag inte handlar från utlandet längre för posten är på hugget så får räkna med att det blir mycket dyrare med sån kvalité och passera tullen går inte för man är inte tjugo år längre även om tåget från Stockholm till Köpenhamn bara tar fem och en halv timme.
Som någon tidigare skrev att man har för mycket att förlora om man skulle torska i tullen.
Hade varit bra att köpa på sig för 2-3-4 månader för eget bruk från Malmö.
Som någon tidigare skrev
Bästa hade varit att gå ihop och köpa lite mer för att få ner priset, Hg eller så.
Har sökt och frågat runt om någon vet vart man ska vända sig men ingen lycka.
Har testat söka på ett par appar som jag har men problemet är att jag inte har grupper från Malmö.
Verkar som jag hittat en plug med exakt dom sorterna ock kvaliteten på menyn men det är han som är I DK men han kan lika gärna vara en vendor som är röd. Vet inte hur ärlig han är, kanske inte är den riktiga plugen och sen så är han ändå i DK.

Angående vedor G som nämns tidigare i tråden så är det blandade känslor, nästan lite som en person tidigare skrev i tråden, innan han precis försvann den här gången så hade han en fresh frozen som kostade men smakade och luktade kartong, cbd eller thca kändes det som men har också fått bra därifrån. han hade då också en premium static från USA men man kunde bara köpa 1 g åt gången och kostade skjortan 600 kr per g, tror det kom i 50 g plattor så en platta kostar 30 tusen och ett hg 60 tusen, testade aldrig den. Vet att den också är dyr utomlands men om han kunde gå ner i pris ju mer man handlar hade varit bra.
Nu har han en static som ska vara marockansk och från okänd farm, ser framemot att läsa recensionen från en som skulle testa den här i tråden, är nyfiken på den.
Han köra bara posten, visst det är inrikes men kan ändå bli problem nu för tiden, man blir nästan frestad att göra en beställning.
Hade varit riktigt nice med DD.
Citera
2026-05-18, 09:21
Medlem
Måste också tillägga angående vendor G så har jag hört att fler haft blandade känslor. Tror mycket han har är helt okurerat, han hinner nog inte, kanske borde säg till hur kurerat det är, om det är helt okurerat eller till 50%, 75% eller någonting haha. Premium ska helst kurerars sakta under en längre tid om du frågar mig,
man vill ju inte snabb kurera premium.
Inte heller vill man ha något som är överkurerat, blir en sörja och katastrof.
Nu är vi inne på sommar halvåret och då ska seriösa vendors inte skicka static och lite sånt pga att det kan gå snabbt i värmen.
Hur som helst så verkar det vara ett intressant år för alla hashtomtar i Sverige.
Citera
2026-05-18, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harligt
Måste också tillägga angående vendor G så har jag hört att fler haft blandade känslor. Tror mycket han har är helt okurerat, han hinner nog inte, kanske borde säg till hur kurerat det är, om det är helt okurerat eller till 50%, 75% eller någonting haha. Premium ska helst kurerars sakta under en längre tid om du frågar mig,
man vill ju inte snabb kurera premium.
Inte heller vill man ha något som är överkurerat, blir en sörja och katastrof.
Nu är vi inne på sommar halvåret och då ska seriösa vendors inte skicka static och lite sånt pga att det kan gå snabbt i värmen.
Hur som helst så verkar det vara ett intressant år för alla hashtomtar i Sverige.
Vilken produkt syftar du på, hans blommor eller hash? Ska lägga en review på hash burger static sift inom några dagar
Citera
2026-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Vilken produkt syftar du på, hans blommor eller hash? Ska lägga en review på hash burger static sift inom några dagar

Jag syftade på haschet, det skulle vara premium fresh frozen men kändes som något helt annorlunda, kanske var det helt okurerat men har rökt sånt som varit helt okurerat och det smakade och såg inte ut så haha. Som sagt har också fått dunder från honom så det är blandade känslor.
Aldrig testat hans blommor men hört att dom ska vara väldigt bra men också hört från 1-2 personer att dom också fått dunder blommor men också någon gång något som inte var så bra.
Ser framemot att läsa vad du tycker om den staticen, har själv inte testa den men det är frestande men använder inte posten.
Citera
2026-05-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebel4
Ska fråga my guy om shark line, har ej sett den på meny ännu, dock Alskan farm kom en liten batch, sin syg säger jag bara, dom har olika line allt från family line till permium line osv..slut nu men kommer mer..

Priserna är vad det är, det lönar sig att köpa minst 25g men helst 50g åt gången. Synd att svenska kronan kraftigt försvagades nu i veckan den står på 1.46 nu. Men det är fortfarande värt att åka över. Mycket bättre hasch kultur där än i Malmö.

Fan då har du lyckats röka 0.5 per dag på 30 dagar med watermelon bra jobbat, för mig finns inte det, antigen röker jag fullt ut (ca 2-3g/dag) eller ingenting alls.

Har du vart på cluben i kbh? Måste dock ha medicinsk recept!

Inte hört talas om Alaska Farm faktiskt, så många Farms som "försvinner"/byter namn och har inte lika bra koll nuförtiden.

Brukar köpa iallafall 25g åt gången eller 50g, brukar hålla mig under 50g ifall polisen skulle komma på besök eller plocka en ute och jag becknar inte nuförtiden och vill helst inte köpa en platta och sitta röka samma sort i ett par månader, spelar ingen roll om det är Static, Rosin etc man blir lite immun av samma terps hela tiden.

Har slutat att röka på morgonen, röker en joint på dagen och par små hits i glaspipa eller bongen på kvällen (rent), behövs inte mer än 0.1g när man röker bra Dry själv. Visst vissa dagar går det åt mer men brukar hålla mig på 20g i månaden sista tiden. Innan köpte jag röka för 5-6k i månaden och det håller inte i längden. Har knappt rökt sista veckan och röker inte varje dag längre.

Klubb? Skicka pm är du snäll.
Citera
2026-05-20, 08:38
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr

Kör upp det så klart

Man kan ju inte röka la moouse, det duger däremot att göra edibles av. Köp 25g moouse för runt en tusenlapp så har du edibles så du klarar dig ett bra tag, men köp ok grönt eller worker helst till edibles.

Innan brukade jag pressa rosin på worker/semi men har inte tillgång till en riktigt press längre...har bara hårtång från Amazon och det funkar ok till mindre mängder men min kopp tiil min dab bong har gått sönder så har inte pressat på några månader.
Senast redigerad av Gelato33 2026-05-20 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in