2026-05-20, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witch-Hunt
Jag undrar också om någon har erfarenhet från denna ” Super Silver Haze” som cirkulerar i Göteborgstrakten.

Har gett upp på bruning. ”Static” som cirkulerar i både hård & mjuk form & Bubble Gelato ska vi inte ens prata om. Var helt doftlös! Alla dessa sorter bubblar som bara den, nästan så att halva biten smälter bort. Sen stelnar det snabbt när man ska baka in i tobaken. Doftar knappt när man röker. Under all kritik på kvalité på brunt.

Har sett SSH i Skåne nyligen och det var helt ok, lite "billigare" än normalt men var inget fel på det alls. Vet inte om det är samma och sen är jag inget Haze fan, gillar dock Blueberry Haze.
Citera
2026-05-20, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harligt
Måste också tillägga angående vendor G så har jag hört att fler haft blandade känslor. Tror mycket han har är helt okurerat, han hinner nog inte, kanske borde säg till hur kurerat det är, om det är helt okurerat eller till 50%, 75% eller någonting haha. Premium ska helst kurerars sakta under en längre tid om du frågar mig,
man vill ju inte snabb kurera premium.
Inte heller vill man ha något som är överkurerat, blir en sörja och katastrof.
Nu är vi inne på sommar halvåret och då ska seriösa vendors inte skicka static och lite sånt pga att det kan gå snabbt i värmen.
Hur som helst så verkar det vara ett intressant år för alla hashtomtar i Sverige.

Jag vill helst inte köpa hash som någon redan har kurerat, vill göra det själv.

Ibland har jag köpt sorter som är över kurerade/kokta och man nojjar ibland om det mixat med nått. När man pressar rosin på kokta sorter blir rosin't kladdigt, "vattnigt" (svårt att hantera och samla ihop)? Eller beror det på att haschet varit utblandat? Har hänt ett par gånger och det är inte kul. Någon som har koll på det?
Citera
2026-05-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33

Kör upp det så klart

Man kan ju inte röka la moouse, det duger däremot att göra edibles av. Köp 25g moouse för runt en tusenlapp så har du edibles så du klarar dig ett bra tag, men köp ok grönt eller worker helst till edibles.

Innan brukade jag pressa rosin på worker/semi men har inte tillgång till en riktigt press längre...har bara hårtång från Amazon och det funkar ok till mindre mängder men min kopp tiil min dab bong har gått sönder så har inte pressat på några månader.

Nej jag skulle aldrig köpa lamousse , då slutar jag hellre röka!
Citera
2026-05-21, 14:24
Medlem
Har någon provat det skittlez 2026?
Citera
2026-05-21, 16:20
Medlem
Rebel4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Inte hört talas om Alaska Farm faktiskt, så många Farms som "försvinner"/byter namn och har inte lika bra koll nuförtiden.

Brukar köpa iallafall 25g åt gången eller 50g, brukar hålla mig under 50g ifall polisen skulle komma på besök eller plocka en ute och jag becknar inte nuförtiden och vill helst inte köpa en platta och sitta röka samma sort i ett par månader, spelar ingen roll om det är Static, Rosin etc man blir lite immun av samma terps hela tiden.

Har slutat att röka på morgonen, röker en joint på dagen och par små hits i glaspipa eller bongen på kvällen (rent), behövs inte mer än 0.1g när man röker bra Dry själv. Visst vissa dagar går det åt mer men brukar hålla mig på 20g i månaden sista tiden. Innan köpte jag röka för 5-6k i månaden och det håller inte i längden. Har knappt rökt sista veckan och röker inte varje dag längre.

Klubb? Skicka pm är du snäll.

Skönt att du klarar av att röka på det sättet jag önska jag kunde...

Är där nu, 5-6 k i månaden, håller med om att det inte är hållbart, det blir mest röka för pengarna inte så mycket resa osv... men därför lägger jag också hellre mina pengar i Köpenhamn, då får man bra kvalitet och en liten resa några gånger i månaden.

Cluben har funnits i lite mer än 1 år och har ca 800 medlemmar, få svenskar men finns ett par..googla smokehagen! Ligger mitt i byn, granne med Generalen hampa, samma gata..
Citera
2026-05-21, 16:27
Medlem
Rebel4s avatar
Köpehman:

160dkr/g

Concrete farm: Lazer fuel

Mörkljus, smälter mellan fingrarna, lätt att mecka, sjuk smak en av dom bästa smak mässigt toner av fruktig vodka....stinker som weed..!

Betyg 9/10
Citera
2026-05-22, 09:10
Medlem
Helvete den skittles som finns i Malmö va sjuk, stinker Gröning, skulle nästan jämföra det med family farmz jag prova från G vendor något år sen
Citera
2026-05-23, 10:14
Medlem
Shit nu har man vaknat efter man provade static igår av G vendor, riktigt exklusiv upplevelse, just nu så är det typ värt det 280kr/g vet inte ifall jag skulle pröjsat mer, tyvärr så passade inte dab riggen jag beställt så väntar lite längre tills jag provar mer, men en så länge så smälte det genom bong bowlen, fick lägga lite skittles på botten och lite static, i xmax starry v4 la jag in pytte lite och tror den smälte i hela kammaren, funkade typ men tror bäst att dabba skiten, inväntar en till dab rigg nästa vecka
Citera
2026-05-23, 15:57
Medlem
Någon som testat piatela uncle's farm med vit klister Lap på finns för 9k hg tänker att de måste vara thca hash? Med tanke på priset eller vad tror ni?
Citera
2026-05-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker20
Någon som testat piatela uncle's farm med vit klister Lap på finns för 9k hg tänker att de måste vara thca hash? Med tanke på priset eller vad tror ni?

Definitivt inte piatella från uncles farm för det priset. Brukar ligga på allt mellan 800-1500 kr per gram vad jag sett
Senast redigerad av hardkårr 2026-05-23 kl. 18:18.
Citera
2026-05-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Definitivt inte piatella från uncles farm för det priset. Brukar ligga på allt mellan 800-1500 kr per gram vad jag sett
Jag vet 100 procent fake men har en vän som har rökt den och han tyckte den va riktigt nice men jag är tveksam och undrar vad de är jag skulle tro att de är thca med tanke på priset
Citera
2026-05-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker20
Jag vet 100 procent fake men har en vän som har rökt den och han tyckte den va riktigt nice men jag är tveksam och undrar vad de är jag skulle tro att de är thca med tanke på priset
Eller något konstigt skit, skulle aldrig våga röka något som efterliknar piatella för den där pengen, home cooked
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in