Igår, 21:17
Medlem
lunarluddes avatar
Aza och Ola bär hela programmet på sina axlar, synd att han inte eldade upp immuniteten hoppas någon av dessa tar hem det.

Ola är ju Robinson, han lagar och fixar käk och gör det bästa av situationen dag för dag.

Komiskt minst sagt när man läser hur upprörda folk blir, kan inte vara bra för erat blodtryck
Citera
Igår, 21:18
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
så du menar det fungerar bo kollektivt och lova saker och ta i hand, för att sedan göra precis motsatsen emot vad du lovat?

Har med legat ute på jobb och lasses och halas stil hade definitivt inte fungerat där heller
Hörru, jag har inte skrivit om handslaget eller Lasse och Halal. Bara om det som Aza gjorde mot Jonas, han stal hans egendom i form av halva immunitet. Sedan hade han mage att kräva fristad i örådet för att lämna tillbaka det.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Nej absolut inte, men otaktiskt val då de ju behöver kunna skapa majoritet till nästa öråd och större chans att behålla/vinna över en vågmästare än att vinna över typ Sonja.

Sen visste de också att de var i minoritet och därmed är detta en markering - inte ett försök att få ut någon.
Halal är ju inte med dem han har tydligt valt sida, och även om han skulle få för ssig byta igen så tror jag absolut inte de går på samma lögn igen, det vore idiotiskt av dem.

Jag tror halal ligger riktigt pyrt till i nästa öråd om inget oväntat händer, han kanske inte spelade så rätt ändå och blåste fel pakt
Citera
Igår, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Hörru, jag har inte skrivit om handslaget eller Lasse och Halal. Bara om det som Aza gjorde mot Jonas, han stal hans egendom i form av halva immunitet. Sedan hade han mage att kräva fristad i örådet för att lämna tillbaka det.
Ja aza är smart och spelar inom regelverket hade det varit jag hade jag aldrig gett tillbaka den, jag hade gjort allt för få mig och mina allierade vidare och i bättre dager i alla lägen.

men jag skriver och frågar dig varför azas gömmande av imuniteten är en värre handling än titta någon i ögonen bedra och ta i hand med någon, för det har nämligen två gjort och det är helt ok enligt många här, jag menar på att aza aldrig hade gjort sådär ens om de inte lurat honom ifrån början, då ska de inte gnälla nu när de får igen med samma mynt, det är inte konsekvent
Citera
Igår, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Aza och Ola bär hela programmet på sina axlar, synd att han inte eldade upp immuniteten hoppas någon av dessa tar hem det.

Ola är ju Robinson, han lagar och fixar käk och gör det bästa av situationen dag för dag.

Komiskt minst sagt när man läser hur upprörda folk blir, kan inte vara bra för erat blodtryck
helt enig med dem, och laglöse halal och lasse har bara ssig själva att skylla, jag tycker inte heller jonass är sså korrekt, han manipulerar alla för egen vinning, smart göra svar ja, men moraliskt korrekt svar nej, han ska bara hålla käften och hålla bättre koll på vad han förvarar sina värdesaker, för håller man inte ett öga på dem utomlands så försvinner dem väldigt fort
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Public Enemys avatar
Kul att ha tjuvar med i programmet.
Jag har för mig att sådant beteende bestraffats hårt i tidigare säsonger
Citera
Igår, 21:44
Medlem
fonders avatar
Citat:
helt enig med dem, och laglöse halal och lasse har bara ssig själva att skylla, jag tycker inte heller jonass är sså korrekt, han manipulerar alla för egen vinning, smart göra svar ja, men moraliskt korrekt svar nej, han ska bara hålla käften och hålla bättre koll på vad han förvarar sina värdesaker, för håller man inte ett öga på dem utomlands så försvinner dem väldigt fort

Vad säger du? Är Jonas manipulativ? Vissa naiva i tråden beskriver den ormen som en ängel.
Citera
Igår, 21:58
Medlem
Citat:
Halal är ju inte med dem han har tydligt valt sida, och även om han skulle få för ssig byta igen så tror jag absolut inte de går på samma lögn igen, det vore idiotiskt av dem.

Jag tror halal ligger riktigt pyrt till i nästa öråd om inget oväntat händer, han kanske inte spelade så rätt ändå och blåste fel pakt

Men varför i hela friden skulle han ligga pyrt till? Tänker du att både Amadeus och Lasse ska byta sida eller att Jonas och Marie går ihop med Ola och Aza? Lasse och Jonas är både bra kompisar med honom.

Amadeus o Lasse kan ju byta sida (och Halil) och då rösta på Jonas. Isåfall måste de göra det i smyg pga hemlig immunitet (Som Amadeus vet om) men det kan vara att Jonas spelar den oavsett om det är sista örådet nästa vecka.

Och kan du inte ens stava till Halil?
Citera
Igår, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Men varför i hela friden skulle han ligga pyrt till? Tänker du att både Amadeus och Lasse ska byta sida eller att Jonas och Marie går ihop med Ola och Aza? Lasse och Jonas är både bra kompisar med honom.

Amadeus o Lasse kan ju byta sida (och Halil) och då rösta på Jonas. Isåfall måste de göra det i smyg pga hemlig immunitet (Som Amadeus vet om) men det kan vara att Jonas spelar den oavsett om det är sista örådet nästa vecka.

Och kan du inte ens stava till Halil?
Jag stavar halal som jag vill, vet inte om du märkte det, men senast jag kollade så fick halal näst flest röster i örådet nu, det är ett ganska tydligt tecken på han ligger i skottlinjen då han förmodligen ses som en stark spelare.
Citera
Igår, 22:06
Medlem
Citat:
Ja aza är smart och spelar inom regelverket hade det varit jag hade jag aldrig gett tillbaka den, jag hade gjort allt för få mig och mina allierade vidare och i bättre dager i alla lägen.

men jag skriver och frågar dig varför azas gömmande av imuniteten är en värre handling än titta någon i ögonen bedra och ta i hand med någon, för det har nämligen två gjort och det är helt ok enligt många här, jag menar på att aza aldrig hade gjort sådär ens om de inte lurat honom ifrån början, då ska de inte gnälla nu när de får igen med samma mynt, det är inte konsekvent

Alltså i och med att han frågade om reglerna innan så är det ju ett ok drag i sig. Men han var helt enkelt inte så nice i hur han försökte förhandla och inte stå för det samtidigt som han sen försökte förhandla till sig noll röster.

Och Ola som bara försöker slå ifrån sig att skuld som att ”JAG har inte tagit den” som att han blir förolämpad av anklagelsen.

Påminner lite om nån i en utländsk produktion som för att jävlas slängde en annan spelares hatt i elden. För att ”skaka om lite känslor”. Inte mot reglerna men inte särskilt nice.

Och ja, att lova nån att rösta med dem o inte göra det sker ju däremot hela tiden i de produktionerna. Är i princip det spelet går ut på, få folk att lita på att du inte ljuger.
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Jag stavar halal som jag vill, vet inte om du märkte det, men senast jag kollade så fick halal näst flest röster i örådet nu, det är ett ganska tydligt tecken på han ligger i skottlinjen då han förmodligen ses som en stark spelare.
Onödigt och barnsligt och då pallar jag inte diskutera mer med dig.

Han fick röster från Ola och Aza. Ola fick sno en röst från Sonja. Alltså två personer mot sig. Ungefär lika mkt i skottlinjen som Lasse hävdade att han var i skottlinjen när tjejpakten i underläge röstade på honom.
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Kul att ha tjuvar med i programmet.
Jag har för mig att sådant beteende bestraffats hårt i tidigare säsonger
Han skämmer ut sig för hela Sverige, Tjuven från malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in