Igår, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Ja aza är smart och spelar inom regelverket hade det varit jag hade jag aldrig gett tillbaka den, jag hade gjort allt för få mig och mina allierade vidare och i bättre dager i alla lägen.

men jag skriver och frågar dig varför azas gömmande av imuniteten är en värre handling än titta någon i ögonen bedra och ta i hand med någon, för det har nämligen två gjort och det är helt ok enligt många här, jag menar på att aza aldrig hade gjort sådär ens om de inte lurat honom ifrån början, då ska de inte gnälla nu när de får igen med samma mynt, det är inte konsekvent

Alltså i och med att han frågade om reglerna innan så är det ju ett ok drag i sig. Men han var helt enkelt inte så nice i hur han försökte förhandla och inte stå för det samtidigt som han sen försökte förhandla till sig noll röster.

Och Ola som bara försöker slå ifrån sig att skuld som att ”JAG har inte tagit den” som att han blir förolämpad av anklagelsen.

Påminner lite om nån i en utländsk produktion som för att jävlas slängde en annan spelares hatt i elden. För att ”skaka om lite känslor”. Inte mot reglerna men inte särskilt nice.

Och ja, att lova nån att rösta med dem o inte göra det sker ju däremot hela tiden i de produktionerna. Är i princip det spelet går ut på, få folk att lita på att du inte ljuger.
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Jag stavar halal som jag vill, vet inte om du märkte det, men senast jag kollade så fick halal näst flest röster i örådet nu, det är ett ganska tydligt tecken på han ligger i skottlinjen då han förmodligen ses som en stark spelare.
Onödigt och barnsligt och då pallar jag inte diskutera mer med dig.

Han fick röster från Ola och Aza. Ola fick sno en röst från Sonja. Alltså två personer mot sig. Ungefär lika mkt i skottlinjen som Lasse hävdade att han var i skottlinjen när tjejpakten i underläge röstade på honom.
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Kul att ha tjuvar med i programmet.
Jag har för mig att sådant beteende bestraffats hårt i tidigare säsonger
Han skämmer ut sig för hela Sverige, Tjuven från malmö.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Onödigt och barnsligt och då pallar jag inte diskutera mer med dig.

Han fick röster från Ola och Aza. Ola fick sno en röst från Sonja. Alltså två personer mot sig. Ungefär lika mkt i skottlinjen som Lasse hävdade att han var i skottlinjen när tjejpakten i underläge röstade på honom.
Nej stickade du dig en offerkofta och blev redo att bli kränkt nu för jag skriver halal undrar vem som är en barnrumpa.

Ja lasse stod på tur åka ur där med det är en korrekt analys av dig.

vi får se vad som händer men kan mycket väl tänka mig ormen jonas vill ha ut halal med för mindre konkurans
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Alltså i och med att han frågade om reglerna innan så är det ju ett ok drag i sig. Men han var helt enkelt inte så nice i hur han försökte förhandla och inte stå för det samtidigt som han sen försökte förhandla till sig noll röster.

Och Ola som bara försöker slå ifrån sig att skuld som att ”JAG har inte tagit den” som att han blir förolämpad av anklagelsen.

Påminner lite om nån i en utländsk produktion som för att jävlas slängde en annan spelares hatt i elden. För att ”skaka om lite känslor”. Inte mot reglerna men inte särskilt nice.

Och ja, att lova nån att rösta med dem o inte göra det sker ju däremot hela tiden i de produktionerna. Är i princip det spelet går ut på, få folk att lita på att du inte ljuger.
Är det bekräftat av produktionen eller nnåt som bara ryktas? Anders reaktion på dagens öråd stödjer inte att det hade frågats, så att påstå att Aza frågat, kanske är ett sätt att försöka mildra stölden.

Jag har ingen bild eller åsikt om handskakningen, orkar inte spola så pass långt tillbaka. I en avsnitt påstod Lasse att han var inte alls färdig att skaka hand med Ola utan Ola greppa i hans hand när han höll den vid sin sida, den hade inte alls varit framtryckt
Senast redigerad av Loikkari Igår kl. 22:15.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Citat:

Hans förhandlingsmetoder emot jonas var väl egentligen inte så olika jonas egna metoder emot lasse då han var tveksam på vilket lag han skulle rösta med.

Som sagt det är okey för vissa personer agera på ett visst sätt, bara de tillhör rätt sida pakten så att säga
Citera
Igår, 23:09
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Trist att en så duktig i tävlingarna inte är nån man önskar se vinna Robinson.
Det behövs flera egenskaper för att vara en värdig vinnare, Jonas har inte alla som behövs om han skulle vinna. I början på säsongen då visade Jonas dåliga sidor, kan varit redan i första veckan eller veckan efter. Jag har aldrig haft Jonas som favorit.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
Jonas, Halil, Sonja och Marie när de förlorat tävlingar så säger de alltid saker som: Det gick som det gick de andra var bättre. Och när de vinner är de ödmjuka. Bra spelare med andra ord.

Alla i lag Syd (och Lasse) skyller på att vinden kom från fel håll, eller vi skulle vunnit om bla bla bla... dåliga förlorare till max. Och dessutom är de grymt dåliga vinnare. Varje gång de vinner agerar de så ruttet som man bara kan.

Sen kommer Carro, Ola och Aza och gnäller över att de andra paktar... vad gör ni själva då? Suck så jävla barnsligt.

Aza är en svag, barnslig, falsk jävel. Så rutten som person. Hade jag varit hans familj hade jag skäms något så in i helvete. Redan innan fulspelet med att sno immuniteten. Ingen heder i den mannens kropp

Ola snackar så om heder och allt men är helt ok med att ignorera allt vad ärlighet och sportsmannaskap heter. Så äckligt jävla hal...

Och Carro är en sån jävla falsk bitch, hennes falska jävla flin. Och hennes oförmåga att se att det hon gör är ännu värre än det som de andra gör. Kommer inte ett enda sant ord ur den käften...

Jag ogillar verkligen Lasse och Iki men heller att någon av dem vinner än Ola, Aza eller Carro!!

Helt ärligt skulle inte vilja vara i ett rum med någon av de tre! Så äckligt falska och fula människor. Har jag känt någon av dem i verkligen så hade jag inte kunnat umgås med dem efter att ha sett hur de agerar här. Hoppas verkligen ingen av dem vinner. Hoppas inte ens de når finalen! Hade jag varit sökt med någon av dem hade jag skämts något så otroligt mycket!

Lasse är en mes och mansgris och dessutom martyr hela tiden.... that om hur han med sin ålder är utanför... När Ola är lika gammal... och kommentaren om att se inte skulle ha män hemma som sa till dem saker är bara så fjantig att man storknar.

Iki.... jag orkar bara inte med den typen av människor!! Hennes attityd är vidrig helt ärligt... och hennes gnäll varje gång hon förlorar något om hur det var tävling för männen osv... Men håll käften bara. Bort med henne!!!

Amadeus och Halil är båda två svårt att placera men de är i alla fall ärliga med att de inte är ärliga typ.

Sonja är kanske inte den mest taktiska och förhandlingen hanterade hon inte bra... Men svårt att tänka på hur man själv skulle kunna tänka i ett sånt läge. Men hon är i alla fall inte falsk som flera av de andra...

Marie och Anna är lite intetsägande men Marie känns mer ärlig än Anna.

Jonas är den enda som inte kör fulspel, han anstränger inte ihjäl sig med vissa saker, men varför skulle han lägga energi på att bygga ett lyxläger när det räcker att bygga något som är good enough... Han dissar inte de andra när de förlorar och han är inte dryg när han vinner. Ja han paktar med Sonja och försöker spela smart. Det är ju det spelet går ut på... Men de är i alla fall ärliga med det!

Jag hoppas Jonas vinner, sedan Sonja, Halil och Marie. I den ordningen.

Och du i tråden som snackar illa om Jonas och säger att du känner honom... helt ärligt med tanke på vad du skriver och hur du hyllar Aza och envisas med att skriva Halils namn fel så känner jag att du troligen inte är den typen av människa som jag skulle lita på när du säger sånt... troligen har han i rollen som chef/projekt ledare korrigerat dig när du gjort något fel, men du är en lika ömtålig och vek person som Aza så du klarar inte av att höra att du har fel utan då blir du arg och gnällig...
Senast redigerad av Coccolina Igår kl. 23:26.
Citera
Igår, 23:26
Medlem
Citera
Igår, 23:32
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Men varför i hela friden skulle han ligga pyrt till? Tänker du att både Amadeus och Lasse ska byta sida eller att Jonas och Marie går ihop med Ola och Aza? Lasse och Jonas är både bra kompisar med honom.

Amadeus o Lasse kan ju byta sida (och Halil) och då rösta på Jonas. Isåfall måste de göra det i smyg pga hemlig immunitet (Som Amadeus vet om) men det kan vara att Jonas spelar den oavsett om det är sista örådet nästa vecka.

Och kan du inte ens stava till Halil?
Lätt räkna ut hur många öråd det är kvar. Senaste öråds-avsnittet är avsnitt 35. Robinson har 50 avsnitt. Ett öråd per vecka = 3 öråd kvar. Den hemliga immuniteten måstes spelas innan finalveckan, på någon av de två kommande öråden. Om Jonas kommer använda den nästa vecka är svårt att sia om nu, då inte vet vem som vinner immunitet och vem som ryker på utslagskampen.

Räknar man med Gränslandet och Exit-avsnitten = totalt 93 avsnitt.
Citera
Igår, 23:37
Medlem
Skitbra av Aza äntligen HÄNDER nåt!
Citera
Igår, 23:50
Medlem
Äckliga carro är äntligen i gränslandet där hon hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in