2026-05-15, 07:44
Medlem
Skönt att se att de flesta nu börjar inse vilken hycklare, sektledare och obehaglig figur Ola är. Användaren slaskel gjorde en väldigt bra uppräkning av de saker han pysslar med. Det enda han glömde var hur han lyckats förvandla en vuxen man (Aza) till en viljelös slav. Säger Ola "nu tar vi en risk" så hoppar Aza i den galna tunnan direkt oavsett om den är full med kokande olja. Säger Ola "nu lämnar du tillbaka immuniteten" tar det 3 minuter innan Aza plockar fram dem.

Ola och Aza skulle som jag ser det kunna begå en mängd vidriga brott tillsammans. Mord, våldtäkt, åldringsrån osv. Aza skulle få göra skitjobbet och Ola skulle sedan stint titta in i förhörsledarens ögon och säga "JAG har inte mördat någon" samt sträckt fram sin nävbe för att skaka hand. Aza skulle i sitt förhör säga "Jag vet vem som mördade henne men det var inte jag och jag tänker inte säga vem det var för du har inga pungkulor".

Addera den alltid leende shamanen Carro och så har vi den mest osympatiska trion i robinson ever.
Citera
2026-05-15, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggbakk
Definitivt. Plankan är ju klassiker av en anledning.
Jag undrar också hur de där sista öråden kommer se ut denna säsong då det där momentet då utröstat folk får trilla in och typ ställa en fråga till deltagarna, då det innan den här säsongen varit rätt så mycket bättre stämning länge, men nu är fan alla i luven på varandra och kör stenhårt på sina pakter osv.

Tycker Lasse funkar bra som det wildcard han blivit så hoppas han är med så långt det går.

Åh blir det utfrågningar lär det ju bli kaos?! Såå många som är ovanligt bittra på varandra.
Citera
2026-05-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Är det fusk om programledaren inte sagt nåt om att man inte får greppa säckarna? Eller bara hålla i ringarna eller vad de nu höll i? Jag har själv inte memorerat vad som hände eller kollat på det i efterhand eller hört Anders instruktioner. Jag har aldrig tänkt på när det räknas som fusk, det rimliga borde ju vara att bara strikt följa de instruktioner Anders ger.

Nu får man ju aldrig höra Anders dra några regler, men det är väl för fan självklart att du inte får greppa säckarna!!! Annars är det ju bara suga tag i dom konstant o du kan stå tills fötterna trillar av
Citera
2026-05-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saul.good
Nu får man ju aldrig höra Anders dra några regler, men det är väl för fan självklart att du inte får greppa säckarna!!! Annars är det ju bara suga tag i dom konstant o du kan stå tills fötterna trillar av

Jag hade lagt mitt svar och ditt inlägg under spoilertagg då detta avsnitt inte sänts på play. Du tog bort spoilertaggarna. Nu tar det väl hus i helvete hos trådpoliserna vi har här inne.

Men inte mitt fel!

Citera
2026-05-15, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackordet
Exakt så 🎯 Han har verkligen noll självinsikt. Usch vilken vidrig människa.
Nathalie är ju den enda från lag syd som är normal, undrar vad hon tänker innerst inne.

Nu är det ju så att allt fulklipps så mycket som möjligt, matbristen påverkar, situationen är helt onaturlig och svår att hantera emotionellt så jag dömer för det mesta inte personerna i verkliga livet efter vad de gör i Robinson.

Men det är konsekvent så att människor som går in i Robinson och bryr sig on heder, ärlighet och värdiga vinnare blir obehagliga - antagligen just för att de upplever sig själva som moraliskt överlägsna. Säsonger där alla är helt fine med att det är ett spel brukar bli mycket lugnare och trevligare.
Citera
2026-05-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Skönt att se att de flesta nu börjar inse vilken hycklare, sektledare och obehaglig figur Ola är. Användaren slaskel gjorde en väldigt bra uppräkning av de saker han pysslar med. Det enda han glömde var hur han lyckats förvandla en vuxen man (Aza) till en viljelös slav. Säger Ola "nu tar vi en risk" så hoppar Aza i den galna tunnan direkt oavsett om den är full med kokande olja. Säger Ola "nu lämnar du tillbaka immuniteten" tar det 3 minuter innan Aza plockar fram dem.

Ola och Aza skulle som jag ser det kunna begå en mängd vidriga brott tillsammans. Mord, våldtäkt, åldringsrån osv. Aza skulle få göra skitjobbet och Ola skulle sedan stint titta in i förhörsledarens ögon och säga "JAG har inte mördat någon" samt sträckt fram sin nävbe för att skaka hand. Aza skulle i sitt förhör säga "Jag vet vem som mördade henne men det var inte jag och jag tänker inte säga vem det var för du har inga pungkulor".

Addera den alltid leende shamanen Carro och så har vi den mest osympatiska trion i robinson ever.

Jobbigt att lyssna på sådana som Ola som tror sig ha bättre moral än alla andra. Robinson är ett spel och det gäller att spela om man vill vinna.
Citera
2026-05-15, 09:31
Avstängd
Citat:
Vad gäller tävlingar så har Lasse visat sig stark i de flesta tävlingar han deltagit i. Glöm inte att hans lag i princip vunnit varenda lagtävling och att han många gånger bidragit väldigt bra. Individuellt vann han ju en immunitet för inte så länge sedan och senare lyckades han med bred marginal undvika en sistaplats i en tävling där han tvingades släpa på en jävla järnkula.

Hans problem kan komma att bli plankan men i övrigt är han kapabel att vinna allt han ställer upp i.

Vad gäller pakter sedan så tror jag att han ligger hyfsat OK till. Ola och Aza kommer ju sikta på Halil och Jonas om de får chansen till det. Amadeus tror jag inte röstar på Lasse i första hand. Och Jonas behöver hålla sig väl med Lasse, speciellt nu när Sonja är på Gränslandet. Det lär ju inte heller vara många öråd kvar så han kan absolut manövrera sig genom dessa.
skitsnack han brukar komma bland de sista när det är individuell tävling, det är hans starka lag med jonass i spetsen ssom gjort laget vunnit.

Du är nog den enda som blivit imponerad av lasses balans och hålla andan i tävlingar men det säger mera om dig än honom att du tycker det
Citera
2026-05-15, 09:32
Avstängd
Citat:
Vad gäller tävlingar så har Lasse visat sig stark i de flesta tävlingar han deltagit i. Glöm inte att hans lag i princip vunnit varenda lagtävling och att han många gånger bidragit väldigt bra. Individuellt vann han ju en immunitet för inte så länge sedan och senare lyckades han med bred marginal undvika en sistaplats i en tävling där han tvingades släpa på en jävla järnkula.

Hans problem kan komma att bli plankan men i övrigt är han kapabel att vinna allt han ställer upp i.

Vad gäller pakter sedan så tror jag att han ligger hyfsat OK till. Ola och Aza kommer ju sikta på Halil och Jonas om de får chansen till det. Amadeus tror jag inte röstar på Lasse i första hand. Och Jonas behöver hålla sig väl med Lasse, speciellt nu när Sonja är på Gränslandet. Det lär ju inte heller vara många öråd kvar så han kan absolut manövrera sig genom dessa.
amadeus är i gränslandet eller spoilar du här?
Citera
2026-05-15, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Ibland ska de rösta bort någon från finalen snarare än att rösta in någon och då kan han nog ha en chans pga färre personliga ”fiender” men beror ju helt på vilka som redan är klara och vilka han står emot.
han är väl den som skaffat sig själv fiender i andra laget igenom blåsa dem rakt av, vilket de fortfarande tagit illa upp för, men även i hans eget lag stör sig de flesta på honom och han har bråkat verbalt med de flessta,nej rösta in honom i en omröstning ser inte ljust ut det kan du inte påstå
Citera
2026-05-15, 09:44
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag ser en hel del kritik gentemot att Carro "tjuvlyssnade".

Personligen så tycker jag just att det är de elementen som saknas i Robinson jämfört med de amerikanska och australiensiska förlagorna. Det är ett spel och det ger det hela en extra krydda.

I Robinson/Gränslandet så handlar sändningstiden istället så mycket om:

- Att deltagarna suckar över hur trist Gränslandet är.
- I regel 1-3 deltagare som hoppar av och vill åka hem per säsong.
- En deltagare blir utröstad men räddas av en duell eller får vara kvar men på Gränslandet (föredrar att de skulle åka hem direkt).

Lasse och Aza gör den här säsongen mer underhållande även om jag inte kan påstå att deras personligheter är något som tilltalar mig. Skulle dock alla vara som Marie så hade säsongen varit trist. Marie är säkerligen en trevlig person men särskilt färgstark är hon inte. Aron som vann våren 2025 spelade lite mer som de gör i Australien och det gav ett högre underhållningsvärde.
Citera
2026-05-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jobbigt att lyssna på sådana som Ola som tror sig ha bättre moral än alla andra. Robinson är ett spel och det gäller att spela om man vill vinna.
Typ så. Skulle vara intressant att skärskåda hans företag/verksamhet och se om han alltid är så reko som han vill göra sken av. :-)

Beträffande huruvida Robinson är ett spel eller ej så verkar ju f ö Ola och Aza tycka att det är OK att spela om man heter Ola eller Aza men heter man Sonja, Jonas, Halil eller Lasse så är man fega, punglösa kräk om man spelar. :-)
Citera
2026-05-15, 09:51
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in