2026-05-17, 15:54
Medlem
Allt tyder på att TS inte har en aning om vad internet är för något utan blandar ihop det med olika tjänster som nyttjar internet. Internet är den teknisk plattformen för kommunikation mellan olika enheter via IP (Internet protocol). Och i princip alla använder det dagligen vare sig de vill det eller inte.
2026-05-17, 16:03
Medlem
Ok boomer 😂
2026-05-17, 16:22
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Ok boomer 😂

Ja, å så kom den där "IQ Badboll-kommentaren" från en värdelös Millennial eller en Gen. Z! Man förväntar sig nästan en sån i varje tråd numera! 😂😂😂
2026-05-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ja, å så kom den där "IQ Badboll-kommentaren" från en värdelös Millennial eller en Gen. Z! Man förväntar sig nästan en sån i varje tråd numera! 😂😂😂

En till boomer 😂
2026-05-17, 16:39
Medlem
Du vet att internet används mer än bara unga töntar som gör idiotiska cringe videos för uppmärksamhet för att deras föräldrar ignorerar dom väl?

Bara för att dom gapar käften högt betyder det inte att de är ansiktet utåt för internet.
2026-05-17, 16:43
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
En till boomer 😂

Där har du faktiskt helt fel! ☝️😁
2026-05-17, 16:44
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Du vet att internet används mer än bara unga töntar som gör idiotiska cringe videos för uppmärksamhet för att deras föräldrar ignorerar dom väl?

Bara för att dom gapar käften högt betyder det inte att de är ansiktet utåt för internet.

Nej det vet hen inte, hen är en person som menar att hens dator inte fungera om hen inte kan koppla upp sig på nätet! 🤣
2026-05-17, 16:47
Medlem
Citat:
Nej det vet hen inte, hen är en person som menar att hens dator inte fungera om hen inte kan koppla upp sig på nätet! 🤣
Kan du göra mig en tjänst?

När du skriver till mig använd inte ordet "hen"

Får mig att tänka på höna på engelska och det låter fan sjukligt att du kallar en människa så.

Han eller hon eller svara inte alls.
2026-05-17, 16:50
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Kan du göra mig en tjänst?

När du skriver till mig använd inte ordet "hen"

Får mig att tänka på höna på engelska och det låter fan sjukligt att du kallar en människa så.

Han eller hon eller svara inte alls.

Vet inte om det är en "han" eller en "hon" så då blir det höna. Kan nog stämma att det är en hönejävel ändå, eller vad säger du? 😎
2026-05-17, 17:06
Medlem
Statistiskt sett använder i stort sett alla internet idag, men hur vi använder det skiljer sig enormt mycket åt beroende på ålder och intressen. Det du beskriver handlar framför allt om den synliga, publika och sociala delen av internet.

• Den tysta majoriteten: En mycket stor del av den vuxna befolkningen (allt från unga vuxna till pensionärer) använder internet som ett rent verktyg. De läser nyheter, sköter bankärenden, kollar vädret, streamar film, söker information, använder GPS och kommunicerar privat via e-post eller direktmeddelanden. Dessa personer lämnar sällan spår efter sig i publika kommentarsfält på Youtube eller Flashback.

• Den högljudda minoriteten: Algoritmerna på sociala medier är skapade för att premiera engagemang. Eftersom starka känslor (provokation, ilska, extremism eller extremism i humorform) skapar mest engagemang, är det ofta dessa röster som lyfts fram i flödena, vilket förstärker känslan av att plattformarna är fyllda av "troll och idioter".

Du har en poäng i att internet kändes annorlunda i början av 2000-talet. Då krävdes det ofta ett visst tekniskt intresse för att ta sig ut på forum, vilket skapade en annan typ av urval av människor.

Idag har smartphonen gjort internet tillgängligt för alla, precis hela tiden. Det har blivit en kommersiell arena där plattformarna tjänar pengar på vår uppmärksamhet. När miljarder människor, oavsett mognadsnivå, får en megafon i fickan och anonymitetens skydd, blir resultatet ofta precis det du beskriver, ett urvattnat och ibland direkt fientligt samtalsklimat.
2026-05-17, 17:11
Medlem
Pruttars avatar
Alla använder internet av olika anledningar. Lås tråden.
2026-05-17, 17:28
Medlem
Citat:
Anser inte att det är nåt fel på Internet, det är mycket användbart för min del iallafall.
Youtube är man inne på ibland, men sociala plattformar använder jag inte längre för jag tycker det är helt ointressant.

Då har vi samma åsikt, jag skriver just detta att internet är en enorm tillgång för dom som vill lära sig olika saker från allt mellan himmel och jord.

Den kommunikativa delen är värre, social media, forum osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in