2026-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Du vet att internet används mer än bara unga töntar som gör idiotiska cringe videos för uppmärksamhet för att deras föräldrar ignorerar dom väl?

Bara för att dom gapar käften högt betyder det inte att de är ansiktet utåt för internet.

En till som inte läser och sedan kommenterar - en idiot alltså - jag skrev just det att internet är bra för att lära sig saker, den kommunikativa delen är det som folk har svårt med, t.ex. folk som inte läser texter och sedan kommenterar.

Är man gammalmodig hade man förväntat sig en ursäkt.
2026-05-17, 17:36
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vem använder internet idag?

Ditt inlägg blir lite som att fråga "vem läser en bok idag" och besvara frågan med "bara imbeciller" grundat på att böckerna som lästs är Grottbjörnens folk och Biggles, dvs en ytterst tramsig och låg nivå av litteraturen. Man kan inte dra en slutsavs av ett media baserat på de sämsta urvalen. Du behöver sovra och göra ditt eget kvalitetsurval, det gäller oavsett vilket media du väljer, om det är internet, böcker, eller något annat.

Det finns alltså ingen motsättning mellan att det existerar vedervärdigt ointressanta videos på youtube om kändisar, kosmetik eller nått annat gränslöst meningslöst och att det sedan finns intressant och bra material som t. ex. djupdykningar i olika ämnesområdens forskning, eller dokumentärer eller något annat mer substantiellt material.

Du behöver sovra och välja själv för att slippa dyngfloden av onödiga och ointressanta saker, du får det inte på ett fat.
2026-05-17, 17:46
Medlem
dude2ks avatar
Skulle världen kunna fungera utan internet idag? Om man bara tog bort den cold turkey.. vad skulle hända? Skulle folk gå bananas?
2026-05-17, 17:57
Medlem
Citat:
Du har inte en aning om vad jag menar, inte ens om du läser texten 13 gånger på raken. Att du kommer med pekpinnar som inte har något med min tes och göra och hur 99 % av människor betraktar internet för att du ska känna dig smart.

Det är luffigt, det är gruffigt och en småtta fegt? Självgott? Och kanske t.o.m. en lite rutten människa vi har att skriva med som egentligen har någon poäng med nånting utan försöker vantolka min poäng och sedan komma med en teknisk tolkning som ingen bryr sig, eller hur de flesta ser på internet.

Har tyvärr inte tid att förklara för dig vilka begrepp som finns i den här världen och hur man använder dem på rätt sätt.
Fortsätt fantisera du. Ingen bryr sig.
2026-05-17, 18:18
Medlem
Custom_mades avatar
Jag gillade internet innan det blev normaliserat.

När det var vi datorspelsnördar som hängde där.

Normala människor förstörde internet, som dom gör med allt annat när dom flyttar in.

Det kommersialiseras och används till värdelösa saker på en sådan skala att det förstör planeten.

Brukar ibland fantisera om hur det hade varit om normala.männisnor bara hållit sig borta...
2026-05-17, 19:00
Avslutad
Det finns ju en internet döds teori. Men det är för att bottar kommer ta över allt.
2026-05-17, 19:42
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Läs hela texten

Jag föreslår att du läser mitt förra inlägg en gång till.
Du verkar nämligen missa hela poängen och kan omöjligen ha läst hela.

Det är roligt att ha rätt. Att även du uppenbarligen insåg det med gör att du tog till det lite krampaktiga försöket att försöka skriva förolämpningar istället för att svara på inlägget. Även om det är en viss underhållning att se folk göra bort sig offentligt så har jag ett tips till dig: Läs det som står och delta i debatten istället för att tramsa. Håll dig till ämnet.
2026-05-17, 19:46
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Allt tyder på att TS inte har en aning om vad internet är för något utan blandar ihop det med olika tjänster som nyttjar internet.

Jo TS har skrivit ett rörigt inlägg. Det framgår att det mest är tyckande och inte så mycket kunskap bakom. Sånt kan hända. Fast det jag inte förstår är varför TS ska försvara sin egen röra med okvädningsord istället för att utveckla eller förklara hur TS egentligen menar.

Känns lite som om hela tråden är redo för papperskorgen då TS inte ens kan förklara.
2026-05-17, 20:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag gillade internet innan det blev normaliserat.

När det var vi datorspelsnördar som hängde där.

Normala människor förstörde internet, som dom gör med allt annat när dom flyttar in.

Det kommersialiseras och används till värdelösa saker på en sådan skala att det förstör planeten.

Brukar ibland fantisera om hur det hade varit om normala.männisnor bara hållit sig borta...
Långtråkigt, dötrist och.. och alldeles underbart!
2026-05-17, 21:56
Medlem
Internet var sååå 2002...Vem använder internet idag?
2026-05-17, 22:18
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Sen blandar du in andra saker som i jämförelse skulle kunna vara att du ifrågasätter post för att någon idiot kan skicka ett idiotiskt brev.

Haha, spot on!
2026-05-17, 22:51
Medlem
Citat:
Läs hela tråden inte bara rubriken din loppa

Stark insult.
Helt ok ändå.
Vem använder internet då? Fick du nåt svar på det?
Försökte läsa din wall of text igen, men det gick fan inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in