2026-05-16, 10:54
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Nja om det finns 100 miljoner män och säg 25 miljoner kvinnor på appen så har han en chans om han har tålamod.

Kanske i teorin, men i praktiken så är den chansen mikroskopisk.

Citat:
För de män som blir valda av tjejer på appen blir ju upptagna sedan.

Det beror ju för all del på om de faktiskt blir upptagna. De killar som blir valda ofta kan ju mycket väl känna att de vill spela på sitt privilegium och istället konsumera många.

Citat:
Det där narrativet som finns i incel-kretsar att några få män tar alla tjejer i hela världen stämmer ju inte av den anledningen.

Det beror ju som sagt på om den killen som blir vald sedan "utgår" från poolen. Jag är inte säker på att det nödvändigtvis blir så. Däremot är det förstås inte så tillspetsat som incel-communities verkar tro, men jag tror att dejting-appar absolut förstärker det fenomenet.

Citat:
Jag tror inte på ditt förslag om att han ska lära sig umgås med tjejer på friendzone-basis. Tvärtom, när man ska inleda en traditionell sex/kärleksrelation ska man INTE ALLS göra på samma sätt som när man inleder en kompisrelation.

Självklart inte - om man redan "kan" umgås med kvinnor. Har man, som TS, haft sex en gång i sitt liv, för typ 25 år sedan, så kommer han vara så pass tafatt och "off" att det aldrig kommer fungera på en eventuell dejt. Han måste, menar jag, lära sig att umgås och vara med kvinnor, SEDAN kan han ta nästa steg.

Citat:
Jag hävdar att det är direkt kontraproduktivt om han vänjer sig vid att behandla tjejer som "bara vänner".

Jag tror precis tvärtom, för någon som är i det läge som TS är i.
Citera
2026-05-16, 11:30
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Kanske i teorin, men i praktiken så är den chansen mikroskopisk.

Hur resonerar du då? Att kvinnorna bara vill ha den snyggaste procenten av männen? Eller att kvinnorna bara tramsar med appen och aldrig träffar nån? Eller vad?

Citat:
Det beror ju för all del på om de faktiskt blir upptagna. De killar som blir valda ofta kan ju mycket väl känna att de vill spela på sitt privilegium och istället konsumera många.

Men åtminstone tjejer brukar ju vilja ha ett fast förhållande, så då undviker de väl killar som inte vill samma, även om de är snygga? Menar du att alla killar ljuger om vad de vill då eller?

Citat:
Självklart inte - om man redan "kan" umgås med kvinnor. Har man, som TS, haft sex en gång i sitt liv, för typ 25 år sedan, så kommer han vara så pass tafatt och "off" att det aldrig kommer fungera på en eventuell dejt. Han måste, menar jag, lära sig att umgås och vara med kvinnor, SEDAN kan han ta nästa steg.

Utveckla vad han ska lära sig. Hur pratar man med tjejer som man är vän med, som man inte pratar med killar som man är vän med? Själv trodde jag man umgicks på ungefär samma sätt med vänner oavsett kön.

Citat:
Jag tror precis tvärtom, för någon som är i det läge som TS är i.

Tänker du måhända att han aldrig kommer få en flickvän oavsett hur han gör, och att han då ska acceptera att bara vara vän med tjejer, och sedan typ hoppas på ett mirakel inträffar och att hon ska bamhärtighetsknulla honom? Eller vad?
Citera
2026-05-16, 11:36
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag är snarare en mys-pojke tragiskt nog och nej det är nog inte vad tjejer attraheras utav.

Ja jag har cash. Vart ska jag flasha med dom för att locka kvinnor?

Ja, var kan du inte flasha med dina pengar? Prova Thailand, Moldavien, Uganda eller framför den hyfsat fräscha tiggerskan som sitter utanför Lidl. Finns ingen ursäkt till att bara ha haft sex en gång i livet med dina resurser. Skärpning!
Citera
2026-05-16, 11:49
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Min strategi var att han ska säkerställa att längden och det inte är ett problem med tjejen ifråga.
Hur hade du tänkt att han skulle komma till när 80% av tjejerna inte attraheras av korta män? Finns ingen risk att han blir friendzonad? Eller ska han TJATA omkull henne efter att de träffas på någon blinddate?

Fast här har vi ju en lirare som t.ex. kan käka ett kilo godis enligt en annan tråd och sen träffa någon brud så han kan knulla bort det. En A-snubbe med andra ord. Alltid bra att veta vem som lämnar råd.
Citera
2026-05-16, 12:14
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Hur resonerar du då? Att kvinnorna bara vill ha den snyggaste procenten av männen?

Vad har jag ens skrivit något sådant? Det är lite synd att du känns lite konfrontativ - det är helt onödigt. Det är ju ett intressant ämne att diskutera.

Ett fenomen som jag tror definitivt finns är ju att kvinnor på en dejting-app, med till synes tusentals villiga män i kö, kommer i oerhörd hög grad sortera bort någon - som TS beskriver sig själv - har ett oattraktivt ansikte. Att överhuvudtaget försöka konkurrera på den marknaden är, tror jag, nästan tröstlöst.

Citat:
Eller att kvinnorna bara tramsar med appen och aldrig träffar nån? Eller vad?

Vad har jag ens skrivit något sådant?

Citat:
Men åtminstone tjejer brukar ju vilja ha ett fast förhållande, så då undviker de väl killar som inte vill samma, även om de är snygga? Menar du att alla killar ljuger om vad de vill då eller?

Vad har jag ens skrivit om något sådant?

Däremot tror jag absolut fenomenet existerar att de mest attraktiva männen får väldigt mycket tjejer och att dessa män inte alls nödvändigtvis är så benägna att gå in i en relation.

Citat:
Utveckla vad han ska lära sig. Hur pratar man med tjejer som man är vän med, som man inte pratar med killar som man är vän med? Själv trodde jag man umgicks på ungefär samma sätt med vänner oavsett kön.

En kille som aldrig har haft en flickvän och inte haft sex i sitt liv KAN inte prata med tjejer på ett bra sätt. Det är något man måste lära sig - och inte minst lära sig kunna vara naturlig och avslappnad i kvinnors sällskap. En kille som är obekväm och tafatt kommer sorteras bort direkt.

Citat:
Tänker du måhända att han aldrig kommer få en flickvän oavsett hur han gör, och att han då ska acceptera att bara vara vän med tjejer, och sedan typ hoppas på ett mirakel inträffar och att hon ska bamhärtighetsknulla honom? Eller vad?

Fast igen, har jag ens skrivit något sådant? Jag har tvärt om skrivit att han behöver lära sig spelet och i det ingår att kunna krypa innan man kan gå.
Citera
2026-05-16, 14:05
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ja? Det här trodde jag alla fattade att är ett asymmetriskt drag och ett stort jävla problem i dagens dejtingvärld. Top 20% chads som knullar så kuken glöder och "lurar" till sig sex av hyfsat snygga tjejer genom att ljuga och säga "me love you very long time" för att sen hoppa vidare till nästa brud och nästa... Tjejerna får ha sex med killar långt över dess egen liga, men för dessa chads så är dessa ganska snygga kvinnor inget mer än spermahinkar. Detta och dagens you go girl /prinsessfeminism intalar kvinnorna att vara kräsna och endast nöja sig med de bästa killarna. Får de inte dem är de hellre utan.
Citera
2026-05-16, 15:39
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Fast igen, har jag ens skrivit något sådant? Jag har tvärt om skrivit att han behöver lära sig spelet och i det ingår att kunna krypa innan man kan gå.
Man lär sig krypa (creep:a), sedan går man Framåt för att sedan ligga (på dödsbädden) och i graven återuppstår man.

Fast vad vet jag om spel och saker och ting (som börjar röra sig)? Spelet är riggat av rigorösa makter, oavsett vad ensam varg "väljer" att stila med.

Tjejer kan man tänka på sen, je non regrette rien. Man kan läsa Da Vinci-koden eller The Game eller så lajvar man roll-spel? Ingå i "förhållande" mellan relativ substans medelst subordination eller dominans.

Vad menas med "Spelet" i ditt fall, haffa guzz för lite puss? Eller trycka honor en efter en som Djingis Khan? Alla jagar sitt eget, säreget hur det än låter. För vissa är det Naturen för andra är det artificiell kärlek och "screening" (jag snackar hockey här)?

Gör saker IRL så händer saker IRL. Up the IRL (Inno Repubblica Laziale)! Eller om vi spelar spegelspelet; Internet Realism "Lazio".

Citat:
Ursprungligen postat av Per Engadhl (ingen FB användare)
Bryt inte mot Lagen

Jag vet vad jag talar om som fredlös. Fri, social och nationell.
Citera
2026-05-16, 15:40
Medlem
Citat:
Jag är visserligen lång och blond och inte vanskapt, men man får inte brudar enbart på de grejerna.

Du kan säkert också komma igång. Jag förstår att det måste vara jobbigt att 80% av alla vanliga tjejer inte gillar dig för att du är kort, men kom som sagt ihåg att det är resterande 20% av tjejerna som du vänder dig till, och därför spelar din längd ingen roll. 20% av världens tjejer är många miljarder individer. Du kan rentav leta tjejer utomlands i typ Thailand, många vill gifta in sig i ett i-land såsom Sverige och tycker svenskar (förmodar att du är svensk) är exotiskt och attraktivt.
Nej det är sant att det inte räcker, men du har ju iallafall förutsättningarna att få till dejter. Du har säkert förutsättningar för att tjejer ska gå fram till dig också.

Hur vanligt är det att i min ålder helt plötsligt vänder det och man lyckas hitta kvinnor? Jag kan inte komma på någon jag känner iallafall. Hade en kompis det vände för vid 28 (oskuld) däremot då han hittade en flickvän som var många år yngre och de var tillsammans i närmare tio år. Men han var ju ändå 1.95.

Jag förstår ju att mitt självförtroende är spiken i kistan för mig att kunna hitta någon. Att jag börjar närma mig medelålders och nästan är helt oerfaren gällande kvinnor är ju inte direkt något positivt. Man har ju hört och läst vad tjejer tycker om oerfarna män.
Citera
2026-05-16, 17:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vad menas med "Spelet" i ditt fall, haffa guzz för lite puss? Eller trycka honor en efter en som Djingis Khan? Alla jagar sitt eget, säreget hur det än låter. För vissa är det Naturen för andra är det artificiell kärlek och "screening" (jag snackar hockey här)?

Jag förstår tyvärr inte alltid vad det är du skriver eller menar. Är det någon sorts "orten"-slang du använder? Det vore intressant att diskutera, men försök skriv lite tydligare så är jag gärna med.
Citera
2026-05-16, 17:52
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Jag förstår tyvärr inte alltid vad det är du skriver eller menar. Är det någon sorts "orten"-slang du använder? Det vore intressant att diskutera, men försök skriv lite tydligare så är jag gärna med.
Jag menar som så att vad är "Spelet"? "Haffa guzz för lite puss" är alltså Kärlek och närhet medan "Djingis-stilen" är mer pumpa och dumpa (med avkommor, singelmödrar som "samhället" föder och göder). TS är ju intresserad av båda, men lyckas med inget av det.

Players slutar aldrig spela, "Spelet" snurrar vidare. Cirkulära resonemang kan man föra, vilket jag diggar.

Hypergaming, liksom.
Citera
2026-05-16, 18:05
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Jag menar som så att vad är "Spelet"?

Det är fortfarande mycket som är oklart för mig i det du skriver, men hur som helst - när jag pratar om "game" eller "spelet" så menar jag helt enkelt den manliga förmågan att föra sig så att man kan attrahera en kvinna. Det innebär inte att spela en roll eller manipulera eller fejka något, men att bara förstå hur samspelet fungerar.
Citera
2026-05-16, 18:55
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Det är fortfarande mycket som är oklart för mig i det du skriver, men hur som helst - när jag pratar om "game" eller "spelet" så menar jag helt enkelt den manliga förmågan att föra sig så att man kan attrahera en kvinna. Det innebär inte att spela en roll eller manipulera eller fejka något, men att bara förstå hur samspelet fungerar.
Jag hajar inte, det enda jag "vet" i min "fyllosofi" är att kvinnor/tjejer gillar sociala spel och grabbar gillar datorspel. Datorspel kan vara allt från att hugga ved, samla på frimärken, spela gitarr, golfa m.m. alltså intetsägande intressen för den enskilda mannen. Sociala spel och manipulativt beteende i samhället ger jag inte mycket för oavsett inom såkallat arbetsliv, studentliv eller politik. Då är det bättre att vara sig själv.

Porca madonna och haffa donna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in