2026-05-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Mitt råd är som sagt att gallra bort alla andra och söka dig till kvinnor som från början säger att de gillar män med ditt utseende. Du kan t ex leta på kontaktsajter där foto är det första man ser.

Kanske var det likadant du fick höra sårande ord?

Försök använda de olika tekniker som finns för att återuppbygga ditt självförtroende. Tänk på att du sitter ju liksom inte i rullstol eller har ett vanställt ansikte, du är bara kort och det är något som många tjejer fortfarande inte alls ser som negativt. Du ska inte dejta ALLA tjejer, du ska bara dejta EN tjej, och det kommer ju vara någon som tycker det är helt okej för en man att vara kort.
Hur ska jag egentligen hitta dessa tjejer som jag vet från början gillar mitt utseende? Jag har försökt med alla sorters nätdejting, det går inte för mig.

Nej det var inte alls en sån typ av sårande ord jag fick höra. Mitt var riktigt.

Jag försöker tänka positivt att jag inte har något handikapp som vissa andra har. Jag har ett ganska vanligt ansikte. Det absolut svåraste är fortfarande att få till en dejt. Det är typ omöjligt känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Låter som att en bra början är att du börjar fokusera på dig själv, och att stärka ditt självförtroende.

Hur du väljer att jobba med dig själv är lite skitsamma, då det kan vara någon form av friluftsaktivitet t.ex vandring eller bikepacking, kanske rent av något i den sk hobby kategorin som du finner intressant.
Får jag bättre självförtroende om jag vandrar i skogen? Jag har backpackat runt i Europa och Asien däremot. Det var jävligt kul.
Citera
2026-05-15, 22:00
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag fattar. Väldigt svårt läge med barnfrågan. Du får väl fundera över vad som är viktigast för dig. Att bli pappa eller att fortsätta relationen?

Det är lätt att säga, men svårt när det är en person som man älskar.
Citera
2026-05-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är lätt att säga, men svårt när det är en person som man älskar.

Förstår verkligen det.
Citera
2026-05-15, 22:08
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Får jag bättre självförtroende om jag vandrar i skogen? Jag har backpackat runt i Europa och Asien däremot. Det var jävligt kul.

Beror på, jag har inte riktigt förstått var skon klämmer. Är det specifikt utseendet du har komplex över eller känner du dig generellt oälskad? Eller handlar det om depression?
Motion är hursomhelst bra på de flesta sätt, så det tycker jag du ska upprepa. Är man backpacker har man ju dessutom lätt för att komma i kontakt med folk.

Sedan måste alla män ha tålamod. Idag har jag knullat hundratals tjejer, men jag hade det inte alltid lätt med tjejer. Jag var tvungen att lära mig en del grejer först, såsom att fixa min klädstil och några andra potentiella dealbreakers, men det var lätt gjort när jag väl blev uppmärksammad på dem. När jag är på Tinder måste även jag swipea ja på många hundra eller kanske rentav tusen tjejer innan någon tjej orkar svara. Är jag på sexkontaktsidor måste jag skicka många hundra svar innan någon svarar tillbaks, och oftast är det då någon som vill ha betalt snarare än en riktig tjej. Men ligg i, så lönar det sig till slut. När du väl hittat en kompatibel tjej kan du behålla henne i många år. Och när tjejerna väl har sett eller hört att du är med andra tjejer (typ grannar och sånt) som verkar okej, så är det jättelätt att få kontakt med andra tjejer (tjejer vill inte vara först). Tjejer tänker i status, "om han dög för henne som har D-kupa så duger han för mig". Av den anledningen råder jag dig att inte genast berätta för tjejer att du har låg erfarenhet.

Och när det gäller Tinder kan du "fuska" och köpa premium så du kan skicka många superlikes. Sånt funkar skitbra på tjejer. Ger du en superlike får du svar tillbaks en gång på tio. (Vet dock inte om Tinder är likadant idag, det var många år sedan jag behövde fylla på tjejlagret den vägen)
Senast redigerad av Skattebrott 2026-05-15 kl. 22:10.
Citera
2026-05-15, 22:15
Bannlyst
Bättre att vara ensam ensam än att vara det med nån annan.
Citera
2026-05-15, 22:28
Medlem
Citat:
Beror på, jag har inte riktigt förstått var skon klämmer. Är det specifikt utseendet du har komplex över eller känner du dig generellt oälskad? Eller handlar det om depression?
Motion är hursomhelst bra på de flesta sätt, så det tycker jag du ska upprepa. Är man backpacker har man ju dessutom lätt för att komma i kontakt med folk.

Sedan måste alla män ha tålamod. Idag har jag knullat hundratals tjejer, men jag hade det inte alltid lätt med tjejer. Jag var tvungen att lära mig en del grejer först, såsom att fixa min klädstil och några andra potentiella dealbreakers, men det var lätt gjort när jag väl blev uppmärksammad på dem. När jag är på Tinder måste även jag swipea ja på många hundra eller kanske rentav tusen tjejer innan någon tjej orkar svara. Är jag på sexkontaktsidor måste jag skicka många hundra svar innan någon svarar tillbaks, och oftast är det då någon som vill ha betalt snarare än en riktig tjej. Men ligg i, så lönar det sig till slut. När du väl hittat en kompatibel tjej kan du behålla henne i många år. Och när tjejerna väl har sett eller hört att du är med andra tjejer (typ grannar och sånt) som verkar okej, så är det jättelätt att få kontakt med andra tjejer (tjejer vill inte vara först). Tjejer tänker i status, "om han dög för henne som har D-kupa så duger han för mig". Av den anledningen råder jag dig att inte genast berätta för tjejer att du har låg erfarenhet.
Det är utseendet jag har mest komplex över, för det har jag fått höra av tjejer. Men jag är introvert också vilket gör det svårare. Men jag har lätt för att prata med folk när jag väl har kommit igång. Allt detta har lett till att jag har en lätt depression tror jag. Jag promenerar en hel del på fritiden faktiskt. Mindre på vintern.

Men om du nu legat med så många så har du ändå något av det som krävs för att få omkull tjejer. Du har antingen längden, bredden eller ansiktet. Annars är det omöjligt att ligga med så många tjejer. Jag har usla förutsättningar.

Vad ska man svara om någon frågar hur länge man har varit singel? Jag fick den frågan en gång och blev helt ställd för jag har ju varit det hela livet.
Citera
2026-05-15, 23:17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det är utseendet jag har mest komplex över, för det har jag fått höra av tjejer. Men jag är introvert också vilket gör det svårare. Men jag har lätt för att prata med folk när jag väl har kommit igång. Allt detta har lett till att jag har en lätt depression tror jag. Jag promenerar en hel del på fritiden faktiskt. Mindre på vintern.

Men om du nu legat med så många så har du ändå något av det som krävs för att få omkull tjejer. Du har antingen längden, bredden eller ansiktet. Annars är det omöjligt att ligga med så många tjejer. Jag har usla förutsättningar.

Vad ska man svara om någon frågar hur länge man har varit singel? Jag fick den frågan en gång och blev helt ställd för jag har ju varit det hela livet.

Jag är visserligen lång och blond och inte vanskapt, men man får inte brudar enbart på de grejerna. En kedja är inte starkare än dess svagaste länk, och framför allt tjejer är oftast "däcksparkare" - vilket betyder att de inte väger samman dina fördelar mot dina nackdelar, vilket hade varit det smartaste - utan istället kollar det om det finns några "pet peeves" att irritera sig på. Det kan vara småsaker som hade gått lätt att ändra, t ex fult skratt, dålig musiksmak, ful klädstil, ful frisyr etc. Så det är viktigt att du städar bort eventuella såna saker. Själv var jag totalt ointresserad av kläder men så träffade jag via ett nördintresse en tjej via Lunarstorm som gick "personlig stil och design" (det var en gymnasielinje) och som gav mig några tips, och då fick jag upp ögonen och lärde mig se vad som vad snyggt med de kläder hon föreslog och vad som var fult med de kläder jag hade haft innan. Hon gav även ett annat råd, att jag skulle sträcka på mig lite mer när jag gick tror jag det var. Efter det kom jag igång med tjejer på riktigt. Så det funkade.

Du kan säkert också komma igång. Jag förstår att det måste vara jobbigt att 80% av alla vanliga tjejer inte gillar dig för att du är kort, men kom som sagt ihåg att det är resterande 20% av tjejerna som du vänder dig till, och därför spelar din längd ingen roll. 20% av världens tjejer är många miljarder individer. Du kan rentav leta tjejer utomlands i typ Thailand, många vill gifta in sig i ett i-land såsom Sverige och tycker svenskar (förmodar att du är svensk) är exotiskt och attraktivt.
Citera
2026-05-16, 10:08
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Mitt råd är som sagt att gallra bort alla andra och söka dig till kvinnor som från början säger att de gillar män med ditt utseende. Du kan t ex leta på kontaktsajter där foto är det första man ser.

Jag skulle faktiskt rekommendera TS att göra tvärtom. På en dejting-app där foto är det enda man ser - och om TS enligt honom själv inte har ett traditionellt snyggt ansikte - så kommer det ha väldigt låga chanser att lyckas, när tjejerna har tusen andra killars ansikten att swipa på.

Är man dessutom blyg och har dåligt självförtroende, d.v.s. inget "game", så skulle jag säga att hela dejt-grejen kommer vara otroligt svår att ro hem.

Min tips brukar vara (förutom det uppenbara som TS måste göra: bygga muskler, bygga självförtroende, o.s.v.) är att söka sig till sammanhang där kvinnor finns, men där ingen dejting-känsla är närvarande. Det kan vara att engagera sig i olika föreningar eller gå kvällskurser och helt enkelt lära sig umgås med kvinnor.

Jag tror också att det är i ett sådant långsiktigt - och lågintensivt - sammanhang som TS skulle ha en chans att få visa sitt värde.
Citera
2026-05-16, 10:28
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag skulle faktiskt rekommendera TS att göra tvärtom. På en dejting-app där foto är det enda man ser - och om TS enligt honom själv inte har ett traditionellt snyggt ansikte - så kommer det ha väldigt låga chanser att lyckas, när tjejerna har tusen andra killars ansikten att swipa på.

Är man dessutom blyg och har dåligt självförtroende, d.v.s. inget "game", så skulle jag säga att hela dejt-grejen kommer vara otroligt svår att ro hem.

Min tips brukar vara (förutom det uppenbara som TS måste göra: bygga muskler, bygga självförtroende, o.s.v.) är att söka sig till sammanhang där kvinnor finns, men där ingen dejting-känsla är närvarande. Det kan vara att engagera sig i olika föreningar eller gå kvällskurser och helt enkelt lära sig umgås med kvinnor.

Jag tror också att det är i ett sådant långsiktigt - och lågintensivt - sammanhang som TS skulle ha en chans att få visa sitt värde.

Min strategi var att han ska säkerställa att längden och det inte är ett problem med tjejen ifråga.
Hur hade du tänkt att han skulle komma till när 80% av tjejerna inte attraheras av korta män? Finns ingen risk att han blir friendzonad? Eller ska han TJATA omkull henne efter att de träffas på någon blinddate?
Citera
2026-05-16, 10:35
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Min strategi var att han ska säkerställa att längden och det inte är ett problem med tjejen ifråga.

Jag förstår vad du tänker, men jag tror att det är ytterst liten chans att det lyckas - i konkurrens med tusen andra män på en sådan app. Han har ju skrivit ett ofantligt antal gånger att han anser sig ha ett oattraktivt ansikte.

Citat:
Hur hade du tänkt att han skulle komma till när 80% av tjejerna inte attraheras av korta män?

Jag gav ett förslag till honom: se till att vara i sammanhang där han kan umgås otvunget med kvinnor - och både lära sig att vara med dem överhuvudtaget, samt över tid ha en möjlighet att visa sitt värde.

Citat:
Eller ska han TJATA omkull henne efter att de träffas på någon blinddate?

Jag förstår faktiskt inte ens vad du menar här?
Citera
2026-05-16, 10:41
Medlem
erikp121s avatar
Ciobani vill att man ska dansa efter deras pipa, men rådet från den vithårige mannen är "tänk på dig själv och skit i dem andra".

Håller inte med om att man ska spela "spelet" enligt företrädelsevis kvinnligt kodade markörer i värld av olycka och piller. Kärlek och värme kommer inombords, det vet alla?

Det är klart att exploatörer och liknande herrar vill "hjälpa till", men goda råd är dyra när det kommer till billiga hoes. Antingen har man det eller så har man det inte.

Nej, TS är ju redan "involverad" i hamsterhjulet enligt trådstarten? Jobb och fritidssysslor, liksom? Jag har dock inga råd eller tips och tricks när det kommer till romans. Känner man sig olyckig och bitter alternativt likgiltig får man "jobba" på sig själv lite? Vad det nu innebär att "jobba".

Nej, denna fylletanke får bära frukt eller brista knoppar. Jag har inte tid för någon romans, jag är en simpel opera-sångare mitt i "smeten". Baka bullar och "saft".

I övrigt är det utsidan som ger insidan en chans? Utsidor och insidor, Ungdom och militans. Skulle hellre se ut som en liten bebis än ett grovhugget troll från fjoll-Träsk? Hugg med "yxan" och lek lajfen.

Exemplet där expediten kallade TS för "baby" kunde ha besvarats med "yass mami" och en hundkåt blick? Man ska inte vara alltför seriös utan att bli Jokern?

Med vänliga segerhälsningar, "CasaClown"
Senast redigerad av erikp121 2026-05-16 kl. 10:45.
Citera
2026-05-16, 10:42
Medlem
Skattebrotts avatar
Nja om det finns 100 miljoner män och säg 25 miljoner kvinnor på appen så har han en chans om han har tålamod. För de män som blir valda av tjejer på appen blir ju upptagna sedan. Det där narrativet som finns i incel-kretsar att några få män tar alla tjejer i hela världen stämmer ju inte av den anledningen.

Jag tror inte på ditt förslag om att han ska lära sig umgås med tjejer på friendzone-basis. Tvärtom, när man ska inleda en traditionell sex/kärleksrelation ska man INTE ALLS göra på samma sätt som när man inleder en kompisrelation. Jag hävdar att det är direkt kontraproduktivt om han vänjer sig vid att behandla tjejer som "bara vänner". Det är generellt sett ett luffarbeteende att träffa sin tjej i kompisskaran. Man bör se världen som sitt spelfält istället. Speciellt om man tidigare haft problem att hitta någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in