2026-05-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Uppenbarligen eftersom den har ett diarienummer och går att begära ut från dem. Troligtvis är det dock kopplat till IVO-utredningen som just pågår pga bla sms-konversationen. Den kanske ligger till grund för någon typ av bedömning om han ska få prövotid eller behålla legget eller nåt. Fan vet, men jag tror inte man kan få ut gemene mans neuropsykiatriska utredande från IVO inte. Inte på legitimerad personal heller

Kan Eberhard själv ha lämnat in den utredningen som någon slags ursäkt/förklaring till sitt beteende? Att han ”dragits” med omedicinerad adhd men nu tack vare medicinering bättre klarar sin yrkesutövning?
Citera
2026-05-14, 23:47
Medlem
Pragmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Kan Eberhard själv ha lämnat in den utredningen som någon slags ursäkt/förklaring till sitt beteende? Att han ”dragits” med omedicinerad adhd men nu tack vare medicinering bättre klarar sin yrkesutövning?

Ja kanske 🤔
Citera
2026-05-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Tack. Jag hoppas verkligen att förskrivningen blir pausad. Men som ovan skribent skriver så är David en man som kan prata och även formulera sig I text. Tänk om David och Gustav hade kommunicerat via Proton mail som exempel! Det var Gustavs våldtäktsanmälan som gjorde att Polisen gick igenom SMS trafiken. Men som sagt jag tror inte att legitimationen ryker. Men förskrivningen pausad tror jag på. Är det förresten någon som sett David på TV efter detta haveri?

Var det inte något med att David skrev ut centralstimulerande (mot ADHD) till sin kompis? Men att denne vän sedan gav en del av den uttagna medicinen till David?

Nu kanske David kände sig motiverad till att få till en utredning huruvida han kan tänkas ha ADHD. Vid diagnos får han medicin utskriven till sig själv direkt istället för att behöva ta en omväg.

(Alla människor får ju - i allmänhet - bättre fokus av adhd-medicin. Det är väl därför collegestudenter köper piller av varandra?!)
Citera
2026-05-15, 20:17
Avslutad
David närvarade på Chang Fricks bröllop enligt Expressen:

Men det fattas inte underhållning. Det är en brokig samling i eftersläckningen. Psykiatrikern David Eberhard håller hov i baren i en färgstark kaftan med ett glittrande öga på ryggen, och Örebropartiets ledare Markus Allard har rotat fram en gammal kostym som sitter slimmad. Till detta har han en pytteliten rosa slips. Jag drar i den, för att kolla om den har gummiband runt nacken.

https://www.expressen.se/kultur/jan-emanuel-glomde-chang-fricks-present-7f8lt/
Citera
2026-05-15, 20:24
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
David närvarade på Chang Fricks bröllop enligt Expressen:

Men det fattas inte underhållning. Det är en brokig samling i eftersläckningen. Psykiatrikern David Eberhard håller hov i baren i en färgstark kaftan med ett glittrande öga på ryggen, och Örebropartiets ledare Markus Allard har rotat fram en gammal kostym som sitter slimmad. Till detta har han en pytteliten rosa slips. Jag drar i den, för att kolla om den har gummiband runt nacken.

https://www.expressen.se/kultur/jan-emanuel-glomde-chang-fricks-present-7f8lt/

Alla Israel-rövslickare närvarande på detta bröllop.
Citera
2026-05-15, 20:57
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Ja, konstig svenska.

Framkommer väl aldrig om han får en adhd-diagnos eller inte? Är han ute efter Elvanse?

Adhd-diagnos har blivit lättare att få för vuxna. Men jag minns inte vilket år kriterierna ändrades, det har skrivits tidningsartiklar om det. Kan vara pga att det krävs mindre för att få en diagnos som så många (kändisar) får det numera.

Jag tror han ville ha diagnosen för att "skylla" på det och säga att han självmedicinerat och tagit dåliga beslut pga sin adhd istället för att stå för att han är en rövhatt.
Citera
2026-05-15, 20:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Jag tror han ville ha diagnosen för att "skylla" på det och säga att han självmedicinerat och tagit dåliga beslut pga sin adhd istället för att stå för att han är en rövhatt.

Precis vad också jag tror.
Citera
2026-05-15, 21:01
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Precis vad också jag tror.
När jag läser hans adhd utredning misstänker jag också att han själv skrivit den. Jag har läst flera utredningar och det är något i språket som inte stämmer. Kan också vara fejk.
Citera
2026-05-15, 21:03
Medlem
fonders avatar
Citat:
När jag läser hans adhd utredning misstänker jag också att han själv skrivit den. Jag har läst flera utredningar och det är något i språket som inte stämmer. Kan också vara fejk.

Skulle inte förvåna mig om så var fallet.

Tänk att den här labila skithögen får göra bedömningar om patienter.
Citera
2026-05-15, 21:04
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Skulle inte förvåna mig om så var fallet.

Tänk att den här labila skithögen får göra bedömningar om patienter.

Ja och att han skriver "undertecknad" sedan "jag" flera gånger. Undrar om han var hög när han skrev det.... Blev fruktansvärt förvirrad och irriterad.

Misstänker han är psykopat och narcissist.
Citera
2026-05-15, 21:08
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ja och att han skriver "undertecknad" sedan "jag" flera gånger. Undrar om han var hög när han skrev det.... Blev fruktansvärt förvirrad och irriterad.

Misstänker han är psykopat och narcissist.

Ja, han är uppenbart psykopat och narcissist.
Citera
2026-05-15, 23:04
Medlem
st33rs avatar
Det är alla fall märkligt att en person som gjort karriär av att förmodat jobba med människor som behöver hjälp och förståelse ända sen första gången han klev in i offentligheten konsekcent framstått som genuint elak obehaglig och iskall. Det finns inte ett uns värme eller nån ingång till en känsla av nåt mänskligt och sympatiskt hos den mannen. Iaf inte den han varit utåt i medier. Hans enda not har väl varit att racka ner på svaga gnälliga oferkiftor.
Jag har aldrig sett honom i ett samtal om psykiatri där han uttrycker förståelse eller insikt i psykisk ohälsa. Han framstår mer som nån sorts avdankad/avskedad korrupt snut som klätt ut sig i läkarrock.
Senast redigerad av st33r 2026-05-15 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in