2009-05-13, 14:01
  #1
Moderator
Semesters avatar
I artiklarna om Anna Odell i dagarna uttalar sig David Eberhard som "f.d. överläkare i psykiatri". Vad har han gått vidare till? Föreläsare på heltid?
Citera
2009-05-13, 23:44
  #2
Medlem
kramdjurs avatar
Författare, han har gett ut en bok som heter "I trygghetsnarkomanernas land : Sverige och det nationella paniksyndromet" och snart kommer hans nya bok "Ingen tar skit i de lättkränktas land" han är något av akademikernas motsvarighet till Linda Skugge.
Citera
2009-05-13, 23:47
  #3
Medlem
-jOE!s avatar
I trygghetsnarkomanernas land är en suverän bok, läs den! Finns på pocket.
Citera
2009-05-13, 23:58
  #4
Medlem
Kan någon bekräfta eller dementera att Eberhard är jude. Jag minns att det diskuterades i en annan tråd för ett tag sedan. Sånt är oerhört viktigt att ha koll på.
Citera
2009-05-14, 02:37
  #5
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Kan någon bekräfta eller dementera att Eberhard är jude. Jag minns att det diskuterades i en annan tråd för ett tag sedan. Sånt är oerhört viktigt att ha koll på.

Efter lite snabb googleforskning kan jag konstatera att Eberhard är ett i huvudsak icke-judiskt namn.
__________________
Senast redigerad av Semester 2009-05-14 kl. 02:46.
Citera
2009-05-14, 02:49
  #6
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Författare, han har gett ut en bok som heter "I trygghetsnarkomanernas land : Sverige och det nationella paniksyndromet" och snart kommer hans nya bok "Ingen tar skit i de lättkränktas land" han är något av akademikernas motsvarighet till Linda Skugge.

Jag var först skeptisk men har mer och mer börjat gilla jämförelsen. Ser en del likheter såsom att båda är arbetsförespråkare men samtidigt en stod skillnad i att Skugge uttalade sig om allt och alla medan Eberhard mer håller sig inom sitt gebit.
Hur tänker du med liknelsen?
Citera
2009-05-14, 08:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
I artiklarna om Anna Odell i dagarna uttalar sig David Eberhard som "f.d. överläkare i psykiatri". Vad har han gått vidare till? Föreläsare på heltid?
Snarare "f.d. chef för psykakuten" väl? Vad jag förstår så jobbar han vidare som psykiater, men har bytt arbetsplats.
Citera
2009-05-14, 08:43
  #8
Medlem
David Eberhard
överläkare, NoA-teamet, Psykiatri Nordöst, Danderyds sjukhus, tidigare chef på
Stockholms läns psykiatriska akutmottagning
david.eberhard@sll.se
Citera
2009-05-14, 08:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
David Eberhard
överläkare, NoA-teamet, Psykiatri Nordöst, Danderyds sjukhus, tidigare chef på
Stockholms läns psykiatriska akutmottagning
david.eberhard@sll.se
Där har vi det, han har bara bytt klinik helt enkelt.
Citera
2009-05-14, 09:04
  #10
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Där har vi det, han har bara bytt klinik helt enkelt.
och nån tidning fick det till att han avgått.... nog bara lite lugnare på nya arbetsplatsen utan akut.
Citera
2009-05-14, 10:09
  #11
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Kan någon bekräfta eller dementera att Eberhard är jude. Jag minns att det diskuterades i en annan tråd för ett tag sedan. Sånt är oerhört viktigt att ha koll på.

Jag ska göra ditt liv enklare: Nej, det är inte viktigt att hålla koll på sådant.
Citera
2009-05-14, 10:15
  #12
Medlem
UltimateHybrids avatar
Karln verkar klart skärpt. Ang. odells fiasko projekt tycker jag det är synd att han inte skjöt henne full med vadännuvarförmedel det var han refererade till in DN intervjun dagen efter.

Kuriosa - karln finns på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in