Citat:
Ursprungligen postat av
Eorga
Skulle väl iofs inte förvåna om det var fejk i just hans fall.
Jag har också läst ett flertal neuropsykiatriska utredningar som utmynnat i autism- och/eller ADHD-diagnoser. Men märkte inget som kändes fejkat i Davids utredning, var det nåt speciellt du tänkte på eller var det mer en känsla du fick av helheten?
De skriftliga utredningar jag själv har tagit del av är inte så färska som denna. Det enda jag reagerade på var att de tester som gjorts inte beskrevs närmare. WAIS och sånt. Vad enskilda testresultat konkret visat. Impulsivitet etc bör framkomma i testsituationer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Wechsler_Adult_Intelligence_Scale
Ja det var dels de olika testmomenten som inte var med. Det var mycket beskrivet i text på ett sätt som inte stämmer överens med hur man brukar se det i utredningar. Tex att man hoppar mellan att använda "david" eller "han" i samma mening. Det är ju precis så David själv skriver när han hoppar mellan att skriva undertecknad och sedan sitt eget namn. Normalt sett skriver man isåfall "patient" eller patientens namn". Så tex "
David har också ytterligare fyra barn i åldrarna 28-17 år från två tidigare relationer.
Han arbetar sedan många år som psykiatriker, men också haft många andra järn i elden, är författare
till flera böcker i samhällsaktuella ämnen, har drivit poddar, med mera. Håller på att disputera inom
psykiatrins NP-sfär med Gillberg som handledare. På fritiden engagerar
han sig i barnens hockeyträning, alla fem spelar, så schemat är fullt. Har tidigare tränat mycket själv - en gång genomfört
det extrema träningsprogrammet "16 weeks of hell" i samband med en podd - men varken hinner
eller orkar just nu."
Upplever att David gjort sin egen utredning.