2026-05-14, 21:59
Medlem
CharlesFarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queeniebeeenie
Japp som förväntat. Så synd att det inte kan vara en riktig mattävling. Ovärdiga vinnare dom som är kvar.

Christoffer har nog tyvärr rätt i det han säger med tanke på vad Mannerström sa om programmet och att Amanda åkte ut på liknande sätt

Ja, håller med. Tycker heller inte att juryn känns trovärdig längre. De var extremt otydliga i sina råd till killarna. Tom sa ingen mer peppar, Tina sa mer av allt. Sedan kritiserar de kryddningen på subjektiv basis! Ovärdigt och riggat.
Citera
2026-05-14, 22:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesFarrell
Ifall han hade i smöret för tidigt och inte lät koka ner buljongen kan den ha blivit lite tunn, ja. Men man måste ha i åtanke att produktionen styr hur händelseförloppet ska tolkas genom klippningen. Jag tror inte att Christophers var sämre än Hugos – men förstås har jag inte smakat. Dessutom, även om har var sämst i elimineringen tycker jag inte att hans upplevelser och den information han ger ska förbises. Vad säger du om att tjejerna fick sin tid förlängd?
Grejen var att han inte försökte göra lika fast det var det tävlingen gick ut på.
Citera
2026-05-14, 22:53
Medlem
Juryn har verkligen sina favoriter och sina hatobjekt. Först Christofer. Nästa gång ryker Hugo.

Nu var Hugo helt plötsligt fjäskig. Sist var han lögnare. Han är inte min favorit, men fuck denna jury...

Gullungen gick vidare fast han glömde ingredienser
Citera
2026-05-14, 23:02
Medlem
CharlesFarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Grejen var att han inte försökte göra lika fast det var det tävlingen gick ut på.

Nej, genom att ta i smöret tidigare försökte han bara försäkra sig om att han skulle ligga i fas. Han skojade när han sa att han skulle hitta på något eget. Jacob däremot glömde ingredienser…
Citera
2026-05-14, 23:04
Medlem
CharlesFarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Juryn har verkligen sina favoriter och sina hatobjekt. Först Christofer. Nästa gång ryker Hugo.

Nu var Hugo helt plötsligt fjäskig. Sist var han lögnare. Han är inte min favorit, men fuck denna jury...

Gullungen gick vidare fast han glömde ingredienser

Trodde faktiskt att det var Hugo som skulle åka sist. Juryn verkar trött på honom, men produktionen ville bli av med Christopher.
Citera
2026-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
https://nojeslivet.se/tv/sveriges-masterkock-christopher-hallden-om-braket-med-tv4/

https://www.hant.se/noje/masterkock-deltagaren-rasar-mot-produktionen-efter-elimineringen-det-var-riggat/11434548

Tankar om Christopher upplevelse av situationen? Visst framstår han som dålig förlorare och väldigt självgod, men ändå tror jag att han talar sanning. Tror att tjejerna var sämre men fick hjälp, för att Bea eller Matilda ska vinna. Tror också att Hugo var sämre än Christopher, men att de ville bli av med honom.

Hahaha.

2 saker

Christopher är så jävla egen och självgod. På gränsen till narcisissm. Och paranoid

Men visst fan är det riggat. De vet innan vilka de vill ha ut. Personer åker ut på skitsaker och andra klarar sig på en kokt potatis. Helt sinnessjukt.

Förvånar mig inte att tjejerna fick fördel genom att de gick över tiden. Å andra sidan är nog "deadlinen" mer ett spel för galleriet för spänningen skull, men ändå. Förhåller de andra sig till den regeln att hålla tiden så är ju det en nackdel
Citera
2026-05-14, 23:06
Medlem
Citat:
Håller med, detta med hummern var skumt – onödigt att han tog upp det. Men visst kan humrar vara bättre och sämre, hårdare eller mjöligare i köttet. Han borde ha fokuserat på det uppenbara fusket att tjejerna fick mer tid.

Precis. Han kanske inte kokte den tillräckligt länge. Hur fan fuckar man med en hummer så att skalet inte släpper?
Citera
2026-05-14, 23:19
Medlem
Jag är 80% säker att en kvinna vinner även denna säsong som det brukar vara, den enda killen jag tror som kan utmana är den unga snubben med håret..
Citera
2026-05-15, 00:06
Medlem
CharlesFarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Hahaha.

2 saker

Christopher är så jävla egen och självgod. På gränsen till narcisissm. Och paranoid

Men visst fan är det riggat. De vet innan vilka de vill ha ut. Personer åker ut på skitsaker och andra klarar sig på en kokt potatis. Helt sinnessjukt.

Förvånar mig inte att tjejerna fick fördel genom att de gick över tiden. Å andra sidan är nog "deadlinen" mer ett spel för galleriet för spänningen skull, men ändå. Förhåller de andra sig till den regeln att hålla tiden så är ju det en nackdel

Helt överens.
Citera
2026-05-15, 08:53
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Vad är poängen med att kockar som inte klarar av basic matlagning plötsligt ska laga en bröllopsmiddag på två timmar? Det blir inte bättre tv för att man visar stressade deltagare som misslyckas.

De hade aldrig fått ihop en rimlig middag utan juryns hjälp och troligtvis fick de betydligt mer hjälp än det vi fick se.
Citera
2026-05-15, 11:32
Medlem
Jag tycker det är sjukt hur tjejerna favoriserades i grupptävlingen.
Citera
2026-05-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Vad är poängen med att kockar som inte klarar av basic matlagning plötsligt ska laga en bröllopsmiddag på två timmar? Det blir inte bättre tv för att man visar stressade deltagare som misslyckas.

De hade aldrig fått ihop en rimlig middag utan juryns hjälp och troligtvis fick de betydligt mer hjälp än det vi fick se.

Exakt. Och förmodligen hade dom längre tid på sig i praktiken. Men man skall ju låtsas som som det är en tävling gu'bevars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in