Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 16:17
  #4765
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Han har inte givit ut en kokbok, haha.
Tävlingen bestod inte bara av att laga den bästa random rätten, dumme fan, utan att leverera ett koncept. Det var därför han vann, och det var helt enligt de uppsatta tävlingsvillkoren. I princip alla kan laga en bra random rätt, men få kan sätta ihop en kokbok med rätter som håller en röd tråd. Det var liksom sjävla poängen med tävlingen. Så igen din illitterata blatte: Eyyy, fattar doo?
''

det är en matlagningstävling. Personlighet har väldigt lite med finalisterna att göra.
Att du fortfarande inte förstår det... Maträtten Är det viktigaste. Inte vikten av kokboken. Då borde ju det vara den första tävlingen. Eller göra kokboks-audition... haha hur tänker du?
Citera
2015-03-31, 09:26
  #4766
Medlem
Citat:
På onsdag avgörs vem som vinner årets titel som Sveriges mästerkock. Deltagaren Sandra Mastio har tagit sig hela vägen från köket i Limhamn till final i TV4:s populära dokusåpa.
En dag dök matlagningen mirakulöst upp i hennes liv.
– I efterhand upptäckte jag att fan, jag är ju bra på det här! säger Sandra Mastio till Kvällsposten.

http://www.expressen.se/kvp/noje/san...ta-masterkock/
Citera
2015-04-01, 10:47
  #4767
Medlem
Citat:
En armtjock björnfilé med ginsås tog Sandra Mastio till onsdagskvällens final i "Sveriges mästerkock".
Men god och rolig vardagsmat är Malmöfinalistens egentliga mål i maten.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/en-b...rkocksfinalen/
Citera
2015-04-01, 10:54
  #4768
Medlem
carlpetersen73s avatar
Kan sluta hur som helst. Sandra jämnare, men Ludde mer överraskande.
Citera
2015-04-01, 10:59
  #4769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kan sluta hur som helst. Sandra jämnare, men Ludde mer överraskande.

Han är ju kul på det sättet. Det har du rätt i.
Citera
2015-04-01, 13:49
  #4770
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kan sluta hur som helst. Sandra jämnare, men Ludde mer överraskande.

Japp Sandra är stabilare, men jag tycker inte hon når upp till Ludvigs högsta nivå.
Citera
2015-04-01, 18:09
  #4771
Medlem
Hoppas på Ludde, känns som en skön snubbe det där. Lite udda men skön. Sandra är jag less på och hennes jävla skånska.
Citera
2015-04-01, 18:29
  #4772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Hoppas på Ludde, känns som en skön snubbe det där. Lite udda men skön. Sandra är jag less på och hennes jävla skånska.

Hoppas på Sandra, som fö har en underbar Malmöitiska.
Citera
2015-04-01, 19:46
  #4773
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Bryr mig inte vem som vinner, båda två är värdiga vinnare. Milf Sandra verkar kunna mycket som med björnen medans Asperger Luddes finurlighet kan skapa magi.
Citera
2015-04-01, 19:52
  #4774
Medlem
Citat:
Så chockar juryn kockarna i finalen av Mästerkocken
Ändrade uppgifter i sista minuten TV: Se finalisterna mötas i duell.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20559766.ab
Citera
2015-04-01, 20:06
  #4775
Moderator
Dr Kings avatar
Jag tror finalen återigen kommer att avgöras med en poäng på sista rösten på deras trerättersmenyer där Leif avger de avgörande poängen. Är det någon som vågar sätta emot?

Vem som än vinner kommer denna säsong att kommas ihåg som Säsongen som Filip borde ha vunnit
Citera
2015-04-01, 20:09
  #4776
Medlem
Filip is back!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback