Igår, 12:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Vad satan har Hugo gjort med sina ögonbryn ser ju inte klokt ut.
Ser ut som han ska börja böla när som i varenda program
Precis vad jag gick in här för att skriva. Rakar dem otroligt fult.
För övrigt segt avsnitt. Grupptävlingar är tråkiga! Man vill se deras egna förmåga att trolla. Gillar dock juryn skarpt efter att varit verkligt skeptisk till Tinas medverkan.
Senast redigerad av TaxenSixten Igår kl. 12:04.
Citera
Igår, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Gillar dock juryn skarpt efter att varit verkligt skeptisk till Tinas medverkan.
Visst har hon skärp till sig, eller har hon alltid varit som nu? Tycker hon gör ett riktigt bra juryjobb.
Citera
Igår, 17:02
Medlem
Asså det är så otroligt låg nivå i år på matlagning, hur kan man va i topp 6 och ha problem med att göra potatisgratäng och marinera lax
Citera
Igår, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misse0330
Asså det är så otroligt låg nivå i år på matlagning, hur kan man va i topp 6 och ha problem med att göra potatisgratäng och marinera lax
Vad menar du var så tokigt med deras potatisgratäng? Sedan så verkade de aldrig hanterat en mandolin innan, men i övrigt var de hela tiden rätt ute. Jaja, de borde börjat med grädden först.

Gällande kryddningen var det olika bud. Svart- eller vitpeppar? Jag skulle aldrig ha svartpeppar i en potatisgratäng, trots att det antagligen skulle bli godare. Det har man helt enkelt inte i en vit sås

Och så laxen, jag har aldrig testat men har absolut sett recept där man har vatten för att snabbgrava.

Tycker matlagningen håller hög klass för att vara med hemmakockar. Sedan saknar jag mer basic, eller klassisk kokkonst. Men klart, programtiden skulle inte hålla om de fick i uppdrag att göra en espagnolesås från grunden.
Senast redigerad av Stiffinger Igår kl. 17:16.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
CharlesFarrells avatar
https://nojeslivet.se/tv/sveriges-masterkock-christopher-hallden-om-braket-med-tv4/

https://www.hant.se/noje/masterkock-deltagaren-rasar-mot-produktionen-efter-elimineringen-det-var-riggat/11434548

Tankar om Christopher upplevelse av situationen? Visst framstår han som dålig förlorare och väldigt självgod, men ändå tror jag att han talar sanning. Tror att tjejerna var sämre men fick hjälp, för att Bea eller Matilda ska vinna. Tror också att Hugo var sämre än Christopher, men att de ville bli av med honom.
Citera
Igår, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesFarrell
https://nojeslivet.se/tv/sveriges-masterkock-christopher-hallden-om-braket-med-tv4/

https://www.hant.se/noje/masterkock-deltagaren-rasar-mot-produktionen-efter-elimineringen-det-var-riggat/11434548

Tankar om Christopher upplevelse av situationen? Visst framstår han som dålig förlorare och väldigt självgod, men ändå tror jag att han talar sanning. Tror att tjejerna var sämre men fick hjälp, för att Bea eller Matilda ska vinna. Tror också att Hugo var sämre än Christopher, men att de ville bli av med honom.
Den här delen var extra intressant,
– Vi skulle laga en hummer och min hummer var redan förstörd innan jag lade fingrarna på den.

– Det var någon som hade jävlats med den. Jag vet inte precis vad de hade gjort, men den var jättemärklig i köttet och satt stenhårt i skalet.
Tror han att de hade triggat hans hummer? Typ limmat fast skalet?

Han är en dålig förlorare. Det är inte bara matlagning det handlar om, man ska även kunna följa regler.
Citera
Igår, 18:54
Medlem
CharlesFarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Den här delen var extra intressant,
– Vi skulle laga en hummer och min hummer var redan förstörd innan jag lade fingrarna på den.

– Det var någon som hade jävlats med den. Jag vet inte precis vad de hade gjort, men den var jättemärklig i köttet och satt stenhårt i skalet.
Tror han att de hade triggat hans hummer? Typ limmat fast skalet?

Han är en dålig förlorare. Det är inte bara matlagning det handlar om, man ska även kunna följa regler.

Håller med, detta med hummern var skumt – onödigt att han tog upp det. Men visst kan humrar vara bättre och sämre, hårdare eller mjöligare i köttet. Han borde ha fokuserat på det uppenbara fusket att tjejerna fick mer tid.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesFarrell

Ingen vill veta vad han tycker. Han åkte säkert på att han hade i smöret för tidigt för att "han låg före Tommy" haha.
Citera
Igår, 19:17
Medlem
Citat:
Ingen vill veta vad han tycker. Han åkte säkert på att han hade i smöret för tidigt för att "han låg före Tommy" haha.
Tävlingen gick ut på att man skulle göra som Tommy sa, och det gjorde han inte. Han sa väl till och med innan att han skulle fixa sin egen variant.

Om man är kock så gör man det man ska. Då får gästerna det de beställt. Helt okej att ha cognac i Skagen, men inte som plötsligt eget hitte-på.
Citera
Igår, 20:07
Medlem
Japp som förväntat. Så synd att det inte kan vara en riktig mattävling. Ovärdiga vinnare dom som är kvar.

Christoffer har nog tyvärr rätt i det han säger med tanke på vad Mannerström sa om programmet och att Amanda åkte ut på liknande sätt
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Känns som Matildas röv växer mer och mer för varje avsnitt jävla, börjar likna bbl
Citera
Igår, 21:57
Medlem
CharlesFarrells avatar
Citat:

Ifall han hade i smöret för tidigt och inte lät koka ner buljongen kan den ha blivit lite tunn, ja. Men man måste ha i åtanke att produktionen styr hur händelseförloppet ska tolkas genom klippningen. Jag tror inte att Christophers var sämre än Hugos – men förstås har jag inte smakat. Dessutom, även om har var sämst i elimineringen tycker jag inte att hans upplevelser och den information han ger ska förbises. Vad säger du om att tjejerna fick sin tid förlängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in