Citat:
De flesta människor har någon form av ideologi, uttalad eller inte. Personligen är jag kraftigt färgad av liberalism och libertarianism där jag utgår från människors negativa rättigheter och möjlighet till fria val. Vilket påverkar vad jag anser i det här fallet. Den ideologin jag syftar på är i mångt och mycket raka motsatsen. Det handlar inte bara om övergrepp mot barn utan om hela lagstiftningen kring denna typ av brott öht. Ja, jag tror att det är en väldigt liten minoritet som försvarar pedofili som berättigat. Jag gör det inte heller. Tyvärr går mycket av diskussionen här ut på att diskutera vanföreställningen att jag på något sätt skulle gjort det, vilket är en direkt lögn.
Jag vänder mig inte alls mot alla som säger emot mig eller har någon annan åsikt. Jag vänder mig emot råttor som ljuger om att andras åsikter eller falskt vill framställa dem som något annat än de är. Det är inte bara allmänt obehagligt och ohederligt utan fördummar och förstör diskussionen.
Jag har inte försvarat rektorns handlingar. Det är kvalificerat struntprat som bygger på rena lögner Att du drar en sådan slutsats visar mycket tydligt att du är ideologiskt driven och anser dig berättigad att ljuga fritt, som jag redan konstaterat. Din slutkommentar är inte något utslag för sunt förnuft och det är inga normala människor som fäller sådana kommentarer baserat på sådan logik. Det är en råttas handling, en råttas ord och en råttas logik. Med risk för att förolämpa riktiga råttor. Bara en feg liten obehaglig gnagare sysslar med sådant från skydd av sin anonymitet.
Du låtsas att du inte fördömer flickans handlingar, eller lägger någon skuld på henne men det är precis det du gör genom det slags fördömande av henne förhållande med rektorn.
Jag vänder mig inte alls mot alla som säger emot mig eller har någon annan åsikt. Jag vänder mig emot råttor som ljuger om att andras åsikter eller falskt vill framställa dem som något annat än de är. Det är inte bara allmänt obehagligt och ohederligt utan fördummar och förstör diskussionen.
Jag har inte försvarat rektorns handlingar. Det är kvalificerat struntprat som bygger på rena lögner Att du drar en sådan slutsats visar mycket tydligt att du är ideologiskt driven och anser dig berättigad att ljuga fritt, som jag redan konstaterat. Din slutkommentar är inte något utslag för sunt förnuft och det är inga normala människor som fäller sådana kommentarer baserat på sådan logik. Det är en råttas handling, en råttas ord och en råttas logik. Med risk för att förolämpa riktiga råttor. Bara en feg liten obehaglig gnagare sysslar med sådant från skydd av sin anonymitet.
Du låtsas att du inte fördömer flickans handlingar, eller lägger någon skuld på henne men det är precis det du gör genom det slags fördömande av henne förhållande med rektorn.
Min poäng är att du försöker använda "ideologiskt driven" eller "ideologisk" som ett slags sköld för att avfärda dina motståndares argument. Du försöker framställa dig som något slags ensam "fritänkare" medan alla andra är förblindade av ideologi.
Får erkänna att den biten stämmer väl in på mina förutfattade meningar om någon som säger sig vara färgad av libertarianism.
Jag kan inte säga det tydligare än att jag lägger ingen som helst skuld på flickan. Hon har inte gjort något fel. All skuld ligger på våldtäktsmannen. Precis som jag förklarade förut.