Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Bänken tycks inte vara med vid 3-2 där heller.
Nu orkar jag inte kolla på två timmar fotboll, men man ser snabbt att det tycks ha funnits enbart fyra kameror eller något sådant. Den som filmar bänkar gör det alltid från "gräsrotsnivå". Man ser en packe ansikten i något som nästan är i profil. Någon större överblicksbild på "bänkar" finns därför förmodligen inte.
Eftersom det inte finns vid 3-2 får man väl åtminstone konstatera att Arne kom ihåg fel, för sådan makt kan väl svt inte ha, så att de kan klippa även sändningar från utlandet.
Personligen minns jag ett par ord från Arne i en tredje gruppspelsmatch som handlade om att några var ledsna - men jag minns inte mellan vilka lag, eller ens vilket år, men jag skulle gissa på 90 eller 94. Saken var då att man inte berättade hur det gick i den parallella matchen, men att Arne ändå kommenterade folk på läktaren. Dessa hade då just fått höra att det andra resultatet betydde att deras land för tillfället var borta från slutspelet, och Arne sade ungefär så här, "och vad de där minerna betyder får ni räkna ut själva".
Alltså, handlade det den gången inte om spelare alls, utan om fans, och de kan mycket väl ha varit blekfisar. Jag minns inte ens om det var ett lag från Afrika, eller var det var från, men orden har fastnat.