2026-05-13, 21:57
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tycker mest synd om henne. Hon verkar inte heller förstå att den politiken hon förespråkar är det som satt henne i knipan nu.
Hon har grävt sin egen grop, så det finns ingen sympati alls från min sida.
Citera
2026-05-13, 22:04
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja är ingen nybörjarknarkare.

Jag tror festen kan varit frekventerad av andra Sverigedemokrater och eftersom de samlar kompromat på varandra så törs ingen, inte ens Katja lyfta på locket till den maskburken.

Jag tror det finns flera inom SD som är lte oroliga att Katja ska byta persona från "fåordig" till att börja prata om det hon vet om andra inom SD.

Det om något skulle förklara den lite utdragna startsträckan på SDs reaktion mot Katja på det inträffade.

Ja, det är knappast bara hon som lämnar kokainspår efter sig på toaletterna i Riksdagen. Tror som många andra att det pundas på ganska friskt bland våra folkvalda politiker, och då särskilt inom just SD.

Katja lär sitta på rätt mycket info om andra SD:are, och antagligen har detta kunnat fortgå och så gjort länge just därför att dom har hållhakar på varandra. Säkert många som har svettiga handflator just nu... Katja har försökt hålla fasaden uppe och neka in i det sista, men någonstans kommer hon inse att spelet är slut och börja snacka.
Citera
2026-05-13, 22:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Markus Allard och Örebropartiet är INTE topic /MOD
Citera
2026-05-13, 22:35
Medlem
otellos avatar
Hon får alltså behålla sitt politiska uppdrag, samtidigt som hon blåljuger och nekar till att ha tagit droger, trots att hon hade kokain i fickan och i blodet?

Horpolitiker och fittsnutar brukar inte dra sig för att göra livet surt för vanliga skattebetalare som haft mage att röka gräs. Fyfan.
Citera
2026-05-13, 22:36
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tycker mest synd om henne. Hon verkar inte heller förstå att den politiken hon förespråkar är det som satt henne i knipa nu.
Det är inte synd om henne över huvud taget.
Citera
2026-05-13, 22:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är inte synd om henne över huvud taget.
Katja har aldrig påstått att det är synd om henne.

Det har Katja varit tydlig med. Det är Katjas vuxna barn det är synd om, det har hon också varit tydlig med.
Citera
2026-05-13, 22:48
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettig-Neger
Att en "journalist" ligger på lur och fångar en gärning på film för att sedan ringa polisen och ställa upp som vittne?
ÄR DET FRAMTIDEN?
Fram med blåslampan bara!
Ju hårdare makthavare granskas, desto bättre!
Citera
2026-05-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
För att polisen har både utbildning och erfarenhet som de flesta civilister saknar, när det gäller att se tecken på narkotikaanvändande, rimligtvis. För en normal naiv civilist som antagligen själv också hamnat i ett något uppjagat tillstånd efter att vara först till en olycksplats, så blir det rimliga antagandet att personen som krockat kanske beter sig lite märkligt pga chocken - istället för att göra antagandet att det märkliga beteendet är vad som orsakat krocken. Vittnet säger inte att Katja inte luktar alkohol, bara att han inte känt att hon gör det. Vi har ingen aning om hur nära varandra de stod.

Polisernas iakttagelser visade sig sedan vara korrekta. Katja hade alkohol i blodet, hade knarkat i närtid, och hade kokain i väskan. Detta är utrett mer långtgående än vad som är rimligt att begära.

Det fanns ingen råtta, räv eller enhörning. Det fanns ingen kombucha. Åklagaren har gjort ett gediget arbete.

Alkomätaren borde visat negativt med en stor grön skärm med under 0.2. Då skulle hon få åka vidare. Jag har själv fått blåsa efter en starköl och det blev negativt eftersom jag vet var gränsen går.
Citera
2026-05-13, 23:05
Medlem
K.Blomkvists avatar
Hon kommer säkert ljuga som en häst travar så mycket som möjligt.

I mitt tycke så är hon körd ända in i kaklet.

Släng ut skiten i närmaste sjö så vi slipper henne.

Hon kommer säker ljuga mycket mer än den där andra kvinnan, vad heter hon. Jo, Johanna Möller - Arboga kvinnan.

Hon är ju körd!
Citera
2026-05-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Du överskattar grovt hur många i befolkningen som brukar narkotika. Brukare av illegala droger är runt 4 procent*. Några fler procent tar narkotikaklassade mediciner de får på recept**. Siffrorna minskar ju högre utbildning man har, och riksdagsledamöter är generellt sett högutbildade.

Inte för att jag vet hur många riksdagsledamöter som knarkar, men jag skulle killgissa att de bryter mot ovanstående mönster (i negativ bemärkelse) på alla möjliga sorters vis.

Jag skulle vara fullt beredd att skriva under på att mellan 25-50 procent av alla riksdagsledamöter använt illegala droger senaste året, eller åtminstone använt narkotikaklassade preparat utan recept.

*Invandrare är givetvis grovt överrepresenterade, och jag vet inte om jag skulle klassa dem som del av befolkningen alls.

**Majoriteten av dessa är inom äldreomsorgen, även om adhd-medicin och liknande till barn verkar ha ökat lavinartat på senare år.

Har du fått den där statistiken i cornflakespaketet?

Källa tack, på förhand.
Citera
2026-05-13, 23:25
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankamin
Alkomätaren borde visat negativt med en stor grön skärm med under 0.2. Då skulle hon få åka vidare. Jag har själv fått blåsa efter en starköl och det blev negativt eftersom jag vet var gränsen går.
Hon hade inte fått åka vidare, då patrullen på plats upplevde henne som påverkad av något. Vilken hon ju uppenbarligen också var.
Citera
2026-05-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Hon hade inte fått åka vidare, då patrullen på plats upplevde henne som påverkad av något. Vilken hon ju uppenbarligen också var.

Det var hon ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in