2026-05-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Mest troligt är väl att hon skyller på att snubbarna sprutat henne i håret efter en bukkake som gått horribly wrong.

Skulle ju också förklara varför hon körde i diket.
Hon halkade på den kladdiga ratten, helt enkelt.
Citera
2026-05-12, 11:58
Medlem
I prover från hennes hår har man hittat spår av flera olika droger – kokain, ecstasy och amfetamin, enligt åtalet.
Citera
2026-05-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Så här hanterar polisen Katjas kokainrör:
Sugröret missar undertecknad att lägga in som beslag under natten och vad
det verkar så har sugröret följt med handsken i sopkorgen för avfallshante-
ring.
Sugröret har fotodokumenterats.
Svensk polis brilljerar igen?

Ja jösses, och inte heller beslagtog de den lilla väska som de fann den lilla påsen med kokain i heller.
Som sagt, inkompetensen inom rättsväsendet är skrämmande hög.
Citera
2026-05-12, 12:04
Medlem
Efter att ha sett några bilder i FUPen så tänker jag att orsaken till olyckan är så enkel som att hon somnat vid ratten. Hon kanske drömde att det kom en älg.

Hon var väl, som jag spekulerat i tidigare, uppe och festade till långt inpå småtimmarna. Och nu tog det ut sin rätt.
Citera
2026-05-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
En Kommisarie Späck, men med droger istället för mat.

Kommisarie Smack?

Kommissarie Kombucha!
Citera
2026-05-12, 12:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tänk om hon bara tagit en taxi den dagen istället för att köra bil, det hade hon nog haft råd med. Men lätt att vara efterklok.

Jag hajar ändå inte riktigt varför det tog sån väldig tid att utröna vad som var i pulverpåsen. Det borde varit klappat och klart för länge sen om det var kokain i påsen.

Därför dröjde utredningen: ”Det gäller hårstrået”:

https://www.tv4.se/artikel/1oQG606Me7V04oFsQuTlW3/daerfoer-droejde-utredningen-det-gaeller-harstraet
Citera
2026-05-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Nyberg är egentligen en politiskt ointressant person att skriva om, men medierna frossar i hennes öde för att de fortfarande får göra det då hon är en riksdagsledamot. Det är ett skitbrott som kommer att ge böter på sin höjd, särskilt om hon tidigare inte har åkt dit.

Det är inte synd om henne, hon kommer att leva gott på sin riksdagspension. Däremot vittnar hennes agerande om ett partyknarkande som är på väg att bli ett blandmissbruk. När hon börjar med substanser som amfetamin håller hon på att tappa greppet och bör skriva in sig på en klinik.

Det jobbiga är att hon då måste erkänna att hon har ett problem, och stänga dörren för en fortsatt karriär. Men den dörren är redan stängd för henne just nu. Hon har haft riktigt tunga uppdrag i sin politiska karriär.
Hon har bara suttit i riksdagen sedan -22, och det "stöd" eller inkomstgarantin gäller bara i ca 1 år för hennes del, ska hon få längre stöd måste hon ha suttit 6-8 år där garantin kan då gälla i flera år.
Citera
2026-05-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, man kan verkligen undra hur hon är funtad. Det är ju knappast så att detta är en ord mot ord-grej, bevisningen är ju minst sagt en smula graverande här.
Men ändå förnekar man.
Undrar om hon kommer att nödgas sitta i TV-soffan och gråta ut så som vänsterfittfeministmaffian hade hoppats att Dermot Clemenger skulle tvingas göra när han köpt lite snabeldragningar?
Jag är inte jurist eller FB-expert på utredningar, men grundprincipen är väl att ALDRIG erkänna något för när man väl har gjort det och gjort det öppet så kan media attackera en omedelbart, då det annars leder till åtal om förtal.

För hennes del kommer naturligtvis utredning och dom göra det möjligt för media att snaska i det, men fortsätter hon att vidhålla oskuld år ut och år in så verkar det ändå till hennes fördel. Sekunden hon erkänner är hon rökt och som polis borde hon veta åtminstone det.
Citera
2026-05-12, 12:40
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Haha, alla hennes ursäkter är ju i alla fall legendariska. Någon borde släppa en bok med alla Katjas ursäkter så att man kan läsa och lägga på minnet för att ha några redo på lager själv.

Hon är precis som Trump och MAGA- skyller ifrån sig och blånekar trots bevis upp i hennes ansikte. En skymf för hela Sverige, oavsett partitillhörighet, men jag är ju knappast förvånad att hon är (var) SDare.

Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Hon är inte bara politiker, hon är polis. Det är extremt viktigt att göra rätt och riktigt. Samt att vara noggranna. Tror jag. Sedan hade väl någon varit på semester mitt upp i allting

Ännu värre, hon borde fråntas all myndighet och agens resten av sitt liv.

Är det fler än jag som reagerat på hennes utseende- tycker ögonen sitter väl tätt och har många gånger funderat över hur hon öht klarade sig igenom polisskolan (sängvägen kanske?)
Citera
2026-05-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man kan inte petas från riksdagen annat än att man röstas ut i riksdagsval. Eller i händelse av ett extra val då

Jo då, precis som redan påtalats i tråden så kan det ske, det kräver dock att en domstol avsätter riksdagsmannen.

Som jag tror det var GW som sa så blir det antagligen inte aktuellt i detta fallet eftersom åtal och eventuellt överklagande sannolikt sträcker sig över nästa val, och då lär Katja inte sitta kvar i riksdagen. Ja, alltså såvida inte miljöpartiet utökar sitt samarbete med Katja och väljer att ta in henne som riksdagsledamot. De har ju en förkärlek för missanpassade extremister.
Citera
2026-05-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Därför dröjde utredningen: ”Det gäller hårstrået”:

https://www.tv4.se/artikel/1oQG606Me7V04oFsQuTlW3/daerfoer-droejde-utredningen-det-gaeller-harstraet

Vilket tar en vecka eller så att analysera, inte flera månader.
Citera
2026-05-12, 12:43
Medlem
De där kombucharävarna är luriga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här