Citat:
Ursprungligen postat av
Bilderberg78
Som polis borde hon kunna hålla käften bättre i polisförhören, ligga under radarn tills det blåser över.
Inte som nu, helt tvärtom. Jag trycker på röd knapp, efterbliven. Varför ens snorta kokain och ta ecstasy som normal människa?
Lite ADHD-piller får vem som helt fritt om man gillar bli pundig till helgens öl-paus från livet.
Du gör ju en spännande koppling. Hon tar bara uppåt grejer och har ett ADHD-beteende i polisförhören. Det kan förvisso även vara ett abstinensbeteende då hon fuckat upp belöningssystemet med droger.
Men alla människor behöver en "drog". De flesta använder sig av alkohol i Sverige men i andra kulturer tar man andra droger. Om man inte dricker alkohol eller tar andra droger så behöver de flesta andra människor antingen träna väldigt hårt, meditera regelbundet eller ha en stark religös tro. Folk behöver en ventil.
Så jag kan mycket väl förstå varför en Riksdagspolitiker börjar tar droger. Det är ett oerhört pressat arbete och tiden räcker inte till för att träna eller meditera. Så man rättfärdigar drog och alkoholanvändande med att man har gjort en massa bra saker och då behöver man få en paus från ansvaret. Det är min teori kring vad som hänt.
Hur ska man undvika liknande situationer i framtiden eller droganvändande som går över styr i allmänhet? Lägg inte så mycket press på människor överlag. De som klarar av svinhög press under långt tid utan ventil har någon typ av psykologisk defekt där de inte känner alla känslor som de flesta gör. Det är ju då egentligen inte rätt väg att gå att välja prickfria människor till Riksdagen. Alla människor kan göra fel.
I fallet Katja Nyberg oroar jag mig dock för hon visar ingen typ av ånger. Läser man förhören så uppvisar hon ingen ånger utan hon förhåller sig strategiskt till saker. Jag själv hade bett om ursäkt för jag råkat ta fel beslut eller bett om hjälp. Dock inte om jag hade haft ett beroende. Då hade jag troligen bett om ursäkt och berättat utförligt för polisen vad jag gjort. Jag hade troligen förnekat långvarigt bruk men erkänt tillfälligt bruk. Troligen hade jag inte mått så bra alls just nu.
Så jag hoppas att Katja Nyberg mår bra oavsett, att hon inser att hon troligen hade mått bättre om hon pudlade men framförallt inser att livet hon lever är inte hållbart för henne själv. Jag själv använder alkohol på fel sätt i bland. Men alla som inte dricker alkohol för att fly från verkligheten/känslor skulle jag vilja träffa.