Citat:
Ursprungligen postat av
isgeten
Fast jag måste ändå påstå att jag är rejält avundsjuk på Katja och hennes tidigare liv. Måste ju varit fantastiskt liv. Klart hon till slut blev nyfiken och testade någon drog som hon visiterade på något rave på -90talet. Sedan kunnat göra raketkarriär, ta lyxdroger och flott liv. Hon ser ju fantastiskt fin ut för sin ålder och även annars med. Så hade jag kunnat tänka mig vilja levt.
Sedan den här härliga smaskiga dramaaction som uppstått. Är ju bättre än Dallas. Katja drar högsta rubrikerna med med mest klick i varje tidning nu.
Jag vet på vem jag ska lägga min röst på i valet!
Herregud...
Du tycker man ska rösta på hycklare som pundar samtidigt som man arbetar med att förtrycka andra drogare?
Jag hatar inte Katja (och tycker vi bör inse att hon är en människa hon med) men jag ogillar hyckleriet, hon har uppenbarligen stora problem och behöver hjälp, tycker synd om henne även om det är självförvållat.
Förstår inte hur störd/skev man kan vara om man vill rösta på sådant här. Jag röstar för rättvisa, att man ska sluta straffa folk som hamnar i missbruk t.ex.
Hade hon istället rest sig, erkänt och sagt att hon inte gillar högerns repressiva narkotikapolitik som gör att missbrukare/drogare blir förtryckta så skulle många fler uppskattat henne. Högerns politik är det som raserar hennes liv nu egentligen, mer än vad drogerna gjort.
Om du tror att missbruk är något att glorifiera så är du rätt udda/inte insatt och inte vittnat missbruk. Folk som varit beroende och varit i missbruk håller inte med dig om att det skulle vara något "coolt" eller eftersträvansvärt, tvärtom vill majoriteten hjälpa andra från att hamna i missbruk eller hjälpa någon ur ett missbruk då man vet hur vidrigt det är. Just därför vi måste få en reform av narkotikalagstiftningen, systemet idag skapar bara mer missbruk, lidande och dödliga överdoser. Vi har i extremt många år försökt med en repressiv narkotikalagstiftning och nolltolerans, vi vet idag att det inte funkar om du kollar på statistiken, hur många dödsfall, och även ser hur mycket droger som cirkulerar i samhället, hur många försäljare det finns då efterfrågan är så pass stor.