2026-05-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Okej, intressant. Men nu är hon inte ihop med nån?

Jag kan hålla med dig om att de borde ha känt till missbruket eller iallafall misstänkt något och reagerat på det. Men jag tycker inte det är en rättvis bild att de inte skulle ha tagit avstånd när hon väl åkte dit. Jag orkar inte leta upp källor nu men är väldigt säker på att Henrik Vinge var tydlig med att hon inte kunde representera SD nått mer.

är det denna?

https://www.sverigesradio.se/artikel/efter-narkotikabeskedet-inte-mojligt-att-foretrada-sd

jojo. Men hon satt kvar i tre månader efter han gav den intervjun. Och hon petades inte, utan bytte party själv.

Bevisningen var ju uppenbar redan då, även om Katja nekade.
Vilket hon fortfarande gör, och kommer fortsätta göra efter att hon blir dömd. Överklaga, domen fastställs i hovrätten. Högsta domstolen kommer inte ta upp fallet och Katja kommer fortsätta neka.

Inte en chans att dom petat henne om inte widding erbjudit henne en plats i sitt nya parti.
Citera
2026-05-13, 20:45
Avslutad
Ingen som kan lösa mysteriet om vilken dag Katja var med i SVT Aktuellt? Inte ens SVt's egna sökfunktion vet detta. Är det borttaget? På uppmaning av SD?
Citera
2026-05-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja kände inte ens mer än högst 5 av 30 personer på festen och det kom och gick folk hela tiden, vilket får idén att lämna handväskan obevakad i hallen att framstå som en fabel.

Den kvinnan är inte född som lämnar sin handväska i hallen med eller utan kokain!
Citera
2026-05-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är bara så otroligt pinsamt att komma med sånna lama bortförklaringar. Hon måste ju fatta att ingen tror henne. Eller är hon i ett sånt förnekelsetillstånd att hon tror på det själv?

Funderar på om hon har vanföreställningar, men det är nog för tillrättalagt för det
Citera
2026-05-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Funderar på om hon har vanföreställningar, men det är nog för tillrättalagt för det

Tror det är en blandning av hybris och låg intelligens helt ärligt.
Hon tror att hon är smart och att ingen fattar att hon blåljuger.
Haft det för lätt för länge.

Lite som Pontus Rasmusson när han blev anmäld för bedrägeri.
Iomed att han ljugit för barn och det hade gått bra så länge trodde han att han var smart och bra på att ljuga.

Så hans försvarstal var "den som begår brott hamnar i fängelse, och som ni ser sitter jag inte i fängelse, alltså har jag inte begått något brott!"

Det var på riktigt hans krishantering, mer eller mindre ordagrant.

Känns lite som Katja kör samma sak. Hon krystar fram nåt som hon själv nästan hade kunnat gå på och tror sig vara smartare än hon är, och fattar då inte hur bisarrt orimlig och lätt att slå hål på lögnen det är,
Citera
2026-05-13, 21:05
Medlem
Satanhelvete12345s avatar
Denna donna har verkligen ett konstigt sätt .hon är ju pundare inte politiker .blir trött på hennes stissiga utseende .
Genomöverbevisad och borde inte göra fler saker som att köra bil utan körkort .jag tycker behandlingshem och inte sin lön .men i Sverige styrs vi tydligen av ett gäng pundare.
Om jag gör nåt då är jag direkt skyldig utan bevis .
Det stör mig med såna som henne och narkotika och brott finns säkert tidigare .
Det är störande med kriminella poliser .fy faan
Senast redigerad av Satanhelvete12345 2026-05-13 kl. 21:08. Anledning: Felstavning
Citera
2026-05-13, 21:11
Medlem
isgetens avatar
Fast jag måste ändå påstå att jag är rejält avundsjuk på Katja och hennes tidigare liv. Måste ju varit fantastiskt liv. Klart hon till slut blev nyfiken och testade någon drog som hon visiterade på något rave på -90talet. Sedan kunnat göra raketkarriär, ta lyxdroger och flott liv. Hon ser ju fantastiskt fin ut för sin ålder och även annars med. Så hade jag kunnat tänka mig vilja levt.

Sedan den här härliga smaskiga dramaaction som uppstått. Är ju bättre än Dallas. Katja drar högsta rubrikerna med med mest klick i varje tidning nu.

Jag vet på vem jag ska lägga min röst på i valet!
Citera
2026-05-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja kände inte ens mer än högst 5 av 30 personer på festen och det kom och gick folk hela tiden, vilket får idén att lämna handväskan obevakad i hallen att framstå som en fabel.

Verkligen en sån lögn som bara framstår som smart om man bara kan tänka i ett led.

"Jag kände ingen på festen och folk kom och gick om vartannat, det förekom absolut knark på festen, det såg jag med egna ögon, så vem som helst kan ha smugit ner knark i nånting som lämnades ute i hallen.

Så jag lämnade självklart handväskan obevakad ute i hallen. På festen jag inte känner nån och knarkare springer ut och in genom dörren hela kvällen.

När jag släntrande därifrån så blev jag glatt överraskad av att den låg kvar öht och nu blir jag överraskad igen att det ligger knark i den.

För jag har ju såklart inte tittat i väskan sen igår."

Behöver Katja ens en handväska?
Det känns som hon hade kunnat rationalisera bort den ganska enkelt.

Va har hon i den? Tamponger och en tandborste. Inget som kostar mer än nån tjugolapp kan det va. Väskan i sig kan inte va värd många kronor heller, verkar det som.
Senast redigerad av Robokopf 2026-05-13 kl. 21:52.
Citera
2026-05-13, 21:35
Medlem
Har FUP kommit ut?
Citera
2026-05-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Fast jag måste ändå påstå att jag är rejält avundsjuk på Katja och hennes tidigare liv. Måste ju varit fantastiskt liv. Klart hon till slut blev nyfiken och testade någon drog som hon visiterade på något rave på -90talet. Sedan kunnat göra raketkarriär, ta lyxdroger och flott liv. Hon ser ju fantastiskt fin ut för sin ålder och även annars med. Så hade jag kunnat tänka mig vilja levt.

Sedan den här härliga smaskiga dramaaction som uppstått. Är ju bättre än Dallas. Katja drar högsta rubrikerna med med mest klick i varje tidning nu.

Jag vet på vem jag ska lägga min röst på i valet!

Herregud...

Du tycker man ska rösta på hycklare som pundar samtidigt som man arbetar med att förtrycka andra drogare?
Jag hatar inte Katja (och tycker vi bör inse att hon är en människa hon med) men jag ogillar hyckleriet, hon har uppenbarligen stora problem och behöver hjälp, tycker synd om henne även om det är självförvållat.

Förstår inte hur störd/skev man kan vara om man vill rösta på sådant här. Jag röstar för rättvisa, att man ska sluta straffa folk som hamnar i missbruk t.ex.
Hade hon istället rest sig, erkänt och sagt att hon inte gillar högerns repressiva narkotikapolitik som gör att missbrukare/drogare blir förtryckta så skulle många fler uppskattat henne. Högerns politik är det som raserar hennes liv nu egentligen, mer än vad drogerna gjort.

Om du tror att missbruk är något att glorifiera så är du rätt udda/inte insatt och inte vittnat missbruk. Folk som varit beroende och varit i missbruk håller inte med dig om att det skulle vara något "coolt" eller eftersträvansvärt, tvärtom vill majoriteten hjälpa andra från att hamna i missbruk eller hjälpa någon ur ett missbruk då man vet hur vidrigt det är. Just därför vi måste få en reform av narkotikalagstiftningen, systemet idag skapar bara mer missbruk, lidande och dödliga överdoser. Vi har i extremt många år försökt med en repressiv narkotikalagstiftning och nolltolerans, vi vet idag att det inte funkar om du kollar på statistiken, hur många dödsfall, och även ser hur mycket droger som cirkulerar i samhället, hur många försäljare det finns då efterfrågan är så pass stor.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-13 kl. 21:54.
Citera
2026-05-13, 21:49
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
haha nej, hennes meriter utöver Linus Bylund verkar vara att ha trakasserat 19-åriga rave-ungdomar på 90-talet, och hur lovvärt man än kan tycka att det är, tydligen ringde hon soc på sin fritid, även på ungdomar som varit på festen utan att ha tagit droger, men det ger liksom inte en gräddfil in till att kandidera för posten som justitieminister. Man måste känna Bylund väldigt väl isf.

Förtroendet gick snabbt att bygga, och nu har hon lagt ner mycket tid och kraft på att rasera det.
Haha!

Hon arbetade med att sätta dit partyknarkandes ungdomar men blev själv storpundare som med tiden har lett till att hon nu är blandmissbrukare när hon är över 50 år gammal.
Citera
2026-05-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Haha!

Hon arbetade med att sätta dit partyknarkandes ungdomar men blev själv storpundare som med tiden har lett till att hon nu är blandmissbrukare när hon är över 50 år gammal.
Tycker mest synd om henne. Hon verkar inte heller förstå att den politiken hon förespråkar är det som satt henne i knipa nu.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-13 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in