2026-05-13, 20:22
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om det som framkommit stämmer har Katja minst sagt betett sig så att man kan kalla henne "väldigt dum" faktiskt.

Egentligen har Katja aldrig gett intrycket att vara mer än normalbegåvad? Det var knappast Katjas intelligens som Linus Bylund tyckte var värd en riksdagsplats....

Hon framstår som sällsynt korkad!
Citera
2026-05-13, 20:27
Medlem
Citat:
Efter händelsen entledigade regeringen Katja Nyberg som ledamot i Säpos och Polisens insynsråd.

Aftonbladet har sökt Säkerhetspolisen, som hänvisar till polisen och åklagare Anders Jakobsson. Han säger att han inte prövat frågan om säkerhetsriskerna.

– Hon kommer naturligtvis att vara föremål för personalansvarsnämnden hos Polismyndigheten. Då kommer man säkerligen göra säkerhetsprövning, men det ligger utanför min horisont.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p5W5E/larmet-om-nyberg-stort-intresse-for-utlandska-agenter

Säpo har nog full utredning på Katja, och vem vet om hon har varit en säkerhetsrisk.
En knarkare som jobbat som utredare på NOA och suttit i insynsrådet på Säpo och polisen.
Kanske dags för drogtester både i riksdagen och hos Noa
Citera
2026-05-13, 20:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det finns i alla fall en (som gett sig till känna tidigare i tråden) som påstår sig vara (eller varit) i Katjas nära bekantskapskrets. Denne person menar att det som hänt inte är förvånande, då det är allmänt känt i kretsarna att hon pundat på koks ett bra tag - iaf på fester.

Om du orkar kan du ju leta fram denna användares och fråga.
Jag såg en AB reel som bekräftar det du säger att missbruket varit känt inom SD kansliet sedan länge.
Citera
2026-05-13, 20:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Ja, det är mycket möjligt att hela den historien är påhittad för att öppna upp för möjligheten att någon lagt kokainet i hennes väska och /eller drogat henne. Nu i efterhand kanske historien blivit bättre om hon sagt att hon blev knallfull, en nia på skalan, och bara har någon svag minnesbild att hon blev erbjuden en lina och kanske också köpte en påse. Eventuellt hade ett sådant påstående eller erkännande avhållit åklagaren från att genomföra den för henne helt förödande hårundersökningen.
Om jag förstod FUPen rätt lagrades knarkresterna effektivare i hårt pigmenterat hår, i melaninet.

Kanske trodde Katja att hennes blekta hår skulle visa lägre värden, (vilket det också gjorde).

Ännu bättre hade varit en tia. Då hade vem som helst kunnat lägga kokain i väskan medan Katja var medvetslös.

Hypotetiskt förhör:
Katja: "Jag kommer tydligt ihåg en speciell gäst på festen som såg ut som och pratade som David Baas på Expressen. Han hade små zippåsar i händerna och jag trodde det kunde vara narkotika i dem. Sedan blev allt svart."
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-13 kl. 20:32.
Citera
2026-05-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om det som framkommit stämmer har Katja minst sagt betett sig så att man kan kalla henne "väldigt dum" faktiskt.

Egentligen har Katja aldrig gett intrycket att vara mer än normalbegåvad? Det var knappast Katjas intelligens som Linus Bylund tyckte var värd en riksdagsplats....

haha nej, hennes meriter utöver Linus Bylund verkar vara att ha trakasserat 19-åriga rave-ungdomar på 90-talet, och hur lovvärt man än kan tycka att det är, tydligen ringde hon soc på sin fritid, även på ungdomar som varit på festen utan att ha tagit droger, men det ger liksom inte en gräddfil in till att kandidera för posten som justitieminister. Man måste känna Bylund väldigt väl isf.

Förtroendet gick snabbt att bygga, och nu har hon lagt ner mycket tid och kraft på att rasera det.
Citera
2026-05-13, 20:32
Medlem
Att någon lagt dyrt kokain i väskan är såklart trams och förklarar inte varför hon snortade det på stationen, eller har det i håret etc
Citera
2026-05-13, 20:35
Avslutad
Kan någon berätta vilken dag Nyberg var med i aktuellt? Hittar inte ett skit å SVT play
Citera
2026-05-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hon var ihop med Linus Bylund en kort period, ironiskt nog samma period som hon gjorde kometkarriär i partiet.

Antagligen också därför dom inte petade henne.

Okej, intressant. Men nu är hon inte ihop med nån?

Jag kan hålla med dig om att de borde ha känt till missbruket eller iallafall misstänkt något och reagerat på det. Men jag tycker inte det är en rättvis bild att de inte skulle ha tagit avstånd när hon väl åkte dit. Jag orkar inte leta upp källor nu men är väldigt säker på att Henrik Vinge var tydlig med att hon inte kunde representera SD nått mer.
Citera
2026-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Antagligen inte det du menar, men hon kommer ju få drygt 64 papp i månaden under nästa år även om hon inte sitter kvar i riksdagen och eftersom hon fyllt 50 kan hon plocka ut 40-50 i månaden villkorslöst tills hon fyller 66 åren efter det.

Dom flesta utnyttjar dock inte detta eftersom dom har skam i kroppen.
Va Katja kommer göra står väl skrivet i stjärnorna...

Hon måste ju finansiera sitt Kokain, så hon lär göra det mest ekonomiskt fördelaktiga
Citera
2026-05-13, 20:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Hon framstår som sällsynt korkad!

Allt Katja gör och säger får mig att tro att Dunning Kreuger-effekten förstärks när man knarkar lika mycket som Katja.

På något komiskt sätt känns Katja mer korkad eftersom det skiner igenom att hon, grovt felaktigt, tror att hon är smart.

Knark gör korkade människor som Katja ännu mer korkade.
Citera
2026-05-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att någon lagt dyrt kokain i väskan är såklart trams och förklarar inte varför hon snortade det på stationen, eller har det i håret etc

Det är bara så otroligt pinsamt att komma med sånna lama bortförklaringar. Hon måste ju fatta att ingen tror henne. Eller är hon i ett sånt förnekelsetillstånd att hon tror på det själv?
Citera
2026-05-13, 20:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är bara så otroligt pinsamt att komma med sånna lama bortförklaringar. Hon måste ju fatta att ingen tror henne. Eller är hon i ett sånt förnekelsetillstånd att hon tror på det själv?

Jag tycker det är dags nu för Katja att gå ut i Riks och Epoch Times och sprida sina bortförklaringar.

De som läser och tittar på det kommer säkert att tro på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in