2026-05-03, 08:06
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Du har alltså inte heller fattat att åklagaren har beslutat om att ytterligare utredningsåtgärder ska vidtas. Om du har några belägg för att de utredningsåtgärderna är klara så presentera det!

Finns det någonting överhuvudtaget som du har fattat i det här ärendet?

Och vilka utredningsåtgärder tror du åklagaren har beslutat om om Katja nu inte är delgiven narkotikabrott och rattfylleri? Tänk lite.

Skulle Katja ha begärt att det genomförs kompletterande åtgärder i den grova olovliga körningen som hon har erkänt? Nej, givetvis inte.

Kompletterande utredningsåtgärder blir det tal om eftersom Katja är förhörd och har förnekat rattfylleri och narkotikabrott. Alltså har hon delgivits dessa misstankar.
Senast redigerad av Sharkkman 2026-05-03 kl. 08:13.
Citera
2026-05-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
att folk sitter på FB och försvarar Katjas fyllekörande och hennes övriga brott tycker jag är sanslöst.

att hon sitter kvar i riksdagen och plockar ut uppåt 100 tusen i månaden är sanslöst.

att hon gång på gång blir beslagen med att ljuga om sina brott offentligt, och att pundhuven här på FB ändå fortsätter försvara hennes agerande är sanslöst

jag har då inte sett någon här som har försvarat hennes fyllekörande (om det nu var det) eller hennes agerande. Lider du av delirium eller vad är ditt problem?

Man kan alltid diskutera vilka regler vi ska ha för våra riksdagsmän, men vad gäller Katja så är hon folkvald och än så länge inte dömd för något av dessa brott, så det är väl inte så konstigt att hon sitter kvar. Du får väl ge dig in i politiken och verka för att alla riksdagsmän ska vara fläckfria, fast något säger mig att du skulle diskvalificera dig själv direkt då.

Ett större problem tycker jag är rättshaverister som du som anser att någon form av lynchmob ska gälla istället, där folk ska dömas utifrån imbecillt tyckande på internet istället för att låta en objektiv och korrekt rättsprocess ha sin gång och se till att granska den så att rätt faktiskt blir rätt i slutändan.

För något säger mig att du anser att Katja ska dömas även om det visar sig att hon är oskyldig.
Om det visar sig att Katja är oskyldig och inte åtalas eller frias i domstol, kommer du acceptera det då? Eller kommer du hävda att du vet bättre än rättssystemet och att hon ändå är skyldig och borde ha dömts och sparkats ut från riksdagen?
Citera
2026-05-03, 14:44
Medlem
Citat:
jag har då inte sett någon här som har försvarat hennes fyllekörande (om det nu var det) eller hennes agerande. Lider du av delirium eller vad är ditt problem?

Man kan alltid diskutera vilka regler vi ska ha för våra riksdagsmän, men vad gäller Katja så är hon folkvald och än så länge inte dömd för något av dessa brott, så det är väl inte så konstigt att hon sitter kvar. Du får väl ge dig in i politiken och verka för att alla riksdagsmän ska vara fläckfria, fast något säger mig att du skulle diskvalificera dig själv direkt då.

Ett större problem tycker jag är rättshaverister som du som anser att någon form av lynchmob ska gälla istället, där folk ska dömas utifrån imbecillt tyckande på internet istället för att låta en objektiv och korrekt rättsprocess ha sin gång och se till att granska den så att rätt faktiskt blir rätt i slutändan.

För något säger mig att du anser att Katja ska dömas även om det visar sig att hon är oskyldig.
Om det visar sig att Katja är oskyldig och inte åtalas eller frias i domstol, kommer du acceptera det då? Eller kommer du hävda att du vet bättre än rättssystemet och att hon ändå är skyldig och borde ha dömts och sparkats ut från riksdagen?

Grov olovlig körning har hon ju erkänt själv, även om hon försökte ljuga om det först.

Angående rattfyllan och knarket har ju ändrat sig flera gånger, beroende på hur bevisläget har förändrats.

Ja, hon borde avgått pga detta.

Hon borde inte fått sin höga position från början iomed att hon sålt slagningar i polisregistret, fuskat med arvoden och torskat lappen tidigare för olovlig körning.

Hon har en historia av att torka sig i arslet med lagboken hon drömmer i huvudet på andra.
Citera
2026-05-03, 15:22
Medlem
Citat:
Och svaret är lika enkelt som frågan: Ja, det kan man!

Du har redan fått flera förklaringar på hur det kan gå till. Läser du inte svaren du får, eller förstår du bara inte?
Nej, det kan man inte sluta ljuga. Det finns inga mediciner eller liknande som är besläktade med kokain på ett sådant sätt att de kan ge utslag på bensoylekgonin. Den ursäkten försökte Katja med, att hon skulle ha tagit någon medicin.
Senast redigerad av MjShamona 2026-05-03 kl. 15:28.
Citera
2026-05-03, 15:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Katja har väl utnämnt sig själv till häxa när hon säger att det hon utsätts för är en häxjakt. Men det skapar ju lite problem för det stora antalet i tråden, tänker jag, för de vill ju se Katja som en häxa, men kan samtidigt inte leva med att något hon säger skulle kunna vara korrekt, så det blir lite paradoxalt där.

Det är lite intressant att Katja uttalar sig på ett sätt som går att tolka som att hon identifierar sig som häxa.

Det finns sällskap för häxor i Sverige och de använder olika dekokter för att förändra sitt medvetande.

Det är inte omöjligt att Katja kommer att hävda att hon deltagit i dylika möten och att hon själv inte tillrett dekokten som intogs och att den helt utan hennes egen vetskap innehöll kokain.

Katjas uttalande som kan tolkas som att hon identifierar sig som häxa kan vara ett smart utspel för att plantera storyn om häxbrygden hon inte riktigt kände till innehållet i.

Var Katja dessutom hög på häxbrygden när hon blev tagen av polisen blir hennes uttalande om att hon inte kände igen bilden av vad som verkligen hände mer begriplig. Katja var helt enkelt hög på kokainet i häxbrygden hon blivit bjuden på utan att veta att den innehöll kokain.

Edit:
Att vara häxa är inte olagligt i Sverige och trolldom togs bort som lagbrott i 1864 års strafflag. Katja har därför inte begått något brott om hon påstår att hon är en häxa.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-03 kl. 15:28.
Citera
2026-05-03, 15:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det förekommer en hel del imbecillt tyckande på internet om hur åklagaren sköter utredningen mot Katja från personer som helt saknar insyn i utredningen också.
Citera
2026-05-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Grov olovlig körning har hon ju erkänt själv, även om hon försökte ljuga om det först.

Angående rattfyllan och knarket har ju ändrat sig flera gånger, beroende på hur bevisläget har förändrats.

Ja, hon borde avgått pga detta.

Hon borde inte fått sin höga position från början iomed att hon sålt slagningar i polisregistret, fuskat med arvoden och torskat lappen tidigare för olovlig körning.

Hon har en historia av att torka sig i arslet med lagboken hon drömmer i huvudet på andra.

Ja, jag håller med om det mesta du skriver ovan, men nu gällde frågan ditt påstående om att folk är i tråden försvarar hennes gärningar! Men det var väl bara ännu mer skitsnack från dig, som vanligt! För det är ingen i tråden som försvarat hennes gärningar, i alla fall inte vad jag sett.
Citera
2026-05-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Nej, det kan man inte sluta ljuga. Det finns inga mediciner eller liknande som är besläktade med kokain på ett sådant sätt att de kan ge utslag på bensoylekgonin. Den ursäkten försökte Katja med, att hon skulle ha tagit någon medicin.

Jag har heller aldrig påstått att det finns några sådana mediciner. Hur trögfattad är du egentligen?

Att Katja skulle försökt med den ursäkten har jag inte sett, vad har du för referens till det påståendet? Eller är det bara ännu en lögn från dig? Kanske dags att sluta ljuga nu!?
Citera
2026-05-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det förekommer en hel del imbecillt tyckande på internet om hur åklagaren sköter utredningen mot Katja från personer som helt saknar insyn i utredningen också.

Du menar till skillnad från de i tråden som har insyn i utredninge?

Vad jag sett har en del sådana åsikter framförts med goda grunder, till och med Leif GW Persson har haft sådana synpunkter i TV som ligger helt i linje med vissa åsikter som framförts här i tråden. Men sedan finns också en hel del imbecilla kommentarer även på den punkten, det håller jag med om.
Citera
2026-05-03, 22:33
Medlem
Citat:
Jag har heller aldrig påstått att det finns några sådana mediciner. Hur trögfattad är du egentligen?

Att Katja skulle försökt med den ursäkten har jag inte sett, vad har du för referens till det påståendet? Eller är det bara ännu en lögn från dig? Kanske dags att sluta ljuga nu!?
Nej precis så. Om snabbtestet visar positivt på kokain och analysen sedan visar bensoylekgonin i blodet, så har personen tagit kokain. Det finns inga andra ämnen eller mediciner som gör att en analys visar bensoylekgonin i blodet, alltså har personen i fråga tagit kokain. Fattar du nu varför ditt rövslickande för denna falska människa gör att alla skrattar åt dig?

Lägg därtill att kokain försvinner väldigt snabbt ur kroppen jämfört med andra droger. Ganska bra gjort att bli påkommen med bensoylekgonin i blodet! Det vill säga, denna korkade Katja är nog ingen liten konsument av kokain. Hon hade nog näsan i påsen bara några timmar innan hon fick sitt lilla möte med farbror blå.
Senast redigerad av MjShamona 2026-05-03 kl. 22:39.
Citera
2026-05-04, 00:57
Medlem
Citat:
Nej precis så. Om snabbtestet visar positivt på kokain och analysen sedan visar bensoylekgonin i blodet, så har personen tagit kokain.

Inte nödvändigtvis. Tänk att du fortfarande inte har fattat det. Kan man verkligen vara så trögfattad?

Citat:
Det finns inga andra ämnen eller mediciner som gör att en analys visar bensoylekgonin i blodet, alltså har personen i fråga tagit kokain.

Inte nödvändigtvis. Tänk att du fortfarande inte har fattat det. Kan man verkligen vara så trögfattad?

Citat:
Fattar du nu varför ditt rövslickande för denna falska människa gör att alla skrattar åt dig?

stackars liten. Du fattar verkligen ingenting.

Citat:
Lägg därtill att kokain försvinner väldigt snabbt ur kroppen jämfört med andra droger. Ganska bra gjort att bli påkommen med bensoylekgonin i blodet! Det vill säga, denna korkade Katja är nog ingen liten konsument av kokain. Hon hade nog näsan i påsen bara några timmar innan hon fick sitt lilla möte med farbror blå.

Jösses du fattar inte ens detta. Ja kokain försvinner relativt fort ur kroppen, men inte så fort. Metaboliten finns kvar längre. Hon hade INTE kokain i blodet vid testtillfället. Hade hon fått i sig kokain "några timmar" innan testtillfället hade det dykt upp i provet. Men det gjorde det inte. Kvällen eller två kvällar innan kan det däremot ha skett. Fasiken, du har ju verkligen inte koll på någonting.
Citera
2026-05-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med om det mesta du skriver ovan, men nu gällde frågan ditt påstående om att folk är i tråden försvarar hennes gärningar! Men det var väl bara ännu mer skitsnack från dig, som vanligt! För det är ingen i tråden som försvarat hennes gärningar, i alla fall inte vad jag sett.

Citat:

Det finns ingen lag emot att ha vitt pulver i sin handväska.

Men som den fördomsfulla korkade idiot du är har du så klart redan bestämt dig och dömt på förhand.

Faktum är att det återstår att se om Katja begått några brott och i så fall vilka, och även transportstyrelsen noterade i sin skrivelse att hon ännu inte var dömd i domstol!

Detta skrev du bara häromdan.

Du tycker att om nån åker dit på att ha rester av knark i blodet och har en påse med vitt pulver i handväskan, så är det sinnessjukt att nån kan fundera på om det var knark i påsen.

Att Katja gjort sig skyldig till olovlig körning har hon själv erkänt, även om hon förnekade att det rörde sig om en körning först. Men sen framkom bildbevis och hon kunde inte uttala sig i frågan mer. Efter att först ha gått ut i media och förnekat.

Du tycker inte att det låter som att du förvarar Katja i denna tråd alls, eller?
Jag behövde inte gå tillbaka mer än ett par inlägg för att hitta detta nämligen, och du har ändå hållit på ett par månader med att angripa folk i den här tråden.

Katja kände inte igen sig i att hon ens var misstänkt för någonting dom första dagarna och du känner inte igen det du skrev för bara ett par dagar sedan.

Det heter ju att Cocaine is a hell of a drug, och om Katja själv varit liberal så hade det nog slagit mindre mot henne att hon köper detta av dom kriminella gängen.

Plus att hon kör bil med en mix av droger och alkohol i kroppen, och att det inte är första eller andra gången hon torskar för olovlig körning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in