2026-05-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Nästa avsnitt av Updejt är det Säcken som ska vara med, kommer bli en intressant uppvisning i offermentalitet!

Vem är säcken?
Citera
2026-05-13, 15:38
Medlem
Så många i denna säsong som inte borde vara med.

John - borde inte vara med. Han är uppenbart inte klar med sig själv och inte redo för en relation. Han kommer säkert kunna bli en jättebra partner om några år men nu verkar han mitt inne i nån slags terapi-resa. Inte rättvist mot Anna att hon ska behöva vara psykolog hemma och inte bara på jobbet. Också konstigt att han blev sur över att Annas vänner kallade honom metrosexuell. Han är ju väldigt tydligt metrosexuell och feminin. Klart han kan få vara det - men varför inte stå för det då?

Anna - eftersom hon själv har maskulina drag behöver hon en tydligt maskulin man som låter henne bejaka sina feminina sidor i relationen. Hon är dock absolut redo att vara med i programmet.

Sebastian - totalt ansvarslöst av produktionen att låta honom vara med. Absolut inte redo, och bara debaclet med Amanda visar ju att han inte har den känslomässiga mognad som krävs för en relation och absolut inte för pressen av att vara med i programmet.

Amanda - borde inte heller vara med. Klarar inte av att reda ut en konflikt dem emellan, utan känner behov av att hänga ut Sebastian inför alla som ser programmet.

Sofie - verkar vara en stabil och trevlig person som tyvärr har blivit felmatchad. Hennes prat om att hon är rädd för att Emilia ska dumpa henne för en kille tror jag dock inte på. Det är nog snarare bara en ursäkt för att inte gå all in i en relation som hon bara upprätthåller pga att hon inte vill komma i dålig dager i ett tv-program.

Emilia - verkar snäll och gullig men felmatchad med Sofie. Inte heller redo för detta programmet eller en relation, alldeles för osäker/otrygg och hon skulle behöva jobba en hel del med sin självkänsla först.

Henrik - han skulle behöva ta mer plats i relationen med Jasmine och han behöver lära sig att säga ifrån. Tex har han ingen skyldighet att peppra henne med frågor eller hålla hennes tempo hela tiden.

Jasmine - skulle behöva ge Henrik mer plats i relationen. Om hon inte pratar konstant så kanske han får chansen att prata lite också och kanske t.o.m. ställa en fråga.
Citera
2026-05-13, 15:45
Medlem
Dinlilladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Varför får inte vuxna människor vara aströtta? Han har adhd och det är då tröttande med alla intryck, Jasmine hittar på grejer hela tiden och Henrik ska bara hänga med som om han vore hennes maskot. Att vara väldigt trött kan väl likställas med att vara sjuk, han behövde få vara för sig själv och inte ha tio människor runt sig, det finns osynliga handikapp med som ska respekteras tycker jag.

Har jag skrivit att vuxna människor inte får vara trötta?

Han ska träffa sin frus vänner för första gången. Men istället för att gå ut och hälsa ligger han i sängen och scrollar och Jasmine får skämmas och skämta om att han inte finns på riktigt. Även om man är "skittrött" borde man i egenskap av vuxen människa kunna bita ihop, gå ut och hälsa, förklara att man mår dåligt och ska ta en tablett och vila någon timme men att man ser fram emot att prata mer senare. Det ser väldigt illa ut att göra som han gjorde.

Men visst, han kanske har så stora svårigheter att han inte ens klarar det. Men så undrar jag hur han kunde tycka det var en bra idé att medverka i programmet.
Citera
2026-05-13, 15:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Om jag blev matchad med en asexuell tjej hade jag också försökt dra mig ur snarast.

Det hade jag också. Hon behöver en riktig tråkig mjukis-velour-man
Citera
2026-05-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Jag vill skriva lite om Jasmine. Är inte hon en likadan rövhatt som Sebastian egentligen?? S höll på med sina dåliga skämt som inte föll i god jord, men J håller på med sina grejer hela tiden och Henke ska bara hänga med som en dresserad hund. Nu kanske det klipps konstigt men det är väldigt mycket på hennes villkor hela tiden. Först tyckte jag illa om Henke för att tjurighet om sex men nu tycker jag synd om honom.

Sen har de ju inte valt varandra på det sättet som sker i vanliga fall med de brister och förtjänster vi har. HOn har ju inte önskat en man med adhd men fick en sån, det måste ju hon med ta hänsyn till. Sen är det inga handikapp med i dessa programmen vilket jag kan ha åsikter om. Henke är den förste att faktiskt erkänna en diagnos vad jag vet.

Niklas erkände efteråt att han hade Asperger.

Har man adhd tål man inte att stressa runt och att hitta på 14 saker om dagen. Han klarar sitt jobb med skrikiga barn omkring sig det är jag imponerad av. Vissa dagar börjar han senare om det är han som låser dagiset, då får han sovmorgon, han ville ha en sovmorgon då tycker folk att han är en dålig människa. Men Jasmine alla jippon de blir aldrig dåliga då¨? Jag tänker fortfarande på den extra bruden som ramlade i vattnet på brölloppet hur extra dumt det var.

Japp
Citera
2026-05-13, 16:58
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Sofie och Emilia är verkligen en dålig match. En vältränad, trygg person med utbildning och en otränad, otrygg person utan utbildning. Inget fel på Emilia, hon verkar gullig, men de passar ju inte ihop över huvud taget.
Det framkom tidigare i tråden att Emilia också har utbildning (beteendevetare?). Annars håller jag med.
Citera
2026-05-13, 17:17
Medlem
Citat:
Jag tycker också synd om Sebastian. Försvarar inte hans kommentarer men han förtjänar verkligen inte att bli uthängd på det sätt som Amanda och produktionen gjorde. Att Amanda inte har utseendet med sig försvarar dock inte att hålla på och gå över hennes gränser. Men hennes reaktion är ju extremt överdriven. Det var ju bara för henne att lämna programmet om nu Sebastian uppförde sig så hemskt. Så otroligt elakt att hänga ut en annan människa på det sättet hon gjorde. Det här kommer ju att förfölja Sebastian många år framöver.
Fattar inte att det finns män som fortfarande söker till programmet med tanke på hur illa man kan råka ut.

Sofie och Emilia är verkligen en dålig match. En vältränad, trygg person med utbildning och en otränad, otrygg person utan utbildning. Inget fel på Emilia, hon verkar gullig, men de passar ju inte ihop över huvud taget.

Man kan såklart inte matcha en maskulin kvinna med en feminin man om inte båda personerna uttryckt att de önskar en sån match. Jag tror inte John har nått emot en maskulin kvinna, men Anna är uppenbart obekväm med en feminin man.

Jasmin och Henrik kan nog funka om hon kan backa lite och låta honom ta lite plats i relationen också.

Väldigt bra skrivet. Jag tror inte det bara var han som var okänslig här.
Citera
2026-05-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Det framkom tidigare i tråden att Emilia också har utbildning (beteendevetare?). Annars håller jag med.

Okej, det hade jag missat. Båda verkar vara fina personer men en dålig match oavsett.
Citera
2026-05-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Väldigt bra skrivet. Jag tror inte det bara var han som var okänslig här.

Nej, precis. Och väldigt svårt att bedöma när man bara sett en ihopklippt och redigerad version av händelseförloppet.
Citera
2026-05-13, 17:44
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:

Henrik - han skulle behöva ta mer plats i relationen med Jasmine och han behöver lära sig att säga ifrån. Tex har han ingen skyldighet att peppra henne med frågor eller hålla hennes tempo hela tiden.

Jasmine - skulle behöva ge Henrik mer plats i relationen. Om hon inte pratar konstant så kanske han får chansen att prata lite också och kanske t.o.m. ställa en fråga.

Jag tycker ändå att Jasmine ger Henrik plats genom att visa hänsyn. Hon klagar aldrig på om han behöver gå ned i tempo, och verkar också självmedveten att hon kanske behöver backa lite med frågor osv.

Men jag, personligen, tror att många kvinnor hade blivit sura som sjutton om deras nyblivne make låg i sängen och scrollade på mobilen, samtidigt som man roddar ett midsommarfirande med gäster, men Jasmine klagar inte ett dugg, och erbjuder dessutom att hon och Henke går och plockar ormbukar - bara de två - innan han möter gästerna.

Jag tycker att hon är otroligt inkännande och fullt medveten om att hon själv inte är perfekt heller (för det är ju ingen).

Jag håller verkligen tummarna för Henrik och Jasmine - jag tycker att de är otroligt fina tillsammans.
Citera
2026-05-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Jag tycker ändå att Jasmine ger Henrik plats genom att visa hänsyn. Hon klagar aldrig på om han behöver gå ned i tempo, och verkar också självmedveten att hon kanske behöver backa lite med frågor osv.

Men jag, personligen, tror att många kvinnor hade blivit sura som sjutton om deras nyblivne make låg i sängen och scrollade på mobilen, samtidigt som man roddar ett midsommarfirande med gäster, men Jasmine klagar inte ett dugg, och erbjuder dessutom att hon och Henke går och plockar ormbukar - bara de två - innan han möter gästerna.

Jag tycker att hon är otroligt inkännande och fullt medveten om att hon själv inte är perfekt heller (för det är ju ingen).

Jag håller verkligen tummarna för Henrik och Jasmine - jag tycker att de är otroligt fina tillsammans.

Jag håller också tummarna för dem

Jag kanske har missbedömt lite, har bara sett sista avsnittet lite slarvigt och missade tex "ormbunksscenen". Jag bedömde mer på tidigare avsnitt, men det är ju bra om hon har börjat ge honom lite mer space.
Citera
2026-05-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandare93
Amanda och Sebastian är resultatet av en dålig matchning.

Jag håller med helt. Sebastian borde varit mer smidig och avkännande men han gjorde ingenting otillbörligt vad jag förstår förutom snuskigt prat han borde låtit bli.

Finns ett citat från filmen Torsk på Tallinn, "Gifta sig för att få kn-lla" , i det här fallet blev det motsatsen..... Sebastian gifte sig men fick inte nulla.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in