Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Henrik - han skulle behöva ta mer plats i relationen med Jasmine och han behöver lära sig att säga ifrån. Tex har han ingen skyldighet att peppra henne med frågor eller hålla hennes tempo hela tiden.
Jasmine - skulle behöva ge Henrik mer plats i relationen. Om hon inte pratar konstant så kanske han får chansen att prata lite också och kanske t.o.m. ställa en fråga.
Jag tycker ändå att Jasmine ger Henrik plats genom att visa hänsyn. Hon klagar aldrig på om han behöver gå ned i tempo, och verkar också självmedveten att hon kanske behöver backa lite med frågor osv.
Men jag, personligen, tror att många kvinnor hade blivit sura som sjutton om deras nyblivne make låg i sängen och scrollade på mobilen, samtidigt som man roddar ett midsommarfirande med gäster, men Jasmine klagar inte ett dugg, och erbjuder dessutom att hon och Henke går och plockar ormbukar - bara de två - innan han möter gästerna.
Jag tycker att hon är otroligt inkännande och fullt medveten om att hon själv inte är perfekt heller (för det är ju ingen).
Jag håller verkligen tummarna för Henrik och Jasmine - jag tycker att de är otroligt fina tillsammans.