2026-05-13, 12:21
Medlem
Amanda och Sebastian är resultatet av en dålig matchning. Det som hände mellan Sebastian och Amanda händer inte om två personer är genuint attraherade av varandra. Sebastian hade varit mer försiktig med en tjej han verkligen tyckte om och Amanda hade varit mer accepterande med en kille hon verkligen tyckte om. Men när ingen gillar den andre blir det total ego-Clash.
Citera
2026-05-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Emilia och Sofie - Emilia är väldigt verbal och fysisk när hon visar kärlek. Sofie tror jag är mer praktisk, hon kom och tog hand om Emilia när hon var sjuk. Det är också kärlek. Men jag tror verkligen Emilia skulle behöva lite mer bekräftelse och om Sofie verkligen gillar henne måste hon nog försöka bjuda på det. Det känns som att Sofie håller tillbaka lite nu i rädsla för att gamla mönster ska återupprepas, dvs att Emilia bara vill testa att vara lesbisk och i slutändan lämna och bli ihop med en kille. Så sätt är matchningen taskig. Samtidigt, om Sofie vill detta måste hon ju våga satsa.

Emilia sköter sig perfekt på midsommar. Sofies vänner är viktiga för henne och Emilia smälter bra in i gänget och är social och rolig. Precis så man ska göra när man träffar sin partners vänner.

John och Anna - John sköter sig också snyggt med Annas vänner även om det blir lite konstigt att det bara är han och en massa tjejer. Men jag kan tänka mig att han är en sån som har mycket tjejkompisar så därför flyter det bra ändå.
Lite fest, alkohol och kompisarnas "godkännande" väckte attraktionen hos Anna och det blev ligg. Kul! Fint att få se lite kärlek. Jag tror inte på dem i längden men kul att få lite hopp i alla fall.

Jasmine och Henrik - Jag VILL verkligen gilla Henrik (och samtidigt vill jag ogilla Jasmine, men det ligger nog hos mig?) men nu gör han det svårt. De har gäster, Jasmine springer och fixar och minglar med gästerna medans Henrik ligger i sovrummet, scrollar telefon och kommer inte ens ut och hälsar? Som att han är Jasmines sura tonårsson? Hade jag varit Jasmine hade jag skämts så mycket över honom.
Sen kommer han fram och sköter sig väl hyfsat men är väldigt fokuserad på att alla ska få rätt bild av honom snarare än på att lära känna de andra. Och varför sitter vuxna människor och sjunger Krokodilen i bilen? Tyckte någon där att det var roligt på riktigt?
Samtalet de hade med psykologen var bra och konstruktivt. Jasmine måste backa lite om Henrik ska kunna kliva fram. Hoppas han faktiskt gör det också.

Varför får inte vuxna människor vara aströtta? Han har adhd och det är då tröttande med alla intryck, Jasmine hittar på grejer hela tiden och Henrik ska bara hänga med som om han vore hennes maskot. Att vara väldigt trött kan väl likställas med att vara sjuk, han behövde få vara för sig själv och inte ha tio människor runt sig, det finns osynliga handikapp med som ska respekteras tycker jag.
Senast redigerad av Maria222 2026-05-13 kl. 12:28.
Citera
2026-05-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexterius
Problemet med den där beskrivningen är att den känns så överdriven att den tappar trovärdighet. Folk är inte dumma i huvudet. Det som syns genom rutan är inte någon manipulativ psykopat eller ett monster i kulisserna, utan snarare en ganska vanlig, lite tillbakadragen och socialt osäker kille som saknar erfarenhet. Klumpig ibland? Säkerligen.

Men att försöka måla upp honom som något direkt farligt känns mer som projektion än verklighetsbeskrivning.

Hela dynamiken känns mest som två människor som är dåligt matchade och emotionellt omogna, inte som någon mörk thriller där den ena spelar offer och den andra förövare. Mycket farlig trend.
Han har ju ändå varit gift så saknar väl knappast erfarenhet. Socialt klumpig ja, och personlighet, ev. diagnos och barndom/ungdom som spelar in. En gång socialt osäker, alltid osäker för många. En ny kvinna han ska "impa" på, nya problem och skämskuddar.. de flesta kvinnor har väl haft denna typ "efter sig", och ja världen är orättvis (kvinnor kan få relationer trots detta personlighetsdrag).. väldigt osexigt personlighetsdrag för de flesta kvinnor, ja många väljer tyvärr hellre en skitstövel än en mes.
Citera
2026-05-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandare93
Amanda och Sebastian är resultatet av en dålig matchning. Det som hände mellan Sebastian och Amanda händer inte om två personer är genuint attraherade av varandra. Sebastian hade varit mer försiktig med en tjej han verkligen tyckte om och Amanda hade varit mer accepterande med en kille hon verkligen tyckte om. Men när ingen gillar den andre blir det total ego-Clash.

Sebastian har nog väldigt fyrkantigt tänk i många fall. Jag tror att han försökte hantera detta "experiment" som ett vanligt äktenskap, då det oftast är väldigt fysiskt under smekmånaden. Sen undrar jag hur attraherad han var av Amanda, eftersom hans försök att flirta var väldigt dåliga i mitt tycke.
Senast redigerad av DrankFrebin 2026-05-13 kl. 12:47.
Citera
2026-05-13, 12:54
Medlem
mishimas avatar
Sebastians jargong hade kanske funkat med en mer fräck och oprydd tjej. Då hade han fått några kaxiga repliker tillbaka istället. Det är kanske det parförhållandet han är ute efter.

Nu gick jag han all in efter en-två veckor istället för att lyssna, känna av och gå lite försiktigare fram. Det var otroligt klantigt. Hon gav ju ett asexuellt intryck och det borde han ha kunnat läsa av.
Citera
2026-05-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sebastians jargong hade kanske funkat med en mer fräck och oprydd tjej. Då hade han fått några kaxiga repliker tillbaka istället. Det är kanske det parförhållandet han är ute efter.

Nu gick jag han all in efter en-två veckor istället för att lyssna, känna av och gå lite försiktigare fram. Det var otroligt klantigt. Hon gav ju ett asexuellt intryck och det borde han ha kunnat läsa av.

Om jag blev matchad med en asexuell tjej hade jag också försökt dra mig ur snarast.
Citera
2026-05-13, 13:06
Medlem
Jag vill skriva lite om Jasmine. Är inte hon en likadan rövhatt som Sebastian egentligen?? S höll på med sina dåliga skämt som inte föll i god jord, men J håller på med sina grejer hela tiden och Henke ska bara hänga med som en dresserad hund. Nu kanske det klipps konstigt men det är väldigt mycket på hennes villkor hela tiden. Först tyckte jag illa om Henke för att tjurighet om sex men nu tycker jag synd om honom.

Sen har de ju inte valt varandra på det sättet som sker i vanliga fall med de brister och förtjänster vi har. HOn har ju inte önskat en man med adhd men fick en sån, det måste ju hon med ta hänsyn till. Sen är det inga handikapp med i dessa programmen vilket jag kan ha åsikter om. Henke är den förste att faktiskt erkänna en diagnos vad jag vet.

Niklas erkände efteråt att han hade Asperger.

Har man adhd tål man inte att stressa runt och att hitta på 14 saker om dagen. Han klarar sitt jobb med skrikiga barn omkring sig det är jag imponerad av. Vissa dagar börjar han senare om det är han som låser dagiset, då får han sovmorgon, han ville ha en sovmorgon då tycker folk att han är en dålig människa. Men Jasmine alla jippon de blir aldrig dåliga då¨? Jag tänker fortfarande på den extra bruden som ramlade i vattnet på brölloppet hur extra dumt det var.
Citera
2026-05-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Driver du? Nej, amanda är inte ful. Några kilo för mycket bara, som så många andra i västvärlden. Då är det väl sebastian som är ful, cuck som hade blivit kär i vem som än "serverats" honom. Små korinterögon, östrogenkropp, vag/feminin haklinje, liten och satt. Blä.

Sebastian har inte utseendet på sin sida, han är uppenbarligen blind för sina egna och andras känslor och han borde absolut inte ha låtit sig förödmjukas i statlig tv på det där sättet. Men kom igen: det som gör att Amanda är ful – för alla killar förutom kanske feminist-cucks av olika slag – är hennes uppjagade söndergråtna ansikte i kombination med hennes moralpanik, allting över några rätt banala sexkommentarer i ett DEJTINGprogram där hon har GIFT SIG med en person.
Citera
2026-05-13, 13:44
Medlem
Facebacks avatar
Nästa avsnitt av Updejt är det Säcken som ska vara med, kommer bli en intressant uppvisning i offermentalitet!
Senast redigerad av Faceback 2026-05-13 kl. 13:55.
Citera
2026-05-13, 14:51
Medlem
Gift med en motpol vid första ögonkastet kan vara säsongens namn.

Alla paren miss-matchar tycker jag.

Dessutom konstigt att två av männen varit gifta förut.
Citera
2026-05-13, 14:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Emilia och Sofie - Emilia är väldigt verbal och fysisk när hon visar kärlek. Sofie tror jag är mer praktisk, hon kom och tog hand om Emilia när hon var sjuk. Det är också kärlek. Men jag tror verkligen Emilia skulle behöva lite mer bekräftelse och om Sofie verkligen gillar henne måste hon nog försöka bjuda på det. Det känns som att Sofie håller tillbaka lite nu i rädsla för att gamla mönster ska återupprepas, dvs att Emilia bara vill testa att vara lesbisk och i slutändan lämna och bli ihop med en kille. Så sätt är matchningen taskig. Samtidigt, om Sofie vill detta måste hon ju våga satsa.

Sofie vill inte. Det var bara märkligt att hon åkte hem till Emilia när hon var förkyld. E drog tidigare nåt värdelöst operera-snoppskämt men i S värld finns inga penisar. Men det är inte därför inte det här funkar. En sportig, nördig tjej som är kåt på kvinnor på riktigt hade funkat oavsett gayerfarenhet och snopp i bagaget.

Citat:
Emilia sköter sig perfekt på midsommar...

Nej, det gör hon inte och man sveper inte en nubbe man bjuds på att smutta utan att ens dricka och skåla med den som häller upp.
Citera
2026-05-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag tycker synd om Sebastian faktiskt, helt rätt att vilja avsluta experimentet. Amanda är ju inte riktigt frisk i huvudet, en riktig kvinna älskar när hennes man sexualiserar henne. Hon är så ful så hon borde vara tacksam över att det ens finns någon som tänder på henne.

Hur tänkte de när de matchade den vältränade Sofie med en överviktig kvinna?

Hur tänkte de när de matchade den maskulina Anna med den feminine Johan? Maskulin man med feminin kvinna fungerar ofta bra, men inte motsatsen.

Henrik och Jasmin ser ut att passa ihop, men lyssnar man på synkarna så verkar det ändå finnas saker som skaver. Hoppas att det här förhållandet håller.

Jag tycker också synd om Sebastian. Försvarar inte hans kommentarer men han förtjänar verkligen inte att bli uthängd på det sätt som Amanda och produktionen gjorde. Att Amanda inte har utseendet med sig försvarar dock inte att hålla på och gå över hennes gränser. Men hennes reaktion är ju extremt överdriven. Det var ju bara för henne att lämna programmet om nu Sebastian uppförde sig så hemskt. Så otroligt elakt att hänga ut en annan människa på det sättet hon gjorde. Det här kommer ju att förfölja Sebastian många år framöver.
Fattar inte att det finns män som fortfarande söker till programmet med tanke på hur illa man kan råka ut.

Sofie och Emilia är verkligen en dålig match. En vältränad, trygg person med utbildning och en otränad, otrygg person utan utbildning. Inget fel på Emilia, hon verkar gullig, men de passar ju inte ihop över huvud taget.

Man kan såklart inte matcha en maskulin kvinna med en feminin man om inte båda personerna uttryckt att de önskar en sån match. Jag tror inte John har nått emot en maskulin kvinna, men Anna är uppenbart obekväm med en feminin man.

Jasmin och Henrik kan nog funka om hon kan backa lite och låta honom ta lite plats i relationen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in