2026-05-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Ska de få stanna? Ska vi utvisa de svenskar som kan sämre svenska än en duktig arab kan?

Helt seriöst, de är mer patrioter än vissa svenskar (röstar ofta på
ett svergievänligt vis)

Vad vill ni göra med dessa? Och om du tänker dig att de ska ut dem också, hur rimligt tänker du dig föresatsen är att det kommer behövas en kompromiss i den frågan? Förlåt om jag är otydlig men det jag försöker förklara är att ni relativt få”alla ska ut”-typer är i klar minoritet inom vår folkgrupp. Vi har haft denna typ av invandring länge. De flesta har nån vän utifrån.

Hur skulle ni agera om att ni inte får ert ”alla ska ut”-tänk begript av resten av ert folk?

Hoppas på en nyttig och för framtiden lyckobådande diskussion. Men jag är lite dum.

Nämn en som förstår det svenska språket mer som är utländsk.
Citera
2026-05-13, 10:13
Medlem
bomhulls avatar
Invandrare som kan bättre svenska än en etniska svenskar?
Har aldrig träffat på en sådan
Citera
2026-05-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag är ju av åsikten att språk inte ska ligga till grund för om man kan vara i Sverige eller inte.

Just nu är Sverige i ett mycket svårt läge och vi behöver skicka hem alla som inte är svenskar. De som kan stanna är de som träffat svenskar via kärlek. I övrigt så behöver nog tyvärr alla åka hem. Först då kan vi börja reparera Sverige.

När Sverige är lagat så kan vi börja ta in de med flyktingstatus. Vilket bör bli ca 10 pers om året.

Svenskar är alla med svenskt medborgarskap. Så dessa kan inte skickas "hem". De är svenskar nu och bor och lever här. Vill du utvisa små barn och bebisar också? Det är bara rasistiskt dynga att Sverige står på ruinens brant.
Citera
2026-05-13, 11:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull

Skulle väl vara Cornelius i så fall?

Citera
2026-05-13, 11:55
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Svenskar är alla med svenskt medborgarskap. Så dessa kan inte skickas "hem". De är svenskar nu och bor och lever här. Vill du utvisa små barn och bebisar också? Det är bara rasistiskt dynga att Sverige står på ruinens brant.

Är det rasistiskt att se all den otrygghet som finns? Hur fan är det rasistiskt?
Citera
2026-05-13, 12:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Hur skulle ni agera om att ni inte får ert ”alla ska ut”-tänk begript av resten av ert folk?

Hoppas på en nyttig och för framtiden lyckobådande diskussion. Men jag är lite dum.

Det existerar inget ALLA SKALL UT diskution , för alla med hjärna vet att det är omöjligt.
Har man blivit svensk medborgare är det med dagens lagstifting omöjligt att kasta ut något.

Ja, du är lite dum.
Citera
2026-05-13, 12:25
Medlem
Citat:
Är det rasistiskt att se all den otrygghet som finns? Hur fan är det rasistiskt?

Ja, det är rasistiskt om man beskyller alla invandrare för otryggheten. Dessutom så överdriver du om otryggheten. Gå ut i verkligheten, det är i princip riskfritt om man har något innanför pannbenet. Jag vet inte om du bor i en krigszon med brinnande bilvrak överallt eller om du lever i mammas källare och endast läser rubriker på samnytt så kanske det framstår som så.
Senast redigerad av Wario-Man 2026-05-13 kl. 12:28.
Citera
2026-05-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det existerar inget ALLA SKALL UT diskution , för alla med hjärna vet att det är omöjligt.
Har man blivit svensk medborgare är det med dagens lagstifting omöjligt att kasta ut något.

Ja, du är lite dum.

Exakt. Det finns ingen opinion för att skicka ut alla "invandrare". De är här för att stanna. Dessutom är många av dem födda här och är alltså inte ens invandrare längre.
Citera
2026-05-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ska de få stanna? Ska vi utvisa de svenskar som kan sämre svenska än en duktig arab kan?

Helt seriöst, de är mer patrioter än vissa svenskar (röstar ofta på
ett svergievänligt vis)

Vad vill ni göra med dessa? Och om du tänker dig att de ska ut dem också, hur rimligt tänker du dig föresatsen är att det kommer behövas en kompromiss i den frågan? Förlåt om jag är otydlig men det jag försöker förklara är att ni relativt få”alla ska ut”-typer är i klar minoritet inom vår folkgrupp. Vi har haft denna typ av invandring länge. De flesta har nån vän utifrån.

Beror på. De kan användas så länge vi har nytta av dem. Sen får vi se. Vissa stannar vissa skickar vi ut
Citera
2026-05-13, 12:43
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Ja, det är rasistiskt om man beskyller alla invandrare för otryggheten. Dessutom så överdriver du om otryggheten. Gå ut i verkligheten, det är i princip riskfritt om man har något innanför pannbenet. Jag vet inte om du bor i en krigszon med brinnande bilvrak överallt eller om du lever i mammas källare och endast läser rubriker på samnytt så kanske det framstår som så.

Jag har väl aldrig beskyllt alla invandrare för otryggheten? Sluta hitta på trams.

Varför människor ska säga att folks upplevda otrygghet inte stämmer är obegripligt. Känner någon sig otrygg så gör de väl det?
Citera
2026-05-13, 12:56
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull

Oftast inte. Ibland har jag observerat svenskar som gått all in på förortssvenska och då kommer en någorlunda integrerad invandrare ha bättre svenska än en svensk som bugar för araber och pratar orten-svenska. Det kan vara en blåögd, blond, etnisk svensk som bryter som arab med snor i halsen.
Citera
2026-05-13, 12:58
Medlem
Citat:
Jag har väl aldrig beskyllt alla invandrare för otryggheten? Sluta hitta på trams.

Varför människor ska säga att folks upplevda otrygghet inte stämmer är obegripligt. Känner någon sig otrygg så gör de väl det?

Nä, det sa jag inte heller. Jag sa "om man beskyller alla invandrare för otryggheten."

Varför ska man underhålla eller bekräfta folks överdrivna och ofta obefogade rädsla och känsla av otrygghet när den saknar all vett och reson? Vi är tryggare än någonsin. All den otrygghet du nämner är endast en felaktig och ogrundad känsla snarare än relaterad till faktiskt otrygghet i form av ökat våld eller brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in