2026-05-13, 01:47
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ärligt talat så räcker runt 50%. 1-1.5 miljon där någonstans behöver rensas ut. Sedan när det är gjort kan man bygga på det som finns.

Möjligtvis skapar man även homogena områden till varje större grupp så alla kulturer kan bli bevarade. Svenska som invandrarnas. Jag tycker de ska få ha områden med deras kultur också. Svenskar behöver inte vara i dessa områdena. Och då får man äkta mångkultur.

Det handlar om att ha realistiska mål. Detta tycker jag är realistiskt och nödvändigt för Sveriges välmående. Men visst det blir en hel del som inte kommer att gilla det såklart. Det går inte att genomföra något sådant utan att trampa på många tår.
Ja inte dummare än något jag hittills skrivit

Man får distinkt stampa på ett par tår
Citera
2026-05-13, 01:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ärligt talat så räcker runt 50%. 1-1.5 miljon där någonstans behöver rensas ut. Sedan när det är gjort kan man bygga på det som finns.

Möjligtvis skapar man även homogena områden till varje större grupp så alla kulturer kan bli bevarade. Svenska som invandrarnas. Jag tycker de ska få ha områden med deras kultur också. Svenskar behöver inte vara i dessa områdena. Och då får man äkta mångkultur.

Det handlar om att ha realistiska mål. Detta tycker jag är realistiskt och nödvändigt för Sveriges välmående. Men visst det blir en hel del som inte kommer att gilla det såklart. Det går inte att genomföra något sådant utan att trampa på många tår.
Tycker du vi skall ha 213 olika enklaver i Sverige för varje separat invandrargrupp? Turkar och araber gillar inte kurder, islamistiska negrer och kristna negrer gillar inte varandra, ingen av de förra grupperna gillar negrer. För fan, de krigar ju i sina egna länder! Hur tror du de skall kunna hålla fred här?
Citera
2026-05-13, 02:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tycker du vi skall ha 213 olika enklaver i Sverige för varje separat invandrargrupp? Turkar och araber gillar inte kurder, islamistiska negrer och kristna negrer gillar inte varandra, ingen av de förra grupperna gillar negrer. För fan, de krigar ju i sina egna länder! Hur tror du de skall kunna hålla fred här?
Om du visste hur många godhjärtade och kloka och smarta negrer det finns
Citera
2026-05-13, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Ska de få stanna? Ska vi utvisa de svenskar som kan sämre svenska än en duktig arab kan?

Helt seriöst, de är mer patrioter än vissa svenskar (röstar ofta på
ett svergievänligt vis)

Vad vill ni göra med dessa? Och om du tänker dig att de ska ut dem också, hur rimligt tänker du dig föresatsen är att det kommer behövas en kompromiss i den frågan? Förlåt om jag är otydlig men det jag försöker förklara är att ni relativt få”alla ska ut”-typer är i klar minoritet inom vår folkgrupp. Vi har haft denna typ av invandring länge. De flesta har nån vän utifrån.

Hur skulle ni agera om att ni inte får ert ”alla ska ut”-tänk begript av resten av ert folk?

Hoppas på en nyttig och för framtiden lyckobådande diskussion. Men jag är lite dum.

Alla invandrare som är hederliga, jobbar och kan svenska finns ingen som helst anledning att utvisa, det är bara korkat att göra det!
Citera
2026-05-13, 02:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Om du visste hur många godhjärtade och kloka och smarta negrer det finns
Vet de finns. De vet också att jag har rätt här. Afrika är väldigt stort och rymmer många olika viljor och även ondska.

När det gäller muslimer kan ju inte ens de hålla sams, shia - sunni och även kurderna är muslimer men de tre grupperna avskyr varandra.
Citera
2026-05-13, 02:08
Medlem
kalkryggars avatar
Jag är ju av åsikten att språk inte ska ligga till grund för om man kan vara i Sverige eller inte.

Just nu är Sverige i ett mycket svårt läge och vi behöver skicka hem alla som inte är svenskar. De som kan stanna är de som träffat svenskar via kärlek. I övrigt så behöver nog tyvärr alla åka hem. Först då kan vi börja reparera Sverige.

När Sverige är lagat så kan vi börja ta in de med flyktingstatus. Vilket bör bli ca 10 pers om året.
Citera
2026-05-13, 02:12
Avstängd
”De hade fan dött vid er sida i krig”
Sa en vän med inblick precis

Gällande patriotiska invandrare

Edit: det var starkt
Citera
2026-05-13, 02:14
Medlem
Citat:
Jag tror fan att mänsklighetens kognitiva utveckling går så pass fort nu att du har fel om att man får problem om man ser dem som svenskar
Biologiskt/kognitivt.
En människa född idag har i grunden ungefär samma biologiska hjärnkapacitet som någon född på 1970- eller 1980-talet.
Så att du "tror fan" spelar ingen roll.
Citera
2026-05-13, 02:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Biologiskt/kognitivt.
En människa född idag har i grunden ungefär samma biologiska hjärnkapacitet som någon född på 1970- eller 1980-talet.
Så att du "tror fan" spelar ingen roll.
Jag menar inte förmåga att klicka på rätt ruta i ett iq-test

Jag menar att mer människor är generellt medvetna nog (för att kunna utvecklas förbi vanliga fällor) än för 50 år sedan

Men inser att denna tes får jag nog vara nöjd med sjölv för det är ingen som förstår
Citera
2026-05-13, 02:20
Medlem
Wyrdkins avatar
Tycker de kan få bli svenskalärare
Citera
2026-05-13, 02:21
Medlem
Citat:
Jag menar inte förmåga att klicka på rätt ruta i ett iq-test

Jag menar att mer människor är generellt medvetna nog (för att kunna utvecklas förbi vanliga fällor) än för 50 år sedan

Men inser att denna tes får jag nog vara nöjd med sjölv för det är ingen som förstår
Jaså.
Du skrev kognitiva utveckling.
Vad menar du med det?
Ge exempel
Citera
2026-05-13, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

213 vet jag inte om de skulle bli efter 1-1.5 miljoner personer har lämnat, men visst blir det en del.

Och ja, att dessa grupper får ha egna områden är väl att föredra över nuvarande situation där de ska tvångsblandas eller? Vi har sett med egna ögon hur bra det har fungerat de senaste 50 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in