Igår, 01:08
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Ska de få stanna? Ska vi utvisa de svenskar som kan sämre svenska än en duktig arab kan?

Helt seriöst, de är mer patrioter än vissa svenskar (röstar ofta på
ett svergievänligt vis)

Vad vill ni göra med dessa? Och om du tänker dig att de ska ut dem också, hur rimligt tänker du dig föresatsen är att det kommer behövas en kompromiss i den frågan? Förlåt om jag är otydlig men det jag försöker förklara är att ni relativt få”alla ska ut”-typer är i klar minoritet inom vår folkgrupp. Vi har haft denna typ av invandring länge. De flesta har nån vän utifrån.

Hur skulle ni agera om att ni inte får ert ”alla ska ut”-tänk begript av resten av ert folk?

Hoppas på en nyttig och för framtiden lyckobådande diskussion. Men jag är lite dum.
Citera
Igår, 01:21
Medlem
Onanikrems avatar
Det finns några högt studerade invandrare som talar felfri svenska men de är relativt få. Försörjer de sig själva och inte är kriminella så ser jag inte varför de inte skall få stanna? Försörjer de sig inte själva/ eller är kriminella skall de ut!

De svenskar som inte klarat grundskolan, inte kan försörja sig själva/eller är kriminella får vi ta hand om själva. Så har vi alltid gjort.
Citera
Igår, 01:29
Medlem
Vad spelar det för roll hur bra de kan språket? En kines som pluggar svenska och talar och skriver det flytande ska vi ta in den personen också och se den som svensk?

Det spelar ingen roll hur väl de talar språket, de är inte svenskar ändå. Det spelar heller ingen roll om de firar jul, grillar, eller åker Vasaloppet. De är fortfarande inte svenskar. De tillhör en annan folkgrupp som har ett annat beteende, tänker annorlunda, och agerar annorlunda, för de är inte samma sorts människor.

Det är inget problem med att de inte är svenskar heller. Om man inte försöker låtsas som att dessa är svenskar. För det kan de aldrig bli. Då får man problem.
Citera
Igår, 01:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det finns några högt studerade invandrare som talar felfri svenska men de är relativt få. Försörjer de sig själva och inte är kriminella så ser jag inte varför de inte skall få stanna? Försörjer de sig inte själva/ eller är kriminella skall de ut!

De svenskar som inte klarat grundskolan, inte kan försörja sig själva/eller är kriminella får vi ta hand om själva. Så har vi alltid gjort.
Vad tycker du om det fetade då? Att de kan vara redo att ge mer för Sverige än vissa vanliga svenskar
Citera
Igår, 01:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Vad spelar det för roll hur bra de kan språket? En kines som pluggar svenska och talar och skriver det flytande ska vi ta in den personen också och se den som svensk?

Det spelar ingen roll hur väl de talar språket, de är inte svenskar ändå. Det spelar heller ingen roll om de firar jul, grillar, eller åker Vasaloppet. De är fortfarande inte svenskar. De tillhör en annan folkgrupp som har ett annat beteende, tänker annorlunda, och agerar annorlunda, för de är inte samma sorts människor.

Det är inget problem med att de inte är svenskar heller. Om man inte försöker låtsas som att dessa är svenskar. För det kan de aldrig bli. Då får man problem.
Jag tror fan att mänsklighetens kognitiva utveckling går så pass fort nu att du har fel om att man får problem om man ser dem som svenskar
Citera
Igår, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Jag tror fan att mänsklighetens kognitiva utveckling går så pass fort nu att du har fel om att man får problem om man ser dem som svenskar

Bra där AI!

Tror att israeler och araber är detsamma.
Citera
Igår, 01:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Bra där AI!

Tror att israeler och araber är detsamma.
Varför måste man skriva en bok här! Fixar inte det det blir bara rörigt

Israeler och araber är INTE SAMMA
Citera
Igår, 01:36
Medlem
Citat:

De flesta samhällsproblem du ser idag, med den höga gängkriminaliteten och annat dåligt, finns för att vi har just gjort den bedömningen: vi har behandlat dessa människor som svenskar.

Hade man direkt behandlat dem som de blir behandlade i deras hemländer hade vi inte haft dagens problem i Sverige. Ser du skillnaden? Förstår du varför lagarna ser ut som de gör i deras hemländer? För att dessa människor inte är som svenskarna.
Citera
Igår, 01:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vad tycker du om det fetade då? Att de kan vara redo att ge mer för Sverige än vissa vanliga svenskar
Tycker bara att det är bra de finns. Hanif Bali är en. Skulle säga det går 100 000 värdelösa på en som är något att ha. (med värdelösa menar jag då inte kriminella utan mer de som lever i sin egen bubbla med huckle och hedersförtryck) Ett samhälle i samhället så att säga, och de vill ha det så.
Citera
Igår, 01:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
De flesta samhällsproblem du ser idag, med den höga gängkriminaliteten och annat dåligt, finns för att vi har just gjort den bedömningen: vi har behandlat dessa människor som svenskar.

Hade man direkt behandlat dem som de blir behandlade i deras hemländer hade vi inte haft dagens problem i Sverige. Ser du skillnaden? Förstår du varför lagarna ser ut som de gör i deras hemländer? För att dessa människor inte är som svenskarna.
Alltså 80% ska ju bort eller nåt. Men någon Rasistisk runkdröm med krattade maneger och ett snövitt Sverige med enfaldiga blåögda blondiner, det ska VI INTE HA
Citera
Igår, 01:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Du är seepeeee
Tack. Jag leker sur här men är nog mest sepe

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tycker bara att det är bra de finns. Hanif Bali är en. Skulle säga det går 100 000 värdelösa på en som är något att ha. (med värdelösa menar jag då inte kriminella utan mer de som lever i sin egen bubbla med huckle och hedersförtryck) Ett samhälle i samhället så att säga, och de vill ha det så.
Ja allt samhälle i samhälle kan de göra anonstädes tänker jag lite, alla vålds och sexbrott: detsamma

Jag tror att det går 23/100 vi vill ha kvar här
Citera
Igår, 01:44
Medlem
Citat:
Alltså 80% ska ju bort eller nåt. Men någon Rasistisk runkdröm med krattade maneger och ett snövitt Sverige med enfaldiga blåögda blondiner, det ska VI INTE HA

Ärligt talat så räcker runt 50%. 1-1.5 miljon där någonstans behöver rensas ut. Sedan när det är gjort kan man bygga på det som finns.

Möjligtvis skapar man även homogena områden till varje större grupp så alla kulturer kan bli bevarade. Svenska som invandrarnas. Jag tycker de ska få ha områden med deras kultur också. Svenskar behöver inte vara i dessa områdena. Och då får man äkta mångkultur.

Det handlar om att ha realistiska mål. Detta tycker jag är realistiskt och nödvändigt för Sveriges välmående. Men visst det blir en hel del som inte kommer att gilla det såklart. Det går inte att genomföra något sådant utan att trampa på många tår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in