2026-05-12, 18:38
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Enligt ett inlägg i tråden har sonen avslöjat att dom ska flytta till ett mindre hus. Så stökigt och skränigt det brukar vara i dårhuset kan dom knappast bo i radhus, lägenhet eller litet hus med grannar nära inpå.
Tänkte precis gissa på ett radhus i Sollentuna
Vart ska dom då ta vägen?

Vilda Väsby, eller närmare Uppsala?
Citera
2026-05-12, 18:41
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Tänkte precis gissa på ett radhus i Sollentuna
Vart ska dom då ta vägen?

Vilda Väsby, eller närmare Uppsala?
Troligen nära Nödlanda eftersom dom pendlar till och från hemmet i Spanien.
Senast redigerad av TPL 2026-05-12 kl. 19:08.
Citera
2026-05-12, 20:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Själv förstår jag inte varför Anna och Robban säljer detta hus.

Om jag haft något liknande skulle jag inte ha sålt. Kåken ser ju faktiskt rätt bra ut.

Om det säljer detta hus för att flytta till Spanien, där regimen verkar hålla på köra landet åt ett varmt ställe till med sin politik så finns en uppenbar risk att de kommer att ångra det.

Handlar det om en flytt till Vicentes lägenhet på Östermalm så är det väl mer förståeligt. Men varför flytta in i en lägenhet mitt i stan när man har detta hus?

Hur som helst så är det en epok som går i graven. det känns som att se på ett avsnitt av Dallas där J.R. Ewing helt plötsligt bestämt sig för att sälja Southfork.

Jag önskar bara att någon hängiven Bookoman köper huset och förvandlar det till ett svenskt Graceland, ett minnesmärke över vår Anna som alla Bookomaner kan besöka.

Tur ändå att jag han göra en utflykt till området för ett par år sedan och ha fått se stället i sin prakt.

"flytt till Vicentes lägenhet på Östermalm"

Den bostadsrätten ligger inte på Östermalm, den ligger på Gärdet.

Anna Book njuter när folk tror att lägenheten ligger på Östermalm, det är Anna som, inte helt oväntat ljuger om att den ligger på Östermalm.
Senast redigerad av trottwell 2026-05-12 kl. 20:50.
Citera
2026-05-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Själv förstår jag inte varför Anna och Robban säljer detta hus.

Om jag haft något liknande skulle jag inte ha sålt. Kåken ser ju faktiskt rätt bra ut.

Om det säljer detta hus för att flytta till Spanien, där regimen verkar hålla på köra landet åt ett varmt ställe till med sin politik så finns en uppenbar risk att de kommer att ångra det.

Handlar det om en flytt till Vicentes lägenhet på Östermalm så är det väl mer förståeligt. Men varför flytta in i en lägenhet mitt i stan när man har detta hus?

Hur som helst så är det en epok som går i graven. det känns som att se på ett avsnitt av Dallas där J.R. Ewing helt plötsligt bestämt sig för att sälja Southfork.

Jag önskar bara att någon hängiven Bookoman köper huset och förvandlar det till ett svenskt Graceland, ett minnesmärke över vår Anna som alla Bookomaner kan besöka.

Tur ändå att jag han göra en utflykt till området för ett par år sedan och ha fått se stället i sin prakt.
Tror dom hyrt ut Gärdeslägenheten i andra hand bra länge nu så möjligen har föreningen sagt nej till vidare uthyrning? Dom gar inte råd med lägenhet+hus+Äspanja . Kanake tar lägenheten själv så. Puckofamiljen är ju verkligen inga husägare så va fan skulle dom ut i skogen och göra in the first place? Totalt obegripligt. Ett av Tookens psykinfall. Kommer att bli svårsålt...
Citera
2026-05-13, 08:01
Medlem
nytt på story

https://postimg.cc/gallery/NKGQvfg
Citera
2026-05-13, 10:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Första visning på söndag:
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/till-salu/stockholms-lan/sigtuna-kommun/objekt/?objektID=3460817

Nu vet vi att Robban har 1,5 miljoner i lån på huset. (Klicka på "Fastighet" och se texten "Pantbrev totalt").
Kåken kan vara värd kanske fyra miljoner. Det tillkommer garanterat renoveringar och tilläggsarbeten för ytterligare en miljon eller så. Pantbrevet är antagligen Annas kostnader/underhåll medan de bott där. Men det är ju Robertas problem. Så, nästa fråga blir då... hur många vill bo i en krackelerad villa i Suckunge? Inte jättemånga tror jag.

En annan fråga. Nu när farfar är död, vem kan borga för Robertas nästa banklån? Om de nu säljer denna villa och betalar sina skulder kanske de i allra bästa fall landar på pluss minus noll. Jag spekulerar bara. Ska de köpa ett mindre boende måste de ju ta ett nytt lån. En trea i Sollentuna kostar väl ändå en fyra fem miljoner? Robertas yrke kommer inte ge ett lån till en råttfälla ens. Anna är bara en belastning i sammanhanget. Tänker de byta farfars lägenhet? Det är väl det enda alternativ som återstår?
Citera
2026-05-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friscodricka
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/ktkYHrn
Meeen….. hur klär sig Tooket nu för tiden En dvärg i för stora kläder OMG!! Självkritisk oh no! Filterlös Ohyes! Gränslös yes yes yes
Citera
2026-05-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Troligen nära Nödlanda eftersom dom pendlar till och från hemmet i Spanien.
Enligt Gullponken Antonio blir det nog Djursholm för han spelade tennis där som liten pojke. Han funderar på att börja igen
Citera
2026-05-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Kåken kan vara värd kanske fyra miljoner. Det tillkommer garanterat renoveringar och tilläggsarbeten för ytterligare en miljon eller så. Pantbrevet är antagligen Annas kostnader/underhåll medan de bott där. Men det är ju Robertas problem. Så, nästa fråga blir då... hur många vill bo i en krackelerad villa i Suckunge? Inte jättemånga tror jag.

En annan fråga. Nu när farfar är död, vem kan borga för Robertas nästa banklån? Om de nu säljer denna villa och betalar sina skulder kanske de i allra bästa fall landar på pluss minus noll. Jag spekulerar bara. Ska de köpa ett mindre boende måste de ju ta ett nytt lån. En trea i Sollentuna kostar väl ändå en fyra fem miljoner? Robertas yrke kommer inte ge ett lån till en råttfälla ens. Anna är bara en belastning i sammanhanget. Tänker de byta farfars lägenhet? Det är väl det enda alternativ som återstår?
Det står att utgångspriset är 7.195000. Ingen.kommer att köpa huset för det priset.
Citera
2026-05-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Är nog inte bara avsaknaden av borgenär som kan krångla till det för paret. I deras mogna ålder är inte alls bankerna så pigga på att låna ut pengar längre. Men det kan ju komma som en kul överraskning för dem.
Citera
2026-05-13, 12:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Meeen….. hur klär sig Tooket nu för tiden En dvärg i för stora kläder OMG!! Självkritisk oh no! Filterlös Ohyes! Gränslös yes yes yes
Ja, jag har skrivit om det förut. Hennes "stil" är obefintlig. Det är mest som hon tagit lite slumpartade tygbitar och hängt på sig. Vilket antagligen är exakt vad hon gjort. Gärna något brunt som matchar såsen. Hennes döttrar är likadana. De klär sig... i tyg.
Citera
2026-05-13, 12:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Är nog inte bara avsaknaden av borgenär som kan krångla till det för paret. I deras mogna ålder är inte alls bankerna så pigga på att låna ut pengar längre. Men det kan ju komma som en kul överraskning för dem.
Antagligen.
Anna "Vi har ju alltid sagt att vi drömt om en hyresrätt i Ödershög. Det känns helt rätt för oss nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in