2026-05-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Själv förstår jag inte varför Anna och Robban säljer detta hus.

Om jag haft något liknande skulle jag inte ha sålt. Kåken ser ju faktiskt rätt bra ut.

Om det säljer detta hus för att flytta till Spanien, där regimen verkar hålla på köra landet åt ett varmt ställe till med sin politik så finns en uppenbar risk att de kommer att ångra det.

Handlar det om en flytt till Vicentes lägenhet på Östermalm så är det väl mer förståeligt. Men varför flytta in i en lägenhet mitt i stan när man har detta hus?

Hur som helst så är det en epok som går i graven. det känns som att se på ett avsnitt av Dallas där J.R. Ewing helt plötsligt bestämt sig för att sälja Southfork.

Jag önskar bara att någon hängiven Bookoman köper huset och förvandlar det till ett svenskt Graceland, ett minnesmärke över vår Anna som alla Bookomaner kan besöka.

Tur ändå att jag han göra en utflykt till området för ett par år sedan och ha fått se stället i sin prakt.
Ja det är verkligen ännu ett avslutat kapitel i krönikan om Anna.

Jag har två helt grundlösa gissningar. En eller en kombination kanske?

1. De vill ha något med ingen eller försumbart liten trädgård. Det tar ganska mycket tid att hålla efter och ingen verkar ha intresset.

2. Anna trivs egentligen inte i lugnet på landet. Hon verkar bara glad när det finns liv och rörelse runt henne. Och det kan ju vara så att inga grannar vill umgås med dem längre. Så - flytt närmare lite bebyggelse, kanske i radhus?

Eller ja, så är det väl spanienflytt kanske. Ska bli kul att följa!
Citera
2026-05-13, 13:03
Medlem
TPLs avatar
"🇸🇪 Hemma i regnet igen.... allt är sig likt.
Lite vackrare pga grönskande träd 🌳
men det är inte sommar än iaf...
"

Vackrare pga??? Hoppas gräset växer, likaså ogräset.
Senast redigerad av TPL 2026-05-13 kl. 13:21.
Citera
2026-05-13, 13:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"🇸🇪 Hemma i regnet igen.... allt är sig likt.
Lite vackrare pga grönskande träd 🌳
men det är inte sommar än iaf...
"

Vackrare pga??? Hoppas gräset växer, likaså ogräset.
Ja, som livet och våren förändrats sedan hon reste iväg för fyra dagar sedan.
Citera
2026-05-13, 13:52
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Meeen….. hur klär sig Tooket nu för tiden En dvärg i för stora kläder OMG!! Självkritisk oh no! Filterlös Ohyes! Gränslös yes yes yes

I rymliga och luftiga bruna byxor finns plats för ev blötmökar.
Citera
2026-05-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Är nog inte bara avsaknaden av borgenär som kan krångla till det för paret. I deras mogna ålder är inte alls bankerna så pigga på att låna ut pengar längre. Men det kan ju komma som en kul överraskning för dem.
Du menar nog "borgensman " I ditt inlägg.
Citera
2026-05-13, 14:57
Medlem
bra att hon berättade att hon tvättade ljus tvätt så jag slapp grubbla på det

https://postimg.cc/2bHLqxY4
Citera
2026-05-13, 16:32
Medlem
TPLs avatar
Efter Annas inlägg om besök på döttrarnas arbetsplats, tågresor, shopping och gemensam middag hemma känner sig Vanessa tvungen att skriva följande till sin mamma

"Så mys att ha dig här❤️❤️❤️🥹 "

Varför lever dom sina liv genom Instagram?
Citera
2026-05-13, 18:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Efter Annas inlägg om besök på döttrarnas arbetsplats, tågresor, shopping och gemensam middag hemma känner sig Vanessa tvungen att skriva följande till sin mamma

Det är för att mata oss. Det är ju inga andra som bryr sig. Och några vänner har de inte heller.
Citera
2026-05-14, 05:07
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Visning av AB:s residens Söndag 17 maj kl 11'30 - blir det rusning dit?
Citera
2026-05-14, 06:04
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Visning av AB:s residens Söndag 17 maj kl 11'30 - blir det rusning dit?

Nej, det är fel pris på huset.
Citera
2026-05-14, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Du menar nog "borgensman " I ditt inlägg.
Ja, helt rätt! Gick lite fort där.
Citera
2026-05-14, 07:52
Medlem
Citat:

Därför att dom är retarderade! Så enkelt är det. Dom förstår inte hur dom uppfattas. Två tolvåringar uppfostrade av en tolvåring kan bara bli så här illa. Klarar ev av att sitta och prata i telefon resten av sina yrkeskarriärer.Dom blir kvar där medan undomar åker ner och gör en säsong eller två för sol, bad och lite pengar. V och F kommer att sitta där som medelålders RynkOlga med solskadad hud och erbjuda Postkodlotter eller vad det nu är för skit dom prackar på folk. Dom klarar inte av mer avancerat liv än så här. Har inga partners, inga vänner, kompisar eller nåt. Dom har varandra, mamma och Instagram. Thats it!😵‍💫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in