2026-05-12, 11:03
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Inlägg, stories och kommentarer ligger kvar på Storynavigation mer än ett dygn. Ser fortfarande det Anna rensat bort.
Hoppas inte Anna får nys om det

Inte bra för hennes blodtryck
Citera
2026-05-12, 12:50
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Det är för mig totalt obegripligt att dom inte har skydd på golvet nedanför kaminen. Sånt brukar sotaren slå ner på.

https://media.fastighetsbyran.se/49172690.jpg?Bredd=992

Haha, dom har klämt in en säng i Annas "walking closet" också! Och flyttat Annas garderober till det som var Felicias sovrum från början.

https://media.fastighetsbyran.se/49172697.jpg?Bredd=992

Lillpluttens sovrum.

https://media.fastighetsbyran.se/49172694.jpg?Bredd=992

Måste ha varit med sorg i hjärtat Anna plockade ner alla foton i gulramar.

Varför står det elförbrukning 0 kWh/år?

Inga bilder från lekstugan...

Förstår att det vädras för fullt i lillpluttens rum...

https://media.fastighetsbyran.se/49172704.jpg?Bredd=992

Jag har också kikat lite på bilderna, och förutom det du tar upp, så tänkte jag på att övergången på innertaket mellan kök och matplats inte var så fint byggt. Sen ser det ut som att taket i köksdelen är lite snett, det ser liksom ut att köksskåparna hänger olika nära innertaket. Men det kanske bara är en synvilla, eller mystiskt fotat...
Är all el omdragen i samband med renoveringen??
Varför kan man inte rensa grusgången inför en fotografering??
Varför sopar man inte bort löven som blåst in i uterummet inför en fotografering??
Varför har man inte grusat infarten till garaget??
Har garageportarna fjärr??
Sen har bjälkarna i taket i tvättstugan glesnat, kanske på fler platser i källaren också??
Varför hänger det en trasa runt rören ovanför badkaret??
Varför ser man inte golvbunnen eller golvbrunnarna i tvättstugan?? Enligt byggnorm ska halva vara synlig!
Vad har man för ventilation i tvättstugan??
Vad är det för rörstump som sticker upp i hallgolvet?? Antagligen en bortplockad radiator, pga golvvärmen, det borde man kunnat lösa snyggare!.
När är senaste dräneringen gjord??

Huset ger ett slitet och slarvigt intryck enligt min uppfattning.
Om man hade underhålit det bättre, och framför allt tagit hand om trädgården och den lilla gårdsplanen, så hade det gett ett mycket bättre och gedignare intryck.
Jag får uppfattningen av en slarvig familj, utan ens den minsta kunskap om att ta hand om ett hus eller en trädgård, och det i sin tur gör att jag skulle göra en ordentlig besiktning av huset om jag vore spekulant.
Jag hoppas att de har alla dokument i ordning, som rör täthet rökrör, tätskikt våtrum, OVK mm, i alla fall..
Senast redigerad av snowbell 2026-05-12 kl. 13:07.
Citera
2026-05-12, 13:49
Medlem
TPLs avatar

Redan vid inflytt var det fuskmålat i taket i garagesovrummet. Kanske är mögel i taket i tvättstugan? Ventilation? Har sett båda ytterväggarna där men minns ingen fläkt. Det är självdrag i huset.
Huvudsaken det luktar parfym, då är Anna nöjd.
Trasan kanske är för att stoppa läckage? Ser illa ut.
Obegripligt varför dom inte bytte till 3-glasfönster i halva källaren och hela övervåningen. Men Roberto har säkert haft råd att betala elen. Tills nu... Fönstret vid matplatsen har länge saknat tätningslister, det har hörts hur det skallrat när Anna stängt detta fönster.

Trädgården är ett enda stort mörker. Så vanskött och obegripligt att dom inte ens försökt piffa till det innan fotografering. Anna har väl varit upptagen med jobb...
Elportar i garaget, sonen var där och letade nåt i en av sina lives och visade. Undrar om det är Vicentes möbler som står där?

Hoppas dom inte får det sålt. 🙏
Senast redigerad av TPL 2026-05-12 kl. 14:39.
Citera
2026-05-12, 14:07
Medlem
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/ktkYHrn
Citera
2026-05-12, 14:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friscodricka
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/ktkYHrn
Aha, så det är Elviras som är sunkhaket. Lika osmakligt serverat varje dag. Undrar om Anna tagit med sig guldbesticken hemifrån för att markera vilken drottning som behagat besöka stället. Det ser så billigt ut med socker och mjölkpulver i små plastpåsar som man inte ens får på flyget längre.

Notera även hur vård världsvana globetrotter kastar ur sig ortsnamnen på städerna liksom i förbigående. Jag ska shoppa där och där, och gå på marknaden där. Som om någon utomstående bryr sig.

Det bästa är nästan att hon meddelar oss med stor inlevelse att hon måste fylla på med tvätt och sköljmedel. Eftersom hon är så omtänksam och förutseende. Och det är ju bra att vi vet det, vi vanliga dödliga.

Hennes "fiha" vän kom hon inte ihåg namnet på, men däremot sunkhaket hon jobbar på. Det är ett annat problem Anna har, att alla som är artiga mot henne tror hon är hennes vänner. Just den här väninnan trodde jag först var den där transan som också varit med i Mello, Tone någonting. De är rätt lika, ser ut som tanter allihop. Anna ser däremot helt ond ut, lite som djävulen själv. Jag vet inte vad hon gjort med sig själv, men henne skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd i all fall.

Till slut. Hon skriver att hon hälsat på döttrarna på jobbet igen. Naturligtvis har hon gjort det. Varför känns hela denna resa som en deja vu upplevelse? Jo, för vi har fått uppleva det förut. För bara en månad sedan var ju Anna och Roberta nere på semester och då passade Anna på att gå ut och festa med tjejerna, vara pinsam överallt, samt hälsa på på deras arbetsplats och shoppa loss på alla orter hon nänmer idag också. Allt är en upprepning. Upprepningen beror på att Anna inte klarar av att göra något annorlunda. Hon går in på ett random café och är de trevliga där kommer hon tillbaka varje dag tills de antingen ger henne en generös rabatt eller tills de tröttnar och kastar ut henne. Samma visa i Märsta som i Spanien. Hon köper säkert samma saker på sin shoppingrunda också. Märk att hon nu åker tåg och inte bil.

En sak. Bor systrarna i lägenheten till vardags eller har de egna lägenheter? Jag trodde i alla fall att Vanessa jobbade i en annan stad längt därifrån. Men nu verkar de ha promenadavstånd till jobbet... från Annas lägenhet. Det verkar ju dumt av Vanessa att ha en egen lägenhet om Annas står tom större delen av året och ligger så nära hennes jobb också. Så om nu även Flisan fått praktik som telefonförsäljare, har hon också eget boende, och har hon i så fall en stödperson till hands?
Citera
2026-05-12, 14:54
Medlem
TPLs avatar
Det callcenter döttrarna jobbar på ligger väl i Fuengirola? Efter besöket där åkte Anna tåg till Málaga för att shoppa loss och därefter tåget hem. Tror dom bor i Annas våning.
Senast redigerad av TPL 2026-05-12 kl. 14:58.
Citera
2026-05-12, 17:33
Medlem
Citat:
[spoiler]

Redan vid inflytt var det fuskmålat i taket i garagesovrummet. Kanske är mögel i taket i tvättstugan? Ventilation? Har sett båda ytterväggarna där men minns ingen fläkt. Det är självdrag i huset.
Huvudsaken det luktar parfym, då är Anna nöjd.
Trasan kanske är för att stoppa läckage? Ser illa ut.
Obegripligt varför dom inte bytte till 3-glasfönster i halva källaren och hela övervåningen. Men Roberto har säkert haft råd att betala elen. Tills nu... Fönstret vid matplatsen har länge saknat tätningslister, det har hörts hur det skallrat när Anna stängt detta fönster.

Trädgården är ett enda stort mörker. Så vanskött och obegripligt att dom inte ens försökt piffa till det innan fotografering. Anna har väl varit upptagen med jobb...
Elportar i garaget, sonen var där och letade nåt i en av sina lives och visade. Undrar om det är Vicentes möbler som står där?

Hoppas dom inte får det sålt. 🙏

Jag läste i annonsen att utgångspris är 7.195.000
Citera
2026-05-12, 18:15
Medlem
ElimGaraks avatar
Själv förstår jag inte varför Anna och Robban säljer detta hus.

Om jag haft något liknande skulle jag inte ha sålt. Kåken ser ju faktiskt rätt bra ut.

Om det säljer detta hus för att flytta till Spanien, där regimen verkar hålla på köra landet åt ett varmt ställe till med sin politik så finns en uppenbar risk att de kommer att ångra det.

Handlar det om en flytt till Vicentes lägenhet på Östermalm så är det väl mer förståeligt. Men varför flytta in i en lägenhet mitt i stan när man har detta hus?

Hur som helst så är det en epok som går i graven. det känns som att se på ett avsnitt av Dallas där J.R. Ewing helt plötsligt bestämt sig för att sälja Southfork.

Jag önskar bara att någon hängiven Bookoman köper huset och förvandlar det till ett svenskt Graceland, ett minnesmärke över vår Anna som alla Bookomaner kan besöka.

Tur ändå att jag han göra en utflykt till området för ett par år sedan och ha fått se stället i sin prakt.
Citera
2026-05-12, 18:20
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag läste i annonsen att utgångspris är 7.195.000
Efter att ha läst besiktningsprotokollet och tittat på bilder, samt vetskapen om vad för folk som i nuläget bor i huset, är min uppfattning att det är ett mycket högt utgångspris. Det lär bli kostsamt att åtgärda bristerna.

Drygt 7 miljoner är det inte värt. Det finns många bättre och trevligare hus för de pengarna. Med bättre läge dessutom.
3,5-4 miljoner torde vara ett mer rimligt pris för Suckunge 560.
Citera
2026-05-12, 18:24
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Själv förstår jag inte varför Anna och Robban säljer detta hus.

Om jag haft något liknande skulle jag inte ha sålt. Kåken ser ju faktiskt rätt bra ut.

Om det säljer detta hus för att flytta till Spanien, där regimen verkar hålla på köra landet åt ett varmt ställe till med sin politik så finns en uppenbar risk att de kommer att ångra det.

Handlar det om en flytt till Vicentes lägenhet på Östermalm så är det väl mer förståeligt. Men varför flytta in i en lägenhet mitt i stan när man har detta hus?

Hur som helst så är det en epok som går i graven. det känns som att se på ett avsnitt av Dallas där J.R. Ewing helt plötsligt bestämt sig för att sälja Southfork.

Jag önskar bara att någon hängiven Bookoman köper huset och förvandlar det till ett svenskt Graceland, ett minnesmärke över vår Anna som alla Bookomaner kan besöka.

Tur ändå att jag han göra en utflykt till området för ett par år sedan och ha fått se stället i sin prakt.
Enligt ett inlägg i tråden har sonen avslöjat att dom ska flytta till ett mindre hus. Så stökigt och skränigt det brukar vara i dårhuset kan dom knappast bo i radhus, lägenhet eller litet hus med grannar nära inpå.
Citera
2026-05-12, 18:36
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Efter att ha läst besiktningsprotokollet och tittat på bilder, samt vetskapen om vad för folk som i nuläget bor i huset, är min uppfattning att det är ett mycket högt utgångspris. Det lär bli kostsamt att åtgärda bristerna.

Drygt 7 miljoner är det inte värt. Det finns många bättre och trevligare hus för de pengarna. Med bättre läge dessutom.
3,5-4 miljoner torde vara ett mer rimligt pris för Suckunge 560.
Besiktningsprotokollet var intressant... 🤭
Jag skulle aldrig köpa det där huset. 👎🏻
Citera
2026-05-12, 18:38
Medlem
Om de flyttar till ett mindre hus får vi hoppas att trädgården är i princip obefintlig. Tur att de la ner det där med att göra klart poolen. De hade aldrig klarat av att sköta den.
Det som ser svart ut i taket i tvättstugan tror jag bara är målarfärg som har spruckit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in