2026-05-13, 04:46
Medlem
erikp121s avatar
Diagnosen är:

Helt "normal" kvinna i den moderna världen. Inget "konstigt" alls. Alla är väl typ sådär?

Jag känner inga kvinnor dock, haha. Men det låter som ett normieliv helt klart.

"Calcinculo"
Citera
2026-05-13, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tolkar det som att du "går igång" på att kunna manipulera och "leka" med dessa män, kontrollera dem. Själva utmaningen är intressant till en viss punkt då du har "tämjt" dem såpass mycket att det istället blir tråkigt och du går vidare till nästa.

Den typen av känsla av "makt" och "kontroll" är ganska vanligt att många blir berusade av.

Någonstans, kanske undermedvetet, så har du lite dåligt samvete över detta och försöker därför omformulera det du gör för dig själv när du beskriver det som "en lek" mellan 7-åringar, dvs något mer harmlöst än vad det faktiskt handlar om i praktiken.

Jag vet inte vad folk själva tolkar in i att jag kallar det en lek.
Jag tror dessutom att de flesta människor sysslar med någon form av socialt spel eller har osäkra beteenden och sätter på en mask i sociala situationer.

Jag vet inte vad jag ska ha dåligt samvete över när ingen någonsin blivit sårad, lurad eller fått falska förhoppningar.
Missförstå mig rätt, jag säger klart och tydligt att ingenting kan utvecklas mellan mig och mannen samtidigt som jag sätter på en mask med ytterligare charm och det är relativt harmlöst. Jag tror dessutom att de flesta män ser igenom mitt beteende och enkelt kan tänka sig mig som ”emotionellt omogen” - dvs att tanken slår dem att: ”ja man kanske inte gör henne till morsa sådär på en gång”
Senast redigerad av Kdjfbfbrnb 2026-05-13 kl. 05:03.
Citera
2026-05-13, 05:14
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det ser ju ut att förhålla sig som om uppmärksamheten och bekräftelsen även behöver komma från anonyma män på det här forumet. Själva framställan dryper av uppmärksamhetsjakt, vem behöver diagnostiseras av anonyma män på Flashback om det inte är för att få känna att man får lite uppmärksamhet?

Det här är ju bara ännu ett sätt att få uppmärksamhet, för vad ger uppmärksamhet om inte att gå in på Sveriges mest kända ”mans-forum” och beskriva något ”kontroversiellt” och sen vänta på uppmärksamheten? För kvinnor som anspelar på sexualitet för att få uppmärksamhet blir ”kontroversiellt” eftersom kvinnor generellt har den sexuella makten i samhället idag.

I jämförelse blir det ju som gå in på ”kvinno-forumet” Familjeliv och skriva att man är miljonär och använder det för att få omkull kvinnor för tillfälligt sex för att sedan ghosta dem och följa upp med frågan, varför finns det inga bra kvinnor att ha ett förhållande med. Det skulle ge samma effekt, om inte bättre.

Är den här tråden och frågan i tråden ett desperat rop efter ännu mer bekräftelse? Det går inte att få fler matchningar på Tinder, inga fler likes på Instagram och Only fans gav inte den bekräftelsen som var önskvärd? Så som frågan är formulerad och ”problemet” framställt är det ju enbart samma sak som medelålders kvinnor upplever, de blir av med ”den manliga blicken” och går under utan bekräftelsen.
I princip allt detta plus lite till. Det handlar inte bara om "individen" TS utan om samhällsstrukturen där dessa tivolifasoner tillåts, hehe.

Gröna Jägaren eller Gröna Lund, liksom?

"Fritt fall"
Citera
2026-05-13, 06:22
Medlem
SysterMorbids avatar
Bryt beteendet då? Få balans?
Citera
2026-05-13, 07:02
Medlem
Onanikrems avatar
Umgås med bögar, de vill inte knulla dig. De vill vara vänner.
Citera
2026-05-13, 09:36
Medlem
Kleiners avatar
Eller prostitution? Jag tror hennes "yrke" är prostitution.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Btw, TS.

Du behöver självklart inte avslöja vilket yrke du har (själv är jag en av dom som då å då smyger omkring i tex VPNs lokaler och spelar psykolog samt infogar lite falska fakturor här å där för mitt humana bidrag till samhället - jag ska tillägga det så att verkligen alla förstår att just nämnda är ett skämt).

Många män säger ju att dom behöver vara tankeläsare ang kvinnor och ibland kan det stämma - sannolikt även för en del kvinnor.

Du är, med tanke på vad du skrivit hittills om dig själv, med största sannolikhet receptionist - dvs någon som möter många olika typer av människor dagligen och du behöver ha en generellt vänlig attityd mot dessa + dina kollegor och chefer. Alt skulle du kunna vara chef eller arbetsledare men just dessa brukar ganska öppet skryta om sina titlar. Lagerarbetare på ett större företag som tex kontrollant eller chaffis slog mig oxå men med lite mindre sannolikhet. Du verkar åtminstone stortrivas med ditt yrke och kanske finns dröm-snubben i samma yrkeskategori som dig? Om inte annat så har jag en nära vän som är singel som är i din ålder. Han påstår att han endast läser på flashback men jag har mina misstankar ibland att han minsann skriver oxå FÖR SNACKA KAN HAN. (Jag extraknäcker ibland även som frilansade dating-coach bara för att folk ska stå i skuld till mig)

Oh ja, har lärt mig mkt från min ibland lite knepiga älskade halva flickvän ❤️ (samt en hel del från andra kvinnor värda min tid och energi)

EDIT: va fan ska man göra när ens dygnsrytm är helt rubbad om inte sitta på flashback å dessutom försöka träna bort hjärndimman som kommer å går som den behagar
Citera
2026-05-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Jag är så jävla förvirrad över mig själv.
Är kvinna, något år äldre än 30, fullt frisk men jag vet inte om jag är helt normal.

Jag älskar män. Och hatar sex.
Vilket gör att jag alltid behöver hamna i någon typ av mellanläge i relationer till män.
Jag vet inte varför jag älskar män men jag älskar dem mycket och har ett väldigt starkt behov av att känna att jag har män runt mig (inte för beundran eftersom jag hatar det, utan för att det gör att jag känner mig trygg)

Jag blir dock aldrig intresserad, men vill ofta gärna bygga vänskaper med de män jag lär känna, men vänskap står aldrig högst på deras lista också som man förstår 😂
Jag tål inte beundran eftersom det gör mig obekväm som i att jag då känner ett behov av att fly och jag försöker smita undan sex så intensivt jag kan.
Jag ger dock väldigt mycket bekräftelse, till allt och alla vilket beror på att jag känner ett intensivt behov av att få människor att må bra.

Jag tror problemet kan ligga i att jag alltid varit omringad av killar och på något sätt så slutar det alltid med att jag har män lindande runt mitt lillfinger, vilket jag dock tycker är tråkigt eftersom jag behöver känna mig utmanad.

Någonting i mig gör också att jag vill ta hand om alla män jag träffar som i att jag vill höja de och göra de trygga, men stöter jag på en röd flagga (nu menar jag en potentiell hotbild, då jag har många fiender i den kriminella världen som på ett eller annat sätt är nyfikna på mig) är det också som att min hjärna helt ställer om till tävling och jag ser honom som en lek-kamrat.

Allt blir en lek för mig. En barnlek. Bokstavligt talat. Jag blir 14 år i huvudet och extremt och nästan läskigt manipulativ. Jag blir definitionen av en ”player” och jag vet att jag kan lyckas lura honom precis vart jag vill - och det tycker jag är väldigt roligt.
Jag luras inte eller ljuger, men det känns ändå sjukt att jag älskar dem här lekarna och nästan känner mig desperat i att få uppleva dem.
Och jag ser det precis som ett spel eller en lek, som om vi är 7-åringar på kalas. Det är alltså aldrig något personligt för i mitt huvud är det en lek som inte ens kan toucha en verklighet.

En relation är min värsta mardröm.
Jag älskar att ha människor runt mig, men när jag är hemma vill jag få vara ifred.
Allt känns jobbigt med att ha någon annan i samma lägenhet - att någon annan ligger på andra sidan soffan eller att behöva umgås med någon när man bara är trött.

Diagnotisera felet.
Det är något fel på mig! Förutom att jag hatar närhet.

T.ex:
Jag blev uppraggad i affären för några månader sedan, vi hängde lite privat och det kändes snabbt som en väldigt fin vänskap. Vi var överens om att ingen är intresserad av något, och han vill så gärna förgylla mitt liv och se till att jag mår bra vilket gör att jag känner en intensiv vänskapskärlek till en man som självklart allra mest bara vill ligga.
Och jag vill inte förlora honom, men jag kan inte tänka mig sex överhuvudtaget.

Aldrig varit med om något svårt sexuellt, Inga trauman. Men tröskeln till sex är läskigt hög för mig - även om jag typ uppskattar det när det väl händer.

Låter som att du har problem med närhet och tillit.
Lite paranoida drag möjligtvis.

Låter som att du är hyfsat manipulativ. Trygga män skapar skydd för dig.
De män som du upplever otrygga vill du kontrollera.

Så du vill ha kontroll och trygghet.
Att ha sex kan skapa en känsla av sårbarhet.

Hur är ditt känsloliv? Är det mycket upp och ner? En känsla av inre tomhet? Har du perioder då du gör vissa saker intensivt. Tex arbete , träning , städning?
Citera
2026-05-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Låter som att du har problem med närhet och tillit.
Lite paranoida drag möjligtvis.

Låter som att du är hyfsat manipulativ. Trygga män skapar skydd för dig.
De män som du upplever otrygga vill du kontrollera.

Så du vill ha kontroll och trygghet.
Att ha sex kan skapa en känsla av sårbarhet.

Hur är ditt känsloliv? Är det mycket upp och ner? En känsla av inre tomhet? Har du perioder då du gör vissa saker intensivt. Tex arbete , träning , städning?

Ja det låter väl on point.
Nä, jag är generellt väldigt stabilt glad.
Jag är en typisk rutinmänniska så mitt liv ser alltid likadant ut.
Citera
2026-05-13, 15:27
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Eller prostitution? Jag tror hennes "yrke" är prostitution.

Mycket osannolikt. Hon har ett stabilt jobb som hon beskrivit ganska bra (bara det är ett plus i dating-djungeln btw). Visst kan man extraknäcka på div sätt men det låter mkt osannolikt i hennes fall. Hon förefaller vara lite speciell på div sätt och har sannolikt lite bristande insikt i sig själv som nog kommer ta en tid att nysta upp (annars skulle hon ju inte skapat tråden).

Jag ser btw då å då på flashen (påstådda) prostituerade men dessa är ofta ganska "högljudda" av sig ang vad dom sysslar med.
Citera
2026-05-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ja det låter väl on point.
Nä, jag är generellt väldigt stabilt glad.
Jag är en typisk rutinmänniska så mitt liv ser alltid likadant ut.

Vet du varför läkaren valde just bupropion?

Det skrivs ut som off label för adhd. Och används ibland som antidepressiv för de som är depressiva och har en bipolär diagnos.

Individer med adhd kan få bättre exekutiv förmåga när de blir äldre. Dvs bättre impulskontroll.
Bupropion kan förbättra den under medicinering
Fasta rutiner kan minska symptomen vid adhd.

Ökad impulskontroll i kombination med en rädsla för att släppa in nya på livet skulle kunna göra att det blir svårare att släppa taget

Jag kan vara helt fel ute. Men det finns en viss logik i det.
Kan också vara drag av adhd . Dvs att det finns symptom men inte tillräckligt för en diagnos.
Eller att en tidigare uppfyllt kriterierna men att ökad ålder lett till att en växt ifrån diagnosen.
Citera
2026-05-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Vet du varför läkaren valde just bupropion?

Det skrivs ut som off label för adhd. Och används ibland som antidepressiv för de som är depressiva och har en bipolär diagnos.

Individer med adhd kan få bättre exekutiv förmåga när de blir äldre. Dvs bättre impulskontroll.
Bupropion kan förbättra den under medicinering
Fasta rutiner kan minska symptomen vid adhd.

Ökad impulskontroll i kombination med en rädsla för att släppa in nya på livet skulle kunna göra att det blir svårare att släppa taget

Jag kan vara helt fel ute. Men det finns en viss logik i det.
Kan också vara drag av adhd . Dvs att det finns symptom men inte tillräckligt för en diagnos.
Eller att en tidigare uppfyllt kriterierna men att ökad ålder lett till att en växt ifrån diagnosen.

Jag bad om bupropion efter att ha gått upp 10kg i vikt av sertralin.
Citera
2026-05-13, 19:07
Medlem
Citat:
Jag bad om bupropion efter att ha gått upp 10kg i vikt av sertralin.

Då föll den teorin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in