Citat:
Ursprungligen postat av
JustAnotherAccount
Finns det någon info om vad det är för vård specifikt de erbjuder och vilken som utför den?
Kan inte hitta den nu, men i samband med aftonbladets granskning bad de om att få se den.
Sara svarade i stil med "det skulle enkelt gå att anordna" men i slutändan bestämde hon att det inte var så lätt för hon skapade en egen vandetta mot aftonbladet oms inte fick delges materialet.
Sådant skulle delas med andra som Sara ansåg mer medgörliga. Hon påstod något i stil med att Aftonbladet skulle ringa till dessa läkare och "skrämma upp dem", att det var obehagligt att prata i telefon med Robban. Så hon skulle samla information och ge till mer Dumpen sympatiserande medier. Eller ja, tror det vid de laget var en specifik man som är en nyhetsblogger typ Jens något. Vet ej om han kollat på materialet eller om han publicerat något inlägg om det, men vill du veta Saras version av vilken vård de erbjuder skulle jag vända mig dit.
Överlag anser jag att då det uppenbarligen var mycket svårt att presentera denna information för Aftonbladet som vid de laget hade gjort en noggrann granskning och rättvis bedömning är all info om det som kommer ut Saras ord och inget annat.
Det bästa hade varit att AB hade granskat och jag tvivlar inte om att de hade skapat en rättvis bild av det hela. Mer eller mindre allt de hade behövt veta hade varit att föreningen använder legitimerad vårdpersonal och att de som behöver denna vård får rätt stöd.