Citat:
Fast nu förringar du ju händelseförloppet ganska ordentligt. Allting har ju en tid och en plats, och särskilt när det gäller sexskämt så är ju tajmingen väldigt viktig. Man får väl läsa rummet lite ibland. Mitt i en pågående konflikt, som dessutom handlar om att han måste tagga ner med sina infantila sexskämt, är det kanske inte läge att double down med ännu fler.
Ja, hon verkar väl väldigt känslig och lite torr, men han verkar ju rätt ettrig och barnslig med alla sina kommentarer och skämt. Det är ju också viktigt att kunna vara allvarlig och vuxen ibland, och inte bara busa bort allting. Han kunde ju knappt pussas ordentligt utan att göra någon konstig blåsning eller vad det nu var.
Framför allt tycker jag SVT visade alldeles för mycket av deras konflikt, det var verkligen skämskudde deluxe. Jag vet inte om hela Sverige måste sitta och ta del av exakt vilka ord han använde.
Vad gäller dom andra paren så ser det lite vanskligt ut över hela brädet.
Gotländskan och hennes man har ju helt olika energinivå, vilket tyvärr är ganska problematiskt för en relation. Man måste vilja och orka ungefär lika mycket, annars bränner man ut varandra, alternativt tråkar ut. Att han antingen är på toa eller ligger i sin säng och scrollar på telefonen är väl ett tecken på att han inte orkar med. Bättre att matcha honom med någon som är lika flegmatisk då.
Gayparet är ju också extremt omatchade. Den ena pratar bara konstant om hur jobbigt det är att vara en "äkta" lesbisk när alla andra bara är lite hitte-på-lesbiska. Det blir ju ganska destruktivt i längden. Hon är också väldigt avmätt och tillknäppt, medan den andra är alldeles för klängig och needy. Tyvärr dåliga odds här också.
Han med nagellacket är tyvärr lite för självupptagen i sin dåliga självkänsla. Det är inte klädsamt att börja gråta när man ska ge komplimanger till varandra. Då måste man kunna härbärgera sin självömkan lite och välja ett bättre tillfälle, för annars blir det ett väldigt skevt fokus. Han har också en tendens att hyperkompensera för sitt dåliga självförtroende, vilket vi såg exempel på under bröllopet då han fullkomligen flippade ur med ett långt märkligt tal som mynnade ut i en skriksångsvariant av "Helan går", samt att han begärde att hon skulle ha mer ögonkontakt.
Tjejen är det väl egentligen inget fel på, hon kör ju på bra trots att hon inte direkt är kär, och det är ju fint att hon vill kämpa lite för deras sak.
Men det paret får ändå bättre odds i min bok, framför allt för att dom verkar ha kul ihop.