2026-05-12, 05:10
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Benzo sitter ju i skitlänge så det lär hon inte gå på. Det hade synts. Såvida hon inte har det på recept då har hon väl tagit det legalt och blir inte åtalad för det

Jag menar isåfall att hon går på det efter avslöjandet.
Men jag tror mer på att hon har en psykisk störning och att hon tar allt med en klackspark p.g.a det.
Citera
2026-05-12, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
48%-igt kola är bättre än vanligt gatukola men fortfarande bara gatukola. Kvaliteten stigen med antalet inköp har jag fått det förklarat, stammisar får mindre bankade grejer. Så Katja finns i alla fall i någons telefon som stammis.

48% är helt okej och långt ifrån gatukola. Att kvaliteten stiger med antalet inköp som någon sorts regel är direkt felaktigt och det är ofta tvärt om. Att kranen med dunder plötsligt säljer skit är mycket vanligare och något alla pundare varit med om.
Senast redigerad av Snabbluder 2026-05-12 kl. 05:36.
Citera
2026-05-12, 05:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Att 55-åringar knarkar är inte ovanligt, men just MDMA känns rätt avvikande - att man hittar ladd hos en riksdagsledamot förvånar mig inte det minsta.

Kladdigt tjack förekommer men det är absolut inte ovanligt i ren saltform (som är den önskade formen med avsaknad av ofullständiga processer), det förekommer också att man medvetet tillsätter vätska för att det helt enkelt har högre vikt.

Vill minnas att dom vanligaste tillsatta ämnena vid beslag av ladd brukar vara paracetamol, kaffein, nån typ av bedövningsmedel (lidocaine?) och en mix av massa oväntat såsom ketamin (förmodligen oavsiktlig kontaminering av nån kran långt ner i näringskedjan?). Har inte kollat på länge dock så kan ha ändrats.

Så amfetamin är nog absolut inte det vanligaste det bankas med, men är nog inte ovanligt att man som festknarkare får i sig på ett eller annat sätt i tron om att det är ladd. Väldigt enkla är särskilja om man har erfarenhet båda dock, så kanske är det mest troligt att hon medvetet brukar båda ändå...

Edit: rent amfetamin förekommer även som fribas (metamfetamin) men det är relativt ovanligt på den svenska marknaden, och har väl mest gjort sig känt inom kem-sex.

Jag tror också att det mest troliga är att hon dragit i sig tjacket medvetet. Tar man ladd och E lite då och då kan det även slinka in lite tjack i näbben på nån fest.

Jag är mest intresserad av vilka hon festar med. Kan ju vara nån pojkvän men det vore kul om det kom fram att hon hängde på nån svartklubb med yngre förmågor. Katja växer och växer i min bok.
Citera
2026-05-12, 06:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Du kanske skulle ha slagit upp ordet "preskriptionstid" som fanns i första meningen jag skrev ovan...

Ja, den som brukat knark de senaste två åren kan dömas för det. Det inkluderar Katja. Detta kan varenda svensk med normal allmänbildning.

Det var du som jämförde detta med bankrån och där är preskriptionstiden 10 år (grovt 15 år).
Citera
2026-05-12, 06:07
Medlem
misssommars avatar
Katja Nyberg: ”Ser fram emot rättegången”
https://polistidningen.se/2026/05/katja-nyberg-ser-fram-emot-rattegangen/

Totalt rör det sig om åtta åtalspunkter.
Katja bestrider allt förutom ett fall av olovlig körning.

Rattfylla och flera narkotikabrott ...
"Jag delar inte åklagarens bedömning" säger Katja.
Citat:
Har du brukat kokain, amfetamin eller ecstasy?
– Nej, det har jag inte.

Märklig människa detta.
Citera
2026-05-12, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
De enda stolpskotten här är du samt åklagaren.

Själva analysen av ett hårprov för droger tar vanligtvis 5–10 arbetsdagar från det att laboratoriet mottagit provet, där svarstiden ofta ligger runt 5-7 arbetsdagar.

https://www.noviral.se/drogtestning-har/
Detta behandlas av Särskilda åklagarkammaren. Bara under 2025 kom där in över 16.500 anmälningar till Särskilda åklagarkammaren. Åklagaren i ärendet Anders Jakobsson har kanske 100 ärenden samtidigt att jobba med. Och detta är inget förtursmål
Senast redigerad av Blueintime 2026-05-12 kl. 06:19.
Citera
2026-05-12, 07:10
Medlem
chran508s avatar
Hon doubles down alltså? Fortsätter att neka. Är hon dum i huvudet?
Citera
2026-05-12, 07:22
Medlem
Har inget minne av att jag sett något, hur är det med bankhistorik i dessa ärenden? Likt sexköp osv? Kikar man bankomatuttag osv så ser man väl en trend om hon regelbundet brukar.
Citera
2026-05-12, 07:27
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hon doubles down alltså? Fortsätter att neka. Är hon dum i huvudet?
Hon har väl ingenting att förlora på att försöka snacka sig ur det. Men med all den här bevisningen ser det ju lite löjligt ut för oss utomstående förstås.
Citera
2026-05-12, 07:36
Medlem
Citat:
De enda stolpskotten här är du samt åklagaren.

Själva analysen av ett hårprov för droger tar vanligtvis 5–10 arbetsdagar från det att laboratoriet mottagit provet, där svarstiden ofta ligger runt 5-7 arbetsdagar.

https://www.noviral.se/drogtestning-har/
5–7 dagar är korrekt för arbetsplatstester men jämför äpplen och päron med ett brottmål via RMV.

Samtidigt är det inte heller “utdraget”, två månader till åtal är ganska standard, inte ett tecken på att åklagaren skulle bromsa medvetet.​​​​​​​​​​​​​​​​

Den riktiga stollen i tråden har skrivit 100+ inlägg: ”MEEN ÅKLGAREN DÅÅÅÅ, KATJA ÄR OSKYLDIG, SLUTA NÄTHATA” osv
Citera
2026-05-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?

Det är nog över om man säger så. Det jag inte riktigt förstår Hon är/var polis och vet hur dessa arbetar. Hur kan hon hamna i dessa olika situationer? Det är för mig ett stort frågetecken.
Citera
2026-05-12, 07:52
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Åklagaren gör inte ett skit. Han är en klåpare.
Jasså? Själv tycker jag att det ser ut som han åtalar henne för flera brott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in