2026-05-12, 00:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Man ser ju gång på gång folk i högre befattningar stjäla, luras, bedra, etc vissa klarar inte av att ha makt utan man gör som man vill. För de allra flesta så är detta en skitkärring som kunde ha fått hjälp och erkänt och om 1 år hade hon varit tillbaks. Nu tokljuger hon kanske för att övertyga den egna familjen gissar att det finns mer att gräva fram om hennes vilda leverne
Vet inte ens om hon är gift eller sambo men en knarkade festkärring som förljuger har säkert gjort långt mer än festat. Varför utsätter sig folk för sånt här gång på gång begriper det inte men det är väl bristande moral

Ja, minnet är kort inom politiken. Så hade hon själv tagit initiativet och gråtit ut i media innan tidningarna fick nys om saken och även direkt söka behandling, hade hon gått relativt oskadd genom det hela. Och kunnat komma tillbaka, om än inte inom justitieutskottet. Istället tokljög hon. Och det blev hennes fall. Nåt hon själv inte kan inse.

Jag tror hon är narcissist och anser sig vara bättre än alla andra. Aldrig skyldig. Alltid offer. Genom åren har hon, trots att hon inte hållit sig inom ramarna och lagarna, ändå kunnat avancera. Så hon har väl byggt upp en känsla av att vara onåbar. Att hon alltid klarar sig.

Sen brukar ju inte de som dricker alkohol eller droger bli smartare vid intag. Snarare tvärtom. Det kan nämligen verka helt logiskt för en och annan att köra bil då, även fast de för allt i världen inte vill bli av med körkortet.

Hon är inte gift och jag tror inte heller sambo.
Citera
2026-05-12, 00:13
Medlem
BombaySaphires avatar
– Hårproverna tyder på att hon ganska frekvent använt den typen av partydroger, säger GW.

https://www.tv4.se/artikel/4Df0yTZ5k11SA2S7m7VoQp/gw-om-atalet-mot-katja-nyberg-hyggligt-frekvent-partydrogare
Citera
2026-05-12, 00:41
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, minnet är kort inom politiken. Så hade hon själv tagit initiativet och gråtit ut i media innan tidningarna fick nys om saken och även direkt söka behandling, hade hon gått relativt oskadd genom det hela. Och kunnat komma tillbaka, om än inte inom justitieutskottet. Istället tokljög hon. Och det blev hennes fall. Nåt hon själv inte kan inse.

Jag tror hon är narcissist och anser sig vara bättre än alla andra. Aldrig skyldig. Alltid offer. Genom åren har hon, trots att hon inte hållit sig inom ramarna och lagarna, ändå kunnat avancera. Så hon har väl byggt upp en känsla av att vara onåbar. Att hon alltid klarar sig.

Sen brukar ju inte de som dricker alkohol eller droger bli smartare vid intag. Snarare tvärtom. Det kan nämligen verka helt logiskt för en och annan att köra bil då, även fast de för allt i världen inte vill bli av med körkortet.

Hon är inte gift och jag tror inte heller sambo.

Ok så en partygirl med andra ord...
jag håller med om att hon helt klart tycks ha narcisstiska drag möjligen lite psykopat med de har bristande moral och anses inte göra något fel, de är fel på alla andra
Citera
2026-05-12, 01:07
Medlem
Ja, då har både GW och åklagaren uttalat sig i massmedia.

GW noterar att Katja sannolikt är en "hyggligt frekvent partydrogare" och han tycker att bevisningen låter "nästan överväldigande". Och, ja, håranalysen i kombination med innehavet och blodprovet blir ju svårt att bortförklara, vilket Katja å andra sidan inte ens verkar försöka med, trots sitt nekande.

GW uttalar sig också om tiden det har tagit för åklagaren att kläcka ur sig åtalet, GW säger – Det är ett mysterium för mig att det tog sådan väldig tid att kläcka ur sig detta.
Och, ja, det är ett mysterium, det är det.

https://www.tv4.se/artikel/4Df0yTZ5k11SA2S7m7VoQp/gw-om-atalet-mot-katja-nyberg-hyggligt-frekvent-partydrogare

Men så har åklagaren också uttalat sig, och han har ett par bortförklaringar, som verkligen inte duger.
Han skyller på hårprovet, och på, hör och häpna, semester!

– Det som tog lite tid var ju det här analysresultatet när det gäller hårstrået, säger överåklagare Anders Jakobsson.

– Sen har jag och utredaren båda haft semester under tiden också.

Men analys av håret bör ha tagit någon vecka, i ett ärende som detta, inte flera månader. Den ursäkten håller inte från denna söliga åklagare.
Och semester!?!?! Det jobbar ett 30-tal personer på särskilda åklagarkammaren och runt 200 hos polisens avdelning för särskilda utredningar. Då kan man inte låta en utredning som enligt lag ska hanteras med särskild skyndsamhet ligga och samla damm i månader, för att en eller två personer ska ha semester. Återigen en ursäkt som inte håller, från en inkompetent och sölig åklagare.

Ja, mer uppenbart än så här, kring hur söligt och direkt lagstridigt den här utredningen har drivits, kan det knappast bli.

https://www.tv4.se/artikel/1oQG606Me7V04oFsQuTlW3/daerfoer-droejde-utredningen-det-gaeller-harstraet
Citera
2026-05-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
– Det som tog lite tid var ju det här analysresultatet när det gäller hårstrået, säger överåklagare Anders Jakobsson.

– Sen har jag och utredaren båda haft semester under tiden också.
Låter som en rimlig förklaring. Hår på labbanalys tar längre tid. Det spelar ingen roll om det handlar om en känd politiker, det tar nog ungefär lika lång tid, jävla stolpskott.
Citera
2026-05-12, 01:45
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
SD satte en pundare med brottsregister i justitieutskottet och hade henne som sin kandidat till justitieminister.

Lät henne dessutom sitta kvar på sina poster månader efter att hon åkt dit för rattfylla och droginnehavet.

Undrar hur djupt hennes kontakter med gängen varit.

Det räcker med att hennes kran ser henne på TVn eller vafan, googlar, och sen har gängen en krok in i den absoluta toppen av svenskt rättsväsende.

Det är en majestätisk paradox att Katja tiger som muren. Precis som våra älskade gängkriminella gör i förhör efter förhör. It takes one to know one.
Citera
2026-05-12, 01:46
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Hoppsan! Här har vi en som har svårt att begripa skriven text. Att gammelmedia är emot SD kan väl inte vara en så kontroversiell åsikt.
Laddtorsk? Var det det som gav utslag? Du som har svaret, enlighten me.

Det var ladd, tjack å molly. Du har nu blivit upplyst ditt avskräde.
Citera
2026-05-12, 02:09
Medlem
zobras avatar
När jag super och knarkar så kör jag ej fordon. Hur jävla svårt ska det vara
Senast redigerad av zobra 2026-05-12 kl. 02:12.
Citera
2026-05-12, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
När jag super och knarkar så kör jag ej fordon. Hur jävla svårt ska det vara

Det hedrar dig att du super och knarkar ansvarsfullt! Problemet för de som knarkar kopplat lagstiftningen är ju att även om de knarkar ansvarsfullt så går det ju inte att kombinera med bilkörning ens över tid och undvika rattfylla. Sen finns olika röster om hur länge braj och andra droger påverkar perception och kognition men oavsett.
Citera
2026-05-12, 02:43
Medlem
Med den kombon brukar hon ju landa på nedåt också. Det var väl därför hon sa att hon bara tagit receptbelagda mediciner lol.

Typisk snöflinga att fortsätta blåljuga och bete sig psykotiskt trots provresultat. Ge upp
Citera
2026-05-12, 02:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det hedrar dig att du super och knarkar ansvarsfullt! Problemet för de som knarkar kopplat lagstiftningen är ju att även om de knarkar ansvarsfullt så går det ju inte att kombinera med bilkörning ens över tid och undvika rattfylla. Sen finns olika röster om hur länge braj och andra droger påverkar perception och kognition men oavsett.

Katja hade ju knarkat ett flertal grejer ett flertal gånger månaderna innan saken briserade och bevisligen tagit ladd samma dag eller nån dag innan hon satt bakom ratten och orsakade en trafikolycka.

Hon hade alkohol i blodet och om det hon säger stämmer måste hon druckit såna kopiösa mängder sprit/öl/vin dan innan att det hade satt många 20-åringar ur spel ett par dagar. 0.12 promille ett dygn efter senaste intag. Det motsvarar ungefär 1 glas vin/öl/en nubbe som också i runda slängar är det kroppen förbränner på en timme.

Så 24 öl/vin/nubbar som mest och som minst 18 öl/vin/nubbar dan innan om Katja talar sanning.
Nu är jag inte 55 men märker ju äldre jag blir att baksmällan tar ut sin rätt.

Hade jag tryckt 18 öl på en kväll så måste jag antagligen ta till kemiska preparat för att orka med efter glas 12.

Sen ha en påse med ladd och ett snort-rör nära till hands för att orka ta mig ur sängen och sätta mig bakom ratten.

Trots detta lyckades Katja ändå oraka en trafikolycka.
Man kanske ska tacka kokainet för att det inte låg en tillplattad barnvagn under bilen.
Citera
2026-05-12, 03:08
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Låter som en rimlig förklaring. Hår på labbanalys tar längre tid. Det spelar ingen roll om det handlar om en känd politiker, det tar nog ungefär lika lång tid, jävla stolpskott.

De enda stolpskotten här är du samt åklagaren.

Själva analysen av ett hårprov för droger tar vanligtvis 5–10 arbetsdagar från det att laboratoriet mottagit provet, där svarstiden ofta ligger runt 5-7 arbetsdagar.

https://www.noviral.se/drogtestning-har/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in