2026-05-12, 07:53
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Är det bara jag som tycker att KNs agerande skriker missbrukare, ja missbrukare inte partyknarkare.
Citera
2026-05-12, 07:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misssommar
Katja Nyberg: ”Ser fram emot rättegången”
https://polistidningen.se/2026/05/katja-nyberg-ser-fram-emot-rattegangen/

Totalt rör det sig om åtta åtalspunkter.
Katja bestrider allt förutom ett fall av olovlig körning.

Rattfylla och flera narkotikabrott ...
"Jag delar inte åklagarens bedömning" säger Katja.

Märklig människa detta.

Riksdagsledamöterna borde testas för droger minst 2 ggr per år. Går inte ha drogade individer i riksdagen, beslut som tas skall inte vara under droganvändning.
Citera
2026-05-12, 07:58
Medlem
Imnshos avatar
Börjar bli lite som norska skidåkare. Hur har hon fått knark i håret? Läppsalva?

Mest troligt är väl att hon skyller på att snubbarna sprutat henne i håret efter en bukkake som gått horribly wrong.
Citera
2026-05-12, 07:59
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Är det bara jag som tycker att KNs agerande skriker missbrukare, ja missbrukare inte partyknarkare.

Jag håller med.

Tragikomiken i hur hon förnekar och bluffar in i det sista
Citera
2026-05-12, 08:00
Medlem
Finns åtalet offentliggjort ?
Citera
2026-05-12, 08:06
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Riksdagsledamöterna borde testas för droger minst 2 ggr per år. Går inte ha drogade individer i riksdagen, beslut som tas skall inte vara under droganvändning.

Vi har slumpmässiga drog/alkohol test på mitt företag, borde funka i riksdagen också.
Citera
2026-05-12, 08:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Haha, slynludret är ett ÄKTA och TYPISK knarkarluder, inget annat. Hennes intelligens, eller snarare brist på den, visar på detta med all tydlighet... Finns inte en chans att komma ur detta, ens i Sverige. Bevisen är för många och klara. Bara hårproverna skulle vara tillräckligt för en fällande dom. Nu har hon även åkt dit för innehav och påvisad onykterhet via blodprov och okulär besiktning - så körd det lilla, äckliga knarkarmissfostret är - UNDERBART!!!
Citera
2026-05-12, 08:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag menar isåfall att hon går på det efter avslöjandet.
Men jag tror mer på att hon har en psykisk störning och att hon tar allt med en klackspark p.g.a det.

Nej, eller jo, det är väl möjligt, men mest sannolikt är det pga. att hon är ett vanligt knarkarluder och jag har då ALDRIG (jobbar med dessa kreatur) stött på ett intelligent knarkarsvin - de drivs såklart av sitt missbruk och det är ALDRIG deras fel, alltid någon annans och de erkänner ej heller även om de åker dit på bar gärning...

Detta kommer bli en parodisk rättegång som jag gärna hade sett LIVE! Någon som vet om någon tidning kommer ha access till den fysiska rättegången och kommer vara på plats? Eller, blir det en stängd version?
Citera
2026-05-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Såna här undersökningar görs i princip aldrig. Det gjordes i detta ärende för att Katjas advokat begärde det

Bra advokat
Citera
2026-05-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik

Nä jag är benägen att hålla med, alla missbrukare jag känt har haft exakt samma udda tendens att skylla ifrån sig och totalt blåneka, de verkar leva i nån fantasi där inget är deras fel och de gör allt rätt, och har de gjort nåt fel så var det rätt ändå.
Inte en ovanlig tendens för fascistoida politiker heller för den delen, men det här är ju skrattretande.

Ska bli intressant att se vad hennes försvar kommer att bestå av.
Citera
2026-05-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Med tanke på att hon blev ertappad med något typ av mindre rör i direkt närhet till en påse kokain (i samma mindre förvaringsväska), talar absolut allt för att hon brukar kokain och amfetamin i saltform via insufflation (sniffning).

Mest festliga är ändå att tanten kör hårt på MDMA - inte direkt det vanligaste knarkvalet för en medelålders kvinna på hemmafest, utan långt mer lämpat för ett trevligt openair eller klubb. Men kan inte gärna var lätt för en gammal narkotikasnut att driva runt på svartklubbar hög som ett hus, om inte annat för dom gamla kollegorna...

Jag ger dock tummen upp, mer knark i riksdagen!

Vi har ganska bra koll på hur mycket knark som flödar i riksdsgen. Kolla bara toaletterna, Katja och när Carl Bildt (?) bluffade att låta sig drogtestas i en intervju.

Mörkertalet måste vara enormt, i paritet med samma nivå som hos allmänheten.

Man stiftar lagarna, men följer dom ens inte själv. Sen säger man att det är politiskt självm att se över lagstiftningen..

Heja Centerpartiet.
Citera
2026-05-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Mörkertalet är intressant, inte bara hos politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in