2026-05-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Min känsla är att Katja, droger eller inte, är en extremt pantad och ohederlig person.

Hon blev ihop med Linus Bylund och gjorde strax därefter en raketkarriär i SD.
Hennes egen analys av varför verkar vara att hon är en synnerligen smart och kompetent individ.

Sen nån kväll har antagligen Bylund lurat henne på nåt sätt, hållit upp en kortlek och fått det bakre kortet att sväva uppåt. När det efter visade sig att han gjorde det med tummen han höll bakom kortleken så har Katja tänkt:

"Om jag - detta supergeni - kan gå på detta så måste man kunna tuta i medelsvensson precis va som helst"

Så när hon, exempelvis, får frågan om varför hon varit ute och kört bil utan körkort, får hon en snilleblixt om att hon kan ljuga om att bara ha flyttat bilen pga städdag. Ingen vanlig människa kan genomskåda Katjas olika mästarplaner, tänker hon.

Sen är hon helt enkelt för korkad för att förstå att folk kommer undra varför en person utan körkort har det fulla ansvaret för en påställd bil mitt i stan, och veta om att parkeringshus inte har städdagar då man måste flytta bilarna.

När hon blir konfronterad med film på när hon åker iväg och är borta säger hon att hon inte kan kommentera pågående rättsfall. Antagligen har hon glömt att hon precis hade en lång utläggning om det pågående rättsfallet. Men om geniet Katja har glömt det så har bergis alla andra gjort det också.

- Jag kan inte kommentera pågående rättsfall, säger Katja, när lögnerna hon kommit med ang det pågående rättsfallet ifrågasätts.

Sen tänker hon med sina fyra hjärnceller "det där skötte jag snyggt"
Såg henne bli intervjuad på tv. Utan att vara kännare så fick jag vibbar av knarkskador. Stirrig och så som man ibland ser hos de ner tunga brukarna. Hennes moves var väl inte s sa lös då extrema men det såg inte ut som nervositet.
Citera
2026-05-11, 21:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Min känsla är att Katja, droger eller inte, är en extremt pantad och ohederlig person.

Hennes egen analys av varför verkar vara att hon är en synnerligen smart och kompetent individ.

Sen nån kväll har antagligen Bylund lurat henne på nåt sätt, hållit upp en kortlek och fått det bakre kortet att sväva uppåt. När det efter visade sig att han gjorde det med tummen han höll bakom kortleken så har Katja tänkt:

"Om jag - detta supergeni - kan gå på detta så måste man kunna tuta i medelsvensson precis va som helst"

Så när hon, exempelvis, får frågan om varför hon varit ute och kört bil utan körkort, får hon en snilleblixt om att hon kan ljuga om att bara ha flyttat bilen pga städdag. Ingen vanlig människa kan genomskåda Katjas olika mästarplaner, tänker hon.

Sen är hon helt enkelt för korkad för att förstå att folk kommer undra varför en person utan körkort har det fulla ansvaret för en påställd bil mitt i stan, och veta om att parkeringshuset bilen står i inte har städdagar då man måste flytta bilarna.

När hon blir konfronterad med film på när hon åker iväg och är borta i flera timmar säger hon att hon inte kan kommentera pågående rättsfall. Antagligen har hon glömt att hon precis hade en lång utläggning om det pågående rättsfallet. Men om geniet Katja har glömt det så har bergis alla andra gjort det också.

- Jag kan inte kommentera pågående rättsfall, säger Katja, när lögnerna hon kommit med ang det pågående rättsfallet ifrågasätts.

I Katjas sönderknarkade hjärna tycker hon nog själv att hon är ganska smart.

Pundare brukar fungera så.

Jag ska fråga Chatgpt om det verkligen inte brukar vara städdag i ett p-garage.
Citera
2026-05-11, 21:03
Medlem
Citat:
Det var för ett par år sen, inte första gången Katja är i blåsväder. Hon blev också av med körkortet 2 månader 2022 efter att hon kört 70 på 40 väg. Samt fuskat med bidrag då hon skrivit sig på dubbla adresser för att få ut mer ersättning

Katja Nyberg, SD-riksdagsledamot och polis på Noa, har lanserat en privat detektivbyrå på nätet, rapporterar Expressen.

Bland annat ska hon ha uppgett att hon kunde använda sina kontakter och göra slagningar i register.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6OlEJ/nyberg-sd-drev-detektivbyra

Som vanligt nekade hon, men la ner företaget efter tillsägelse av NOA

Det verkar ju onekligen lite problematiskt.
Citera
2026-05-11, 21:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Polistidningen gullar med och låter Katja framföra sitt allra starkaste försvar:
Analyser av ditt hår och blod har gett utslag för narkotika och rester av narkotika. Hur har det i så fall hamnat där?

– Vet man inte så vet man inte. Jag kan inte ge något svar på det. Om jag inte vet hur jag har fått det i mig så hur ska jag kunna förklara det i så fall?

Nybergs advokat Martin Orler säger till TT att han ser ”några omständigheter som försvagar åklagarens bevisning” och bedömer att det finns ”realistiska” möjligheter till en friande dom.

Martin Orler kommenterar även påsen med kokain:

– Hon förnekar kännedom om den påsen. Det är inte hennes påse. Hon vet inte hur den har hamnat i väskan.
Hur ska Katja kunnat gjort något fel om hon inte vet vad som hände?

Det är väl en "bild av vad som hände" som tingsrätten kommer att ha svårt att komma runt?

Men hon har helt rätt - vet man inte så vet man inte - och det finns säkert någon bonde i Bangladesh som inte vet hur det gick till.

Fast Katja borde kanske göra det...
Citera
2026-05-11, 21:08
Medlem
Klart att hon har tagit kokain. Polisen har hört en miljard gånger att "det är någon annans väska", men jag misstänker att snortröret är nedsolkat med hennes DNA. Om hon inte har torkat av det, eller om åklagaren tycker att bevisningen är så tung att DNA-test inte behövs.

Alla vet att hon är skyldig, men samtidigt har hon absolut ingenting att vinna på att erkänna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
I Katjas sönderknarkade hjärna tycker hon nog själv att hon är ganska smart.

Pundare brukar fungera så.

Jag ska fråga Chatgpt om det verkligen inte brukar vara städdag i ett p-garage.

Normalt grusar och sandar man ju inte inne i parkerinsgarage och dom behöver inte ploga där inne så ofta hehe men det är klart dom städar ibland.

Bilar måste ju dock flytta för att ge plats åt dom stora sop- och plogbilarna, och mig veterligen försöker dom bara köra på gatorna
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, allt stämde, vilket inte var någon större skräll. Men helt fantastiskt att Katja Nyberg haft sina försvarare här i tråden som trott på varje ord hon sagt när hon förnekat precis allt. Nu visar det sig att hon haft ecstasy, kokain och amfetamin i blodet. Här snackar vi multimissbruk. Dessutom en påse med 1,18 gram kokain i handväskan. Hon verkar helt gränslös också när hon åker bil trots indraget körkort. Hon är ju välkänd och vet att folk kan känna igen henne i bilen, men ändå väljer hon att åka. Hur kan någon ha förtroende för Katja Nyberg?

Precis. Allt stämde. Och är ju inte bara en grej som hon faller på angående bruk. Hon har dessutom satt krokben på sig själv genom att köra utan körkort. Och som en sann ordbajsare har hon trott att hon än en gång ska kunna prata sig ur knipan.

Hon har bland annat sagt att det var en viltolycka, att hon lämnade helt rena prov på polisstationen, att hon inte hade på sig en påse med kokain, att man tolkat blodprovet fel och att hon därför förlorade körkortet på felaktiga grunder, att det var städdag i garaget fast det inte var det och att hon bara flyttade bilen (i flera timmar) etc.

Hennes försvar har varit att hon inte känt igen sig i uppgifterna, att hon är förvånad, att hon inte vet hur hon fått i sig droger men å andra sidan avläste polis och Transportstyrelsen proverna fel för blodprovet påvisade inte droger enligt henne, att hon inte blivit förhörd och fått säga sin sak, men å andra när hon blivit förhörd har hon varit fåordig.

Det märkliga är att det som är så uppenbart att så många gått på hennes fabulerande. Att man hellre trott på Katja, som tidigare visat på dåligt omdöme när det gäller att ta ut för mycket i polislön och vägra betala tillbaka, erbjuda att slå i polisregister som privatdetektiv, än vad prover visat. Hon har alltså redan innan rattfyllan visat att hon inte är att lita på. Trots det har somliga ändå trott att hon är trovärdig.

Såg samma fenomen på YT igår. En influenser som framför kamera och senare polisen, erkänt att han köpt barnporr och runkat till det, och där digitala bevis har bekräftat det hela, ändå anses vara oskyldig av flertalet följare.
Citera
2026-05-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Man blir fan mörkrädd över de där fyra hjärncellerna ’fungerar’ pinsamt!!

Har inte så mycket till övers för L men hade dom inte haft sin röda linje mot SD i regeringen, så hade Katja med stor sannolikhet varit Sveriges justitieminister idag.

Drag under galoscherna iofs men det hade inte sett helt bra ut ändå
Citera
2026-05-11, 21:12
Medlem
Droger påverkar ens omdöme...

Sett kloka människor i min fd klass som hade bra betyg, bra chanser i livet ... till

(fd klasskamrat) ehhh du kan inte bo i Gotland, krävs special tillstånd ... och visste du att jag har ett vattentät system att få alla rätt i V75.

Jag spelade bara med "bra för dig...då kan du köpa den båten du drömde om" (han älskade motorbåtar)

Nu är han död och jag hoppas han seglar vidare nu i frid.

Så Katja Nyberg var säkert en intelligent kvinna en ggn i tiden utan tvekan men drogerna har förstört hennes hjärnceller så pass hårt att hon inte fattade (enl vad jag såg) sitt eget argument inte är giltigt : att "flytta bilen" var nödvändigt även hon inte har körkortet..vi med vanligt IQ fattar ju att man inte får ens starta bilen om ens körkort har rykt, så är det inte med pundare.

Din analys "Sen tänker hon med sina fyra hjärnceller "det där skötte jag snyggt"
"
Stämmer mkt bra..bra skrivet

Citat:

Sen är hon helt enkelt för korkad för att förstå att folk kommer undra varför en person utan körkort har det fulla ansvaret för en påställd bil mitt i stan, och veta om att parkeringshuset bilen står i inte har städdagar då man måste flytta bilarna.

När hon blir konfronterad med film på när hon åker iväg och är borta i flera timmar säger hon att hon inte kan kommentera pågående rättsfall. Antagligen har hon glömt att hon precis hade en lång utläggning om det pågående rättsfallet. Men om geniet Katja har glömt det så har bergis alla andra gjort det också.

Senast redigerad av David1982 2026-05-11 kl. 21:15.
Citera
2026-05-11, 21:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Normalt grusar och sandar man ju inte inne i parkerinsgarage och dom behöver inte ploga där inne så ofta hehe men det är klart dom städar ibland.

Bilar måste ju dock flytta för att ge plats åt dom stora sop- och plogbilarna, och mig veterligen försöker dom bara köra på gatorna
Om jag fattade saken rätt fanns det ingen annan än Katja själv som kunde flytta bilen ur P-garaget och leta en annan P-plats i flera timmar innan hon parkerade bilen i garaget igen.

Eftersom Katja inte hittade någon annan som kunde köra bilen så var det inget brottsligt att hon själv körde bilen.
Citera
2026-05-11, 21:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du har rätt. Ingen kan väl tro att en 55-årig polis börjar knarka först i riksdagen. Det är väl högst sannolikt så att Katja Nyberg knarkade även när hon var aktiv polis. Det vore väl lämpligt att narkotikatesta alla poliser årligen med hårprov när sådant här framkommer.

Osannolikt eller inte, fröken Svenssons drogkarriär har gått helt tvärtemot det normala.
15-18 provar många, några fortsätter till brytpunkten 30, nån blir svårt beroende dör vid 50-60.
Helt rabiat vid 15-20, än värre anti vid 20-30, 55 och åker på drograttfylleri/narkotika innehav?
Citera
2026-05-11, 21:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men hon har helt rätt - vet man inte så vet man inte - och det finns säkert någon bonde i Bangladesh som inte vet hur det gick till.

Fast Katja borde kanske göra det...
Det är väl inte lätt när man är hög att hålla reda på vad osorterade människor lägger i ens handväska?

Ett sketet sugrör är väl ändå inte kriminellt?

Jag vet inte hur Katja ska kunna ha någon bild av hur detta gått till då hon var så påverkad av narkotika att hon inte ens kunde köra bil utan att köra i diket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in