2026-05-11, 21:21
Medlem
Ingeeen Med Fup?
Citera
2026-05-11, 21:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Klart att hon har tagit kokain. Polisen har hört en miljard gånger att "det är någon annans väska", men jag misstänker att snortröret är nedsolkat med hennes DNA. Om hon inte har torkat av det, eller om åklagaren tycker att bevisningen är så tung att DNA-test inte behövs.

Alla vet att hon är skyldig, men samtidigt har hon absolut ingenting att vinna på att erkänna.

Det tror jag att hon hade haft.

Väldigt många pudlar och erkänner. "Det har varit en jobbig tid med mycket stress. På en fest var jag full och prövade dumt nog på dessa droger. Det kändes bra då. På nästa fest blev det likadant, tills jag själv inte hade kontroll över det. Självklart har jag nu svikit många. Visst var det idiotiskt, men jag orkade väl inte med pressen som offentlig person. Nu ska jag vila och försöka bli fri från drogerna. Jag vet att det kan vara svårt, men första steget är att inse hur det är."

Sådana ord hade väckt sympati - själva domen är i sammanhanget egentligen rätt ointressant - och med tydlig ånger hade hon kanske fortfarande haft någon form av karriär.

Ingen vettig människa vill röra vid henne nu.
Citera
2026-05-11, 21:25
Medlem
Jag hoppas du menar att det var så Katja resonerade... för ingen utan körkort får flytta ngn bil såvida inte vi pratar om ngn jagar dig och du är i livsfara ...då kanske domaren kan förstå varför man startade en bil för rädda sig själv eller annan...men i Katjas fall finns ingen ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Eftersom Katja inte hittade någon annan som kunde köra bilen så var det inget brottsligt att hon själv körde bilen.
Citera
2026-05-11, 21:25
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om jag fattade saken rätt fanns det ingen annan än Katja själv som kunde flytta bilen ur P-garaget och leta en annan P-plats i flera timmar innan hon parkerade bilen i garaget igen.

Eftersom Katja inte hittade någon annan som kunde köra bilen så var det inget brottsligt att hon själv körde bilen.

Är det inte sedan länge etablerat i tråden att det inte existerar någon sorts nödvärnsrätt som medger obehöriga trafikanter att köra bil för syftet att undvika böter?
Citera
2026-05-11, 21:32
Medlem
Precis
Hade hon gått samma dag på ngn sorts rehabilitering eller sökt medicinskt hjälp så KANSKE (bara kanske) hade polismyndigheten satt henne på polisens elefant kyrkogård.

Men när hon bråkar och jävlas så blir folk bara förbannade, men som sagt pundare resonerar inte logiskt ...antar hon hållt på ett bra tag

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Väldigt många pudlar och erkänner. "Det har varit en jobbig tid med mycket stress. På en fest var jag full och prövade dumt nog på dessa droger. Det kändes bra då. På nästa fest blev det likadant, tills jag själv inte hade kontroll över det. Självklart har jag nu svikit många. Visst var det idiotiskt, men jag orkade väl inte med pressen som offentlig person. Nu ska jag vila och försöka bli fri från drogerna. Jag vet att det kan vara svårt, men första steget är att inse hur det är."

Sådana ord hade väckt sympati - själva domen är i sammanhanget egentligen rätt ointressant - och med tydlig ånger hade hon kanske fortfarande haft någon form av karriär.

Citera
2026-05-11, 21:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag hoppas du menar att det var så Katja resonerade... för ingen utan körkort får flytta ngn bil såvida inte vi pratar om ngn jagar dig och du är i livsfara ...då kanske domaren kan förstå varför man startade en bil för rädda sig själv eller annan...men i Katjas fall finns ingen ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Är det inte sedan länge etablerat i tråden att det inte existerar någon sorts nödvärnsrätt som medger obehöriga trafikanter att köra bil för syftet att undvika böter?

Nu får Katja så klart sitt straff för den grova olovliga körningen och lite annat "skönt partyknarkande".

Katja trodde nog att det var städdag i p-garaget eftersom hon var där och är en sopa?

Jag tycker också att Katjas beteende inte går att ursäkta.
Citera
2026-05-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Osannolikt eller inte, fröken Svenssons drogkarriär har gått helt tvärtemot det normala.
15-18 provar många, några fortsätter till brytpunkten 30, nån blir svårt beroende dör vid 50-60.
Helt rabiat vid 15-20, än värre anti vid 20-30, 55 och åker på drograttfylleri/narkotika innehav?

Helt upp och ned som du beskriver, andra börjar med yoga och padel runt 55 medan Katja tänker att det aldrig är för sent att prova nytt. Full omvänd tonårstid, full Breaking Bad & Scarface.
Citera
2026-05-11, 21:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Ja, precis. Gudrun Schyman satt i TV-soffan morgonen efter (tror jag det va) när hon varit extremt berusat på en biograf under 90-talet och kissat på golvet, om jag inte minns fel. Berättade rakt upp och ner att hon hade problem med spriten. Hon fick mycket sympati då för sin öppenhet.

Det finns fler kända människor som använt samma metod. Krupit till korset. Erkänt sina problem. Och fått förståelse eller förlåtelse.

Däremot brukar de som förnekar det uppenbara inte bli lika bra mottagna.

Men i hennes fall handlade om att förlora sin höga lön och position i riksdagen, rätten att jobba som polis och förlust av körkortet. Hon chansade på att hon skulle kunna prata sig ur det hela. Men ju mer som kom fram desto svårare var det för henne att verka oskyldig.
Citera
2026-05-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Ingeeen Med Fup?
Jag läste i tråden att FUP kommer i morgon.
Citera
2026-05-11, 21:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Men har hon fortsatt punda under den här tiden under förundersökning? Har inte banken stoppat hennes kontantuttag och swishande?

Hon ser ju faktiskt sliten ut, hade hon gjort uppehåll de här månaderna hade hon inte sett ut så där.

Man får faktiskt hoppas att hon åker in, annars kan detta gå fort.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-05-11 kl. 21:45.
Citera
2026-05-11, 21:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Helt upp och ned som du beskriver, andra börjar med yoga och padel runt 55 medan Katja tänker att det aldrig är för sent att prova nytt. Full omvänd tonårstid, full Breaking Bad & Scarface.

Ett märkligt beteende. Men inte helt ovanligt. Jag vet en kvinna som gick från nykterist till alkoholist när hon var över 40. Numera A-lagare. Helt obegripligt. Uppenbarligen fick hon ett behov av att göra det ”förbjudna” och supa sig dyngrak som en tonåring. Det slutade inte väl.

Jag vet också en kvinna med samma beteende som i medelåldern började snusa efter att aldrig använt tobak förut. Hon sa att hon längtat efter att göra det så länge. Så nu måste hon ha snus varje dag och bränna pengar på det.
Citera
2026-05-11, 21:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Men har hon fortsatt punda under den här tiden under förundersökning? Har inte banken stoppat hennes kontantuttag och swishande?

Hon ser ju faktiskt sliten ut, hade hon gjort uppehåll de här månaderna hade hon inte sett ut så där.

Man får faktiskt hoppas att hon åker in, annars kan detta gå fort.

Bara för att man bevisligen använt droger förlorar man ju inte sitt bankkonto eller Swish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in