2026-05-11, 20:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Fantastiskt att denna kvinna är en av guldklimparna SD vaskat fram. Hon verkar skvatt galen. Knark i varje organ hela vägen till riksdagen.

Man blir äcklad av att Paundarkatja stått i riksdagens talarstol med håret fullt av knarkrester.
Citera
2026-05-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Samma som ecstacy men med ecstacy menar man vanligen MDMA med bulkningsmedel pressat till en tablett. Ecstacy har överlag fallit mer och mer ur bruk som namn sedan rejv-scenen på 90-talet. I USA var benämningen molly hyfsat samtida med ecstacy (även om jag tror att molly vanligen var MDMA i saltform avsett för sniffning).

Tack för info! Vad vore livet utan Flashbacks kunniga drogkemister! Katja 55 bast, en Stockholmsklubbare med smak för MDMA!

Många hade nog unnat Katja lite tjack om det inte vore för att hon arbetat med att fördärva livet för unga i en ålder där de testar grejer lite oskyldigt. Självinsikt noll!
Citera
2026-05-11, 20:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ser man på. Då stämde allt som sas i början om narkotika i väskan och narkotika i blodet. Plus lite annat smått och gott som hon verkar ha gjort. Och hon har dessutom blivit förhörd flera gånger, men inte velat prata, trots att hon gnällt över att inte bli förhörd. Jahapp.

När hon nu äntligen åtalas är hon återigen frågande i media och har ingen aning om hur hon kan ha fått i sig narkotikan trots att hårproverna visar på bruk. Helt oskyldig. Allt är en konspiration. Jomenvisst.

Är det hon själv som begärt analysen av hårprovet, så faller hon fullständigt på eget grepp. Ödets ironi i så fall.
Ja, allt stämde, vilket inte var någon större skräll. Men helt fantastiskt att Katja Nyberg haft sina försvarare här i tråden som trott på varje ord hon sagt när hon förnekat precis allt. Nu visar det sig att hon haft ecstasy, kokain och amfetamin i blodet. Här snackar vi multimissbruk. Dessutom en påse med 1,18 gram kokain i handväskan. Hon verkar helt gränslös också när hon åker bil trots indraget körkort. Hon är ju välkänd och vet att folk kan känna igen henne i bilen, men ändå väljer hon att åka. Hur kan någon ha förtroende för Katja Nyberg?
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Hahaha, ja man kan ju fan börja undra om inte hennes advokat också knarkar! 😁
Advokatens främsta uppgift är att "producera timmar". Hur det går för Pundarkatja är av helt underordnad betydelse.

Det är klart att Pundarkatjas advokat fattar att det är helt kört, men det gäller att hålla timdebiteringen i gång.

Den enda som inte verkar fatta någonting är Pundarkatja själv och hennes "vänner" här i tråden som fortfarande tror att påsen var tom och att hon är oskyldig.
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Finns ingen advokat som är så jävla dum.

Katja lever i förnekelse och hon har garanterat sagt till advokaten att hon aldrig tagit något, antagligen tänkte hon att hon skall begära ett hårprov då det kostar mycket och inte kommer göras sen skall hon väl ha det som argument i rätten att hårprov togs aldrig på hennes begäran och att det hade visat att hon aldrig har tagit droger eller något sånt dumt.

Nu slog det helt fel och ett hårprov togs vilket bevisade att hon blandmissbrukat under en längre period..

Kul att se hur hon gräver en djupare och djupare grav för sig själv.

Så kan det säkert också gått till.

Men den där advokaten verkar ändå inte vara den skarpaste kniven i lådan. Till Aftonbladet säger han nu att han bedömer chanserna till en friande dom som ”realistiska”.

Citat:
Aftonbladet söker Katja Nybergs advokat.

Till TT säger han att han bedömer möjligheterna till en friande dom som ”realistiska”.

Han verkar ju vara lika verklighetsfrånvänd som Nyberg.
Citera
2026-05-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det kallas för att kunna se saker från flera perspektiv :-)

Var finns info om detta (fetade), jag har hört det från fler. Men det är inte med i detta åtal?

Det var för ett par år sen, inte första gången Katja är i blåsväder. Hon blev också av med körkortet 2 månader 2022 efter att hon kört 70 på 40 väg. Samt fuskat med bidrag då hon skrivit sig på dubbla adresser för att få ut mer ersättning

Katja Nyberg, SD-riksdagsledamot och polis på Noa, har lanserat en privat detektivbyrå på nätet, rapporterar Expressen.

Bland annat ska hon ha uppgett att hon kunde använda sina kontakter och göra slagningar i register.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6OlEJ/nyberg-sd-drev-detektivbyra

Som vanligt nekade hon, men la ner företaget efter tillsägelse av NOA
Citera
2026-05-11, 20:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag försvarade Katja förut. MEN effter hennes och Elsas svek i omröstningen så tvår jag mina händer. Vilket Svek.. Nu får vi se vad den senfärdiga åklagaren har på sitt bord. men jag gråter inte om hon åker dit... vilket Svek dom båda gjorde.

Det där ska inte påverka något - har de gjort fel så har de - oavsett om det är en person som annars har samma åsikter som en själv i mycket annat.

Man kan inte ha ett samhälle där folk går fria för att man tycker de är fina och bra.
Senast redigerad av goseigen 2026-05-11 kl. 21:00.
Citera
2026-05-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Man skulle tro att hon är kanska djupt inne i missbruk.
Kan inte se sanningen, att det är kört.
Går till pressen för att rentvå sig.
Olika preparat man hittat.
Hon behöver hjälp

Fattar inte varför folk i hennes närhet inte försökt att tala henne tillrätta?!? sicket stolpskott ändå - tillräckligt gammal och dessutom polis på detta…nä, jag vill bara att hon får sitt straff och sedan kan hon väl typ gå inkognito så att vi slipper lägga våra skattepengar på henne mer
Citera
2026-05-11, 20:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det där ska inte påverka något - har de gjort fel så har de - oavsett om det är en person som har annars har samma åsikter som en själv i mycket annat.

Man kan inte ha ett samhälle där folk går fria för att man tycker de är fina och bra.
Polistidningen gullar med och låter Katja framföra sitt allra starkaste försvar:
Analyser av ditt hår och blod har gett utslag för narkotika och rester av narkotika. Hur har det i så fall hamnat där?

– Vet man inte så vet man inte. Jag kan inte ge något svar på det. Om jag inte vet hur jag har fått det i mig så hur ska jag kunna förklara det i så fall?

Nybergs advokat Martin Orler säger till TT att han ser ”några omständigheter som försvagar åklagarens bevisning” och bedömer att det finns ”realistiska” möjligheter till en friande dom.

Martin Orler kommenterar även påsen med kokain:

– Hon förnekar kännedom om den påsen. Det är inte hennes påse. Hon vet inte hur den har hamnat i väskan.
Hur ska Katja kunnat gjort något fel om hon inte vet vad som hände?

Det är väl en "bild av vad som hände" som tingsrätten kommer att ha svårt att komma runt?
Citera
2026-05-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Den här personen Katja verkar inte vara vid sina sinnes fulla bruk (varken full, nykter eller drogad). Hon verkar tro att hennes ord är lag, hon står över lagen och ÄR lagen. Fasaden krackelerar och det är nästan lite underhållande att se hennes förfall

Min känsla är att Katja, droger eller inte, är en extremt pantad och ohederlig person.

Hon blev ihop med Linus Bylund och gjorde strax därefter en raketkarriär i SD.
Hennes egen analys av varför verkar vara att hon är en synnerligen smart och kompetent individ.

Sen nån kväll har antagligen Bylund lurat henne på nåt sätt, hållit upp en kortlek och fått det bakre kortet att sväva uppåt. När det efter visade sig att han gjorde det med tummen han höll bakom kortleken så har Katja tänkt:

"Om jag - detta supergeni - kan gå på detta så måste man kunna tuta i medelsvensson precis va som helst"

Så när hon, exempelvis, får frågan om varför hon varit ute och kört bil utan körkort, får hon en snilleblixt om att hon kan ljuga om att bara ha flyttat bilen pga städdag. Ingen vanlig människa kan genomskåda Katjas olika mästarplaner, tänker hon.

Sen är hon helt enkelt för korkad för att förstå att folk kommer undra varför en person utan körkort har det fulla ansvaret för en påställd bil mitt i stan, och veta om att parkeringshuset bilen står i inte har städdagar då man måste flytta bilarna.

När hon blir konfronterad med film på när hon åker iväg och är borta i flera timmar säger hon att hon inte kan kommentera pågående rättsfall. Antagligen har hon glömt att hon precis hade en lång utläggning om det pågående rättsfallet. Men om geniet Katja har glömt det så har bergis alla andra gjort det också.

- Jag kan inte kommentera pågående rättsfall, säger Katja, när lögnerna hon kommit med ang det pågående rättsfallet ifrågasätts.

Sen tänker hon med sina fyra hjärnceller "det där skötte jag snyggt"
Senast redigerad av Robokopf 2026-05-11 kl. 20:57.
Citera
2026-05-11, 20:58
Medlem
Finns det ingen heder längre bland skurkar? Affärer är affärer...Kartellen i Colombia eller Mexiko skulle aldrig blåsa ngn med 48%... bad business. Trodde Katja med sina 80 papp skulle ändå ha lite mer klass på det bolivianska näsgodiset😅😅😅

Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Hahaha 48% kokain också, hon har ju fått gå till någon skitig gränd och handlat fulkola! 🤣

Haha jag tror t.om han påstod att det användes rutinmässigt dessutom! 🤣
Citera
2026-05-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Min känsla är att Katja, droger eller inte, är en extremt pantad och ohederlig person.

Hon blev ihop med Linus Bylund och gjorde strax därefter en raketkarriär i SD.
Hennes egen analys av varför verkar vara att hon är en synnerligen smart och kompetent individ.

Sen nån kväll har antagligen Bylund lurat henne på nåt sätt, hållit upp en kortlek och fått det bakre kortet att sväva uppåt. När det efter visade sig att han gjorde det med tummen han höll bakom kortleken så har Katja tänkt:

"Om jag - detta supergeni - kan gå på detta så måste man kunna tuta i medelsvensson precis va som helst"

Så när hon, exempelvis, får frågan om varför hon varit ute och kört bil utan körkort, får hon en snilleblixt om att hon kan ljuga om att bara ha flyttat bilen pga städdag. Ingen vanlig människa kan genomskåda Katjas olika mästarplaner, tänker hon.

Sen är hon helt enkelt för korkad för att förstå att folk kommer undra varför en person utan körkort har det fulla ansvaret för en påställd bil mitt i stan, och veta om att parkeringshus inte har städdagar då man måste flytta bilarna.

När hon blir konfronterad med film på när hon åker iväg och är borta säger hon att hon inte kan kommentera pågående rättsfall. Antagligen har hon glömt att hon precis hade en lång utläggning om det pågående rättsfallet. Men om geniet Katja har glömt det så har bergis alla andra gjort det också.

- Jag kan inte kommentera pågående rättsfall, säger Katja, när lögnerna hon kommit med ang det pågående rättsfallet ifrågasätts.

Sen tänker hon med sina fyra hjärnceller "det där skötte jag snyggt"

Man blir fan mörkrädd över de där fyra hjärncellerna ’fungerar’ pinsamt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in