2026-05-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det skulle inte påverka mig så mycket...
Jag skulle gå till jobbet som vanligt, tills jag får besked om någonting annat...
Coolt! Många här verkar ha en soft inställning. Jag hade nog trott att fler skulle bli oroliga, känna sig hotade etc.. my bad!
Citera
2026-05-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det roliga är att när bevisen väl offentliggörs så kommer det vara bilder på en sån där rund tefatsliknande farkost som man sett i varenda tecknad serie sen man var liten. Exakt så skrattretande kommer det vara. Och folk kommer svälja det med hull och hår. Så efterblivna är människor.

Det kommer inte påverka mig förrän de direktsänder vårt första möte med en utomjording. Om det sker skulle jag förstås bli väldigt paff. Man skulle följa nyhetsrapporteringen dygnet runt och vilja ha svar på så många frågor. Vad är de uppbyggda av? Hur kommunicerar de? Hur har de tagit sig hit? Är de fientliga?
👍🏼
Citera
2026-05-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Ufon har alltid vart verkliga. Det är därför vi benämner dom som Ufo's.
Jag jag vet att min rubrik är lite dum 🙈
Citera
2026-05-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det roliga är att när bevisen väl offentliggörs så kommer det vara bilder på en sån där rund tefatsliknande farkost som man sett i varenda tecknad serie sen man var liten. Exakt så skrattretande kommer det vara. Och folk kommer svälja det med hull och hår. Så efterblivna är människor.

Det kommer inte påverka mig förrän de direktsänder vårt första möte med en utomjording. Om det sker skulle jag förstås bli väldigt paff. Man skulle följa nyhetsrapporteringen dygnet runt och vilja ha svar på så många frågor. Vad är de uppbyggda av? Hur kommunicerar de? Hur har de tagit sig hit? Är de fientliga?

Vi lever i en tid när en dator kan skapa vilken bild som helst, vilket innebär att allt nytt bildmaterial måste betraktas som fejk som en utgångspunkt. Trots miljarder människor utrustade med mobilkameror har ingen som sagt lyckats ta en bra bild. Sicken otur. Samt att allting spännande verkar hända i USA.
Citera
2026-05-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Rent praktiskt, ingenting. Det skulle snarare veckla ut ytterligare massa obesvarade frågor. Eftersom de då redan inte har gjort något särskilt väsen utav sig, intryck eller påverkan i största allmänhet. Endera bra/dåligt objektivt sett. Alldeles oavsett vår ponerade kännedom i respektive scenario.

Vad vill de? Vad sysslar de med? Är de vetenskapsmän eller turister? I fall så ställer de ju inte särskilt mycket frågor till oss, utan håller sig istället medvetet undan. Vilket vore ganska märkligt. Så varför skulle de över huvud taget ha intresse utav varken oss eller vår planet?

Jag menar: Att de ens har tagit sig hit vore fullständigt jävla otroligt. Det kan endast betyda att de befinner sig så sinnessjukt och absurt långt före oss i sin teknologi. Inte bara farkosterna i sig - Förutsättningen att på något tillvägagångssätt förflytta sig runt i universum - Transportera sig totalt astronomiska avstånd. Abnorma ljusår efter ljusår. Storleksförhållanden som i princip ej är uppfattbara för den mänskliga hjärnan. Hur fan är det möjligt? Det hela är liksom bortom "science fiction" i realiteten, med allt som hör till.

Borderline magi. Relativt till vår uppfattning om astronomi/rymden/fysik osv.

Fast om vi stänger ute all diverse överdrivet hjärdött trams om utomjordingar etc etc. Vi förutsätter att dessa UFO "sightsings" är äkta. Frågan återstår fortfarande - Vad är då syftet? Om de ej är besökare eller forskare? När egentligen ingenting påverkar någonting - Utav vad "de" nu än håller på med. Åtminstone inte vad vi vet eller förstår inom vår sfär. Som sagt endera bra/dåligt. Vi har ej blivit utplånande ännu och har ej i insikt fått våra naturresurser utnyttjade. Samtidigt skiter de till synes fullständigt i om vi förstör vår planet eller för oss själva som varelser. Alla reaktioner tycks vara lika oberoende och lyser med sin frånvaro, exakt lika lite som en "påverkan"

För man kan väl anta att det någonstans måste existera avsikter bakom hela fenomenet. Kanske är det just att vi inte förstår? Att vi begriper ungefär lika lite där, om just deras avsikt eller mening, som vi eventuellt skulle förstå om deras teknologi? Men men... Den enda slutsats man kan dra ur allt ovanstående från vårat perspektiv - Den är humant logisk. Vilket i sin tur skulle betyda att UFO's i så fall övervakar oss i hemlighet. De endast observerar, bevakar eller patrullerar - Utan att stoppa ned fingrarna i vattnet.

Det vore minst lika bisarrt. Skrämmande
Väntar de på någonting? I så fall vad?

Tänk utanför lådan. Jag skulle tolka det hela som en väntan på IFALL vi faktiskt skulle börja "förstå" saker. Tänk lite som att man har koll på oss. Kanske om vi råkar upptäcka vetenskap som indirekt/direkt hotar deras. Kanske om vi gör någonting som går åt helvete och tvärtom PÅVERKAR dem istället för oss.
Otroligt tänkvärt och intressant! Har hört många som kanske kan ses som lite "flummiga" hävda att det skulle handla om att •de andra• vill lära oss någonting om oss själva eller få oss till en högre insikt så att vi blir bättre, men det känns som att de har varit jävligt indifferent hittills i så fall...!
Citera
2026-05-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Vi lever i en tid när en dator kan skapa vilken bild som helst, vilket innebär att allt nytt bildmaterial måste betraktas som fejk som en utgångspunkt. Trots miljarder människor utrustade med mobilkameror har ingen som sagt lyckats ta en bra bild. Sicken otur. Samt att allting spännande verkar hända i USA.
Jag gissar att just detta skulle få många att inte tro på "bevis", även om sådana presenterades. Vilket skulle kunna resultera i mer polarisering, förutsatt att frågan verkade så viktig att folk hade en åsikt såklart.
Citera
2026-05-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag skulle bli förvånad.

Det ska finnas liv ute i universum. Okej, det kan jag köpa att det är möjligt.
De ska ta sig ut i universum och hitta jorden. Okej.
De ska alltid dyka upp i hemlighet. Ok.
De ska enbart visa sig för dem som redan på förhand trodde på dem. (de har uppenbarligen en lista på dessa troende). Okej.
Och om de råkar visa sig för någon annan, som de missat inte står på listan, så sker även det hemligt och mystiskt. Ok.

De passar även på att bygga pyramiderna. Okej.

Men inga riktiga bevis. Bara mystiska iakttagelser.
Frågetecknen = bevis för de troende.
Och om 99 av 100 i USA:s flygvapen är skeptiska.
Och 1 av 100 är lite mer positiva.
Ja, då väljer vi självklart en-procentaren och vi fortsätter att titta på spännande Youtube-videos, som bekräftar det vi redan på förhand bestämt oss för.
😅
Citera
2026-05-10, 10:21
Medlem
LKKINGENs avatar
UFO betyder Unidentified Flying Object så om det kan bevisas att det finns UFO så betyder det inte att det finns aliens bara att någon konstruerat något som ingen kunnat identifieras av de allmänt tillgängliga teknikerna.

Skulle förekomsten av aliens bevisas så visar det att vi inte är ensamma i Universum vilket alltid varit en 50-50 gissning då ingen vetat, många har gissat och haft åsikter men precis som med Gud så har ingen vetat.

Skapelse, Gud, evulotionen har fortfarande existerat och existerar än oaktat om vi är en uppfinning av dessa aliens eller en kemisk slump för många miljarder år sedan.
Även om vårt ursprung kan kopplas till aliens så kvarstår de stora frågorna.

Vad är vi, var är vi, varför är vi och hur?
Citera
2026-05-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag hade välkomnat det även om de vore fientliga, ta ner denna sjuka värld...
Lite som de troende i Trekropparsproblemet alltså. Är det just mänskligheten du vill ha bort eller hela jorden?
Citera
2026-05-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens. Antagligen kan de utrota massor med sjukdomar.

Dessutom skulle aliens rycka undan mattan på politiker som helt plötsligt ser sig omsprungna av aliens med bättre kunskap, och iq.

Det skulle göra jordens befolkning till trälar i sämsta fall, i bästa fall blir vi injicerade med mer iq.

Själv skulle jag gå på Alienspråk för Svenskar. Så man fattar vad de säger.
Hahaha! Det har ju spekulerats i hur religioner skulle kunna påverkas. Speciellt om det skulle visa sig att ufofenomen (for lack of a better word) skulle kunna vara ursprunget till vissa mystiska iakttagelser eller religiösa traditioner.
Citera
2026-05-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
UFO betyder Unidentified Flying Object så om det kan bevisas att det finns UFO så betyder det inte att det finns aliens bara att någon konstruerat något som ingen kunnat identifieras av de allmänt tillgängliga teknikerna.

Skulle förekomsten av aliens bevisas så visar det att vi inte är ensamma i Universum vilket alltid varit en 50-50 gissning då ingen vetat, många har gissat och haft åsikter men precis som med Gud så har ingen vetat.

Skapelse, Gud, evulotionen har fortfarande existerat och existerar än oaktat om vi är en uppfinning av dessa aliens eller en kemisk slump för många miljarder år sedan.
Även om vårt ursprung kan kopplas till aliens så kvarstår de stora frågorna.

Vad är vi, var är vi, varför är vi och hur?
Word!
Det är precis det jag tänker, sk ufon kan vara vad som helst, måste inte handla om aliens. Men om det skulle visa sig att vårt ursprung kan kopplas till aliens eller liknande så kanske vi skulle få svar på frågorna om varför etc, dock frågan är om vi skulle gilla svaret...
Citera
2026-05-10, 10:33
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilken statistik är det? Statistik bygger ju på insamling och analys av data - och hittills har vi inte samlat in några data alls som bevisar liv på andra planeter.

"det åtminstone bör finnas ca 500 miljoner sådana jordlika, beboeliga planeter i Vintergatan."

Så har liv uppstått en gång, kan det ske en gång till, och med bara 500 miljoner möjligheter i Vintergatan så närmar sig antalet beboeliga planeter (möjligheter att liv kan uppstå) "astronomiska nummer" för hela universum.

https://www.uu.se/institution/fysik-och-astronomi/samverkan/fraga-en-forskare/arkiv/2021-02-23-finns-det-liv-i-rymden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in