2026-05-09, 23:03
Medlem
Min hållning är att det är ca 100% chans att det finns aliens och ca 0% chans att dom tar sig hela vägen till oss likt vi inte har en chans att åka till dom. Så sker mätningar där vi kan få fram att liv existerar på någon planet i våran galax så tycker jag att det är häftigt så klart men vi kommer ju aldrig att få se hur dom ser ut. Så påverkar mig inte mer än att jag skulle tänka "coolt" sen går livet vidare.

När vi kan mäta och ev se att liv måste finnas så kommer inte jag att leva det lär vara långt i framtiden. Om det ens kommer att ske vem vet hur långt människan har kvar av sin existens.
Citera
2026-05-10, 00:38
Medlem
Om bevisen är så tydliga, så lägg korten på bordet. Visa oss en kraschad rymdfarkost.

Nej, sanningen är den att rymden är större än det mänskliga psyket kan förstå. Det skulle ta oss 50000 år att resa till den närmaste stjärnan, och det är oerhört osannolikt att liv skulle existera i just det solsystemet.

Om rymdvarelser besöker oss så kommer det inte att vara biologiska varelser, utan någon typ av AI-robotar som skapades av en civilisation som inte längre finns.
Citera
2026-05-10, 00:43
Medlem
Aliens är vi. Vi är utomjordingarna som rest tillbaka i tiden.

Det är människor 47.000 samt 52.000 år framåt i tiden som rest tillbaka i tiden till oss för något ändamål vi ej känner till. Gissningsvis försöka stoppa atombomb eller annan förstörelse av jorden som vi kommer göra. Samma anledning vi/dem inte längre bor kvar på planeten Tellus/jorden. De är från planeterna P47 och P52 (antal år framåt i tiden vi utvecklats).
Senast redigerad av tenstas-golfkung 2026-05-10 kl. 01:15.
Citera
2026-05-10, 01:04
Medlem
surfacings avatar
Rent praktiskt, ingenting. Det skulle snarare veckla ut ytterligare massa obesvarade frågor. Eftersom de då redan inte har gjort något särskilt väsen utav sig, intryck eller påverkan i största allmänhet. Endera bra/dåligt objektivt sett. Alldeles oavsett vår ponerade kännedom i respektive scenario.

Vad vill de? Vad sysslar de med? Är de vetenskapsmän eller turister? I fall så ställer de ju inte särskilt mycket frågor till oss, utan håller sig istället medvetet undan. Vilket vore ganska märkligt. Så varför skulle de över huvud taget ha intresse utav varken oss eller vår planet?

Jag menar: Att de ens har tagit sig hit vore fullständigt jävla otroligt. Det kan endast betyda att de befinner sig så sinnessjukt och absurt långt före oss i sin teknologi. Inte bara farkosterna i sig - Förutsättningen att på något tillvägagångssätt förflytta sig runt i universum - Transportera sig totalt astronomiska avstånd. Abnorma ljusår efter ljusår. Storleksförhållanden som i princip ej är uppfattbara för den mänskliga hjärnan. Hur fan är det möjligt? Det hela är liksom bortom "science fiction" i realiteten, med allt som hör till.

Borderline magi. Relativt till vår uppfattning om astronomi/rymden/fysik osv.

Fast om vi stänger ute all diverse överdrivet hjärdött trams om utomjordingar etc etc. Vi förutsätter att dessa UFO "sightsings" är äkta. Frågan återstår fortfarande - Vad är då syftet? Om de ej är besökare eller forskare? När egentligen ingenting påverkar någonting - Utav vad "de" nu än håller på med. Åtminstone inte vad vi vet eller förstår inom vår sfär. Som sagt endera bra/dåligt. Vi har ej blivit utplånande ännu och har ej i insikt fått våra naturresurser utnyttjade. Samtidigt skiter de till synes fullständigt i om vi förstör vår planet eller för oss själva som varelser. Alla reaktioner tycks vara lika oberoende och lyser med sin frånvaro, exakt lika lite som en "påverkan"

För man kan väl anta att det någonstans måste existera avsikter bakom hela fenomenet. Kanske är det just att vi inte förstår? Att vi begriper ungefär lika lite där, om just deras avsikt eller mening, som vi eventuellt skulle förstå om deras teknologi? Men men... Den enda slutsats man kan dra ur allt ovanstående från vårat perspektiv - Den är humant logisk. Vilket i sin tur skulle betyda att UFO's i så fall övervakar oss i hemlighet. De endast observerar, bevakar eller patrullerar - Utan att stoppa ned fingrarna i vattnet.

Det vore minst lika bisarrt. Skrämmande
Väntar de på någonting? I så fall vad?

Tänk utanför lådan. Jag skulle tolka det hela som en väntan på IFALL vi faktiskt skulle börja "förstå" saker. Tänk lite som att man har koll på oss. Kanske om vi råkar upptäcka vetenskap som indirekt/direkt hotar deras. Kanske om vi gör någonting som går åt helvete och tvärtom PÅVERKAR dem istället för oss.
Senast redigerad av surfacing 2026-05-10 kl. 01:29.
Citera
2026-05-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Hur vet du det?

Det finns oändligt med galaxer och solsystem med förutsättningar som är precis som jordens och vi har utforskat 0% för att det är så gigantiskt. Det vore nästan korkat att tro att vi skulle vara ensamma.
Citera
2026-05-10, 01:55
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon erkänner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo

Du vet inte vad ett UFO är alltså...
Citera
2026-05-10, 02:12
Medlem
Jag hade välkomnat det även om de vore fientliga, ta ner denna sjuka värld...
Citera
2026-05-10, 02:28
Medlem
Många har ju redan träffat på Ufon och blivit "abducted", ofta märkta för livet av det. Man ska nog vara glad för att inte stött på ett ufo.
Citera
2026-05-10, 02:40
Medlem
Beror ju naturligtvis helt på om de är vänliga eller fientliga, samt hur de skulle eventuellt lägga sig i våra affärer. Alldeles för komplex fråga att bara svara ja eller nej på. Om de är neutrala men likt förbannat bilda någon allians med USA så har jag jävligt svårt att se det positiva i det då USA är ondskans imperium.
Citera
2026-05-10, 03:35
Medlem
Starcrows avatar
Jag skulle gå med i Federationen... Do you want to know more? 😁
Citera
2026-05-10, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon erkänner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo

Alla okända flygande föremål är UFO, tills de identifierats. Hittills har jag inte sett några bevis för UFO
Citera
2026-05-10, 06:01
Medlem
Hade inte påverkat mig, take me to your leader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här