Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens. Antagligen kan de utrota massor med sjukdomar.
Dessutom skulle aliens rycka undan mattan på politiker som helt plötsligt ser sig omsprungna av aliens med bättre kunskap, och iq.
Det skulle göra jordens befolkning till trälar i sämsta fall, i bästa fall blir vi injicerade med mer iq.
Själv skulle jag gå på Alienspråk för Svenskar. Så man fattar vad de säger.
Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens.
Det där har jag hört fler säga men varför har religion med detta att göra? Varför skulle vi börja dyrka aliens?
Vi vet inte ens om dom är onda eller goda? Blir dom gudar på något sätt? Dom kanske är en människoart precis som oss bara mer eller mindre utvecklade? Funnits före oss eller med oss hela tiden? Och vad vet vi om Jesus? Va är han/hon/den då? Människa? Tänk om han är 50% människa & 50% alien? en utomjordisk hybrid.
Hur jag skulle påverkas? Vet inte. Tror inte jag skulle sätta på kaffebryggaren det första jag gör och bjuda på kaffe.
Jag skulle nog vara lite misstänksam och försiktig.
Kanske blir jag rädd och inte alls finner dom så spännande och intressanta?
Bra fråga.. Undrar om man hinner få uppleva en sådan sak om nu så sker?