2026-05-09, 21:24
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Intressant att höra! Jag har nog utgått ifrån att folks världsbild skulle rubbas, men du skulle stå rätt stadigt verkar det som

Jag hade nog varit mer orolig/exalterade om det är så att man kan fastställa att andra civilisationer aldrig besökt jorden (vilket jag tyvärr tror är närmare sanningen) och det helt plötsligt skulle uppenbara sig ett någon främmande livsform.

Men, om det nu är så att det finns andra som har teknologin att resa genom universum och kommit hit, och bestämt sig för att inte förstöra oss och på något sätt kommit överens med någon att det ska hållas hemligt så stiger graden av exaltering ganksa långt ned.

Det som på riktigt hade varit spännande är ju om vi helt plötsligt hade fått en enorm teknologisk utveckling och själva kunna resa ut till stjärnorna, förutom som sagt det självklara att vi inte är ensamma i universum. Om det är så att vi redan har besökts i årtionden av aliens (återigen, tvivelaktigt inställd till detta) så har vi ju inte påverkats alls eller väldigt lite.
Citera
2026-05-09, 21:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samoupravleniee
Det skulle vara intressant att höra hur de ser på klasskampen och kapitalism.

Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens. Antagligen kan de utrota massor med sjukdomar.

Dessutom skulle aliens rycka undan mattan på politiker som helt plötsligt ser sig omsprungna av aliens med bättre kunskap, och iq.

Det skulle göra jordens befolkning till trälar i sämsta fall, i bästa fall blir vi injicerade med mer iq.

Själv skulle jag gå på Alienspråk för Svenskar. Så man fattar vad de säger.
Citera
2026-05-09, 21:31
Avslutad
Jag påverkas inte alls. Ända sedan jag var ungdom har jag vetat att ganska många av rapporterna är verkliga. Hur kan jag då veta det? Ja, enda sättet är ju att själv varit med om en UfO händelse som trotsar all känd teknik. Ja, jag var med om nåt som gjorde att jag förstod att det här med s k flygande tefat är högst verkligt. Men som sagt det påverkade inte mig mer än att det var så överlägset mot all vetenskap vi hade då och idag. De var liksom; om inte de som besitter UFOna vill ta kontakt då kommer vi inte längre i att förstå dem. Alla år som gått sen dess ger mig rätt.
Citera
2026-05-09, 21:43
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon erkänner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo

Avstånden är för långa och organismer kan inte överleva dessa potentiellt tusenåriga färder.

Ska inte människan föreställa intelligent. Hur kan vi då tro på UFO:n?

Kolla upp avståndet för Oort's moln.
Citera
2026-05-09, 21:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens. Antagligen kan de utrota massor med sjukdomar.

Dessutom skulle aliens rycka undan mattan på politiker som helt plötsligt ser sig omsprungna av aliens med bättre kunskap, och iq.

Det skulle göra jordens befolkning till trälar i sämsta fall, i bästa fall blir vi injicerade med mer iq.

Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens.

Det där har jag hört fler säga men varför har religion med detta att göra? Varför skulle vi börja dyrka aliens?
Vi vet inte ens om dom är onda eller goda? Blir dom gudar på något sätt? Dom kanske är en människoart precis som oss bara mer eller mindre utvecklade? Funnits före oss eller med oss hela tiden? Och vad vet vi om Jesus? Va är han/hon/den då? Människa? Tänk om han är 50% människa & 50% alien? en utomjordisk hybrid.

Hur jag skulle påverkas? Vet inte. Tror inte jag skulle sätta på kaffebryggaren det första jag gör och bjuda på kaffe.
Jag skulle nog vara lite misstänksam och försiktig.
Kanske blir jag rädd och inte alls finner dom så spännande och intressanta?
Bra fråga.. Undrar om man hinner få uppleva en sådan sak om nu så sker?
Citera
2026-05-09, 21:59
Medlem
Room531s avatar
inte mycket, många av oss vet, genom vad vi själva sett. Att regeringar ger ut massa skämtsläpp om "uap" med tydliga nonsensbilder för distraktion och trams, att låtsas om att de inte vet någonting, inte har någonting, inte tänker någonting, själva är dumma i huvudet (nåja), eller att i överlag resten av världen är det ( ) förändrar inte mycket...

Jag såg bilderna som släpptes nyligen, totalt nonsens var det.

Eller förresten. . jag tar tillbaka det. Återkommer. Det förändrar faktiskt en del..
Senast redigerad av Room531 2026-05-09 kl. 22:02.
Citera
2026-05-09, 22:16
Avstängd
På vilket sätt skulle aliens rycka undan mattan för shintoismen menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Citera
2026-05-09, 22:18
Medlem
Ufon finns ungefär som Gud, troll och tomtar etc finns. Folk ser ju allt möjligt då och då. Om det skulle finnas utomjordingar på jorden ungefär på samma sätt som tomten gömmer sig så skulle det ju inte påverka mig alls. Om utomjordingar skulle manifestera sig i verkligheten - och inte bara i fantasier, lögner, bedrägerier och psykoser etc - på jorden; jag skulle jag inte bli överraskad då liv borde finnas annorstädes även om vi inte funnit det. På ett sätt skulle jag bli glad dels för det vore extremt sorgligt om det endaste finns liv på jorden i universum, dels om det endast finns intelligent liv på jorden och ingenstans. Om cirka 4 miljarder år så förintas Jorden. Och om vi är unika så blir universum endast fysik och kemi. Ingen biologi. Inget liv. Inget medvetande som utforskar, funderar, analyserar och skapar. Endast fysiska och kemiska reaktioner. Inget liv. Dött. Även om mötet med en annan civilisation vore vår död ska jag glädjas. Det skulle betyda att intelligent liv sprids i universum. Vi själva har än inte den förmågan. Inte ens den plan och ambitionen förutom i SF-litteraturen
Citera
2026-05-09, 22:35
Medlem
Majsmannen2s avatar
Jag kommer att börja tro på nånting större ännu mer.

Sen hade jag velat testa ha sex med ett ufo för att testa dess preferenser.
Citera
2026-05-09, 22:44
Medlem
Det är skrämmande många av Sveriges storkukade miljonärer som inte vet vad UFO betyder.
Citera
2026-05-09, 22:45
Medlem
Fast så länge UFO människorna inte väljer att direkt interagera med människorna blir det ju ganska så irrelevant för oss även om dessa skulle finnas? Jorden verkar ju befinna sig i någon form av karantän och det var först atombomberna som verkar ha förnyat intresset för oss sedan 2VK.
Citera
2026-05-09, 22:47
Medlem
dude2ks avatar
Det är ren propaganda..
De lyfter från Area 51 så nog är de verkliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in