2026-05-10, 07:01
Medlem
Senaste energibytet har ju skapat stora hål i luften.
Jag får iaf syrebrist av det där.
Räknas kanske som ufo?

Nu blev alla satanister lyckliga igen.
En vecka borde luften hålla ihop för en människa.
Citera
2026-05-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
För att det har rapporterats om under mer än ett halvt decennium?

Vi har haft bra kameror sen 100år tillbaka, men inte EN enda vettig bild på ett UFO? 😳😳👽👽🛸
Citera
2026-05-10, 07:40
Medlem
AlanGarners avatar
Jag är själv inte övertygad om att de varit här, mest för att avstånden i universum är så enorma så om de inte hittat nåt alternativt sätt att resa, tex maskhål, så är det kanske helt enkelt för långt.

MEN om de varit här så skulle jag gissa att 1) UFOna har inga aliens som kör, de styrs av AI, samlar in information som skickas tillbaka ”hem”.

Antagligen skulle de vilja studera oss först av flera olika skäl:

1) De vill inte dela med sig av sitt tekniska övertag ännu, kanske är de rädda när de ser hur aggressiva och hatiska vi är mot vår egen mänskliga ras. Vi skulle antagligen starta krig mot dem och då vill de ha kvar sitt tekniska övertag.

2) Om de är biologiska varelser är de kanske rädda för att sprida patogener som skulle kunna slå ut en stor del av livet på jorden. Typ som Columbus gjorde med indianerna i Sydamerika.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Om vi ändå leker med tanken att andra civilisationer skulle tagit sig över de oerhörda avstånden för att komma till vår lilla obetydliga planet, så hade det inte varit med syftet att göra runda ringar i sädesfälten eller för att dolt spionera på vår "spännande" civilisation. Enda skälet vore att ge oss kunskap. Hade de varit i behov av råvaror så finns hur många ställen som helst i universum. Hade de velat kolonisera så hade de haft teknik att göra så och jag lovar att vi redan har märkt av det.

Det har inte skett. Skälet? Ingen har bemödat sig att åka hit, eller inte har tekniken för att ta sig över de oerhörda avstånd som dejt handlar om.
Citera
2026-05-10, 07:43
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Då jordens befolkning skulle se på våra nya herrar och inse att religion är ett påhitt. Det skulle rasera världens religioner och få folk dyrka aliens.

Det där har jag hört fler säga men varför har religion med detta att göra? Varför skulle vi börja dyrka aliens?

Skulle politikerna släppa all dokumentation så kan deras position försämras radikalt. Och klamra sig fast vid makten är deras huvudsyfte. Ser medborgarna en ny världsordning med aliens kan politiker, präster och tempeldansare packa ihop.

Tänk dig att du har svår cancer, läkarna grubblar, svaren utebli. Sedan träffar du en Alien som med en enkel tanke gör dig frisk. Vem tror du på i framtiden, vem blir din nya herre?

Bara en sådan medicin som ozempic är ju politik, men i mindre skala.
Citera
2026-05-10, 08:15
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Om bevisen är så tydliga, så lägg korten på bordet. Visa oss en kraschad rymdfarkost.
Det roliga är att när bevisen väl offentliggörs så kommer det vara bilder på en sån där rund tefatsliknande farkost som man sett i varenda tecknad serie sen man var liten. Exakt så skrattretande kommer det vara. Och folk kommer svälja det med hull och hår. Så efterblivna är människor.

Det kommer inte påverka mig förrän de direktsänder vårt första möte med en utomjording. Om det sker skulle jag förstås bli väldigt paff. Man skulle följa nyhetsrapporteringen dygnet runt och vilja ha svar på så många frågor. Vad är de uppbyggda av? Hur kommunicerar de? Hur har de tagit sig hit? Är de fientliga?
Senast redigerad av HassanVonEssen 2026-05-10 kl. 08:18.
Citera
2026-05-10, 08:49
Medlem
Ufon har alltid vart verkliga. Det är därför vi benämner dom som Ufo's.
Citera
2026-05-10, 08:58
Medlem
Jag skulle bli förvånad.

Det ska finnas liv ute i universum. Okej, det kan jag köpa att det är möjligt.
De ska ta sig ut i universum och hitta jorden. Okej.
De ska alltid dyka upp i hemlighet. Ok.
De ska enbart visa sig för dem som redan på förhand trodde på dem. (de har uppenbarligen en lista på dessa troende). Okej.
Och om de råkar visa sig för någon annan, som de missat inte står på listan, så sker även det hemligt och mystiskt. Ok.

De passar även på att bygga pyramiderna. Okej.

Men inga riktiga bevis. Bara mystiska iakttagelser.
Frågetecknen = bevis för de troende.
Och om 99 av 100 i USA:s flygvapen är skeptiska.
Och 1 av 100 är lite mer positiva.
Ja, då väljer vi självklart en-procentaren och vi fortsätter att titta på spännande Youtube-videos, som bekräftar det vi redan på förhand bestämt oss för.
Citera
2026-05-10, 09:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Mars-2024 varnades det aktivt på tiktok för en ny psyop ifrån USA (såklart) angående UFON/aliens.

Meddelandet var mer eller mindre "Om du hör från officiellt håll att det finns aliens/UFON här på jorden så, nej, det gör de inte."

Man vill påverka folk att inte lyssna blint utan att först tro på saker när de får se det. Rimligt ändå.

Så det blir min hållning. Motstånd. Och då har jag ändå sett ett eller två ufon. Och då tror jag ändå att vi absolut inte är ensamma i universum.

Om min värld påverkas av skeenden som har sin grund i UFON/aliens varande på planeten så kommer jag förstås påverkas.
Men jag besitter inte blind tro till det - särskilt inte när det kommer från "higher ups" i skitlandet USA.
Citera
2026-05-10, 09:16
Medlem
Torsuss avatar
Det skulle inte påverka mig så mycket...
Jag skulle gå till jobbet som vanligt, tills jag får besked om någonting annat...
Citera
2026-05-10, 09:27
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon erkänner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo

Inte speciellt mycket, är redan övertygad om att Tellus inte kan vara den enda planeten med liv, statistiken talar emot det.

Möjligen skulle jag fundera lite extra över de där små grå männen jag sett under mina sömnparalyser.
Citera
2026-05-10, 10:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Inte speciellt mycket, är redan övertygad om att Tellus inte kan vara den enda planeten med liv, statistiken talar emot det.
Vilken statistik är det? Statistik bygger ju på insamling och analys av data - och hittills har vi inte samlat in några data alls som bevisar liv på andra planeter.
Citera
2026-05-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Frågan är felformulerad. Ufon ÄR verkliga. Det betyder bara att det är något oidentifierat som flyger.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oidentifierat_flygande_f%C3%B6rem%C3%A5l.

Annars heter det: IFO. Identifierat flygande föremål. Varför tror folk att ordet: " Ufo", är synonymt med utomjordiskt rymdskepp? Det är det inte! Så omformulera gärna rubriken, för just nu ser det väldigt löjligt ut.
Fattar vad du menar, men har svårt att formulera om rubriken utan att förutsätta ett visst scenario...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in