Jag är själv inte övertygad om att de varit här, mest för att avstånden i universum är så enorma så om de inte hittat nåt alternativt sätt att resa, tex maskhål, så är det kanske helt enkelt för långt.
MEN om de varit här så skulle jag gissa att 1) UFOna har inga aliens som kör, de styrs av AI, samlar in information som skickas tillbaka ”hem”.
Antagligen skulle de vilja studera oss först av flera olika skäl:
1) De vill inte dela med sig av sitt tekniska övertag ännu, kanske är de rädda när de ser hur aggressiva och hatiska vi är mot vår egen mänskliga ras. Vi skulle antagligen starta krig mot dem och då vill de ha kvar sitt tekniska övertag.
2) Om de är biologiska varelser är de kanske rädda för att sprida patogener som skulle kunna slå ut en stor del av livet på jorden. Typ som Columbus gjorde med indianerna i Sydamerika.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Om vi ändå leker med tanken att andra civilisationer skulle tagit sig över de oerhörda avstånden för att komma till vår lilla obetydliga planet, så hade det inte varit med syftet att göra runda ringar i sädesfälten eller för att dolt spionera på vår "spännande" civilisation. Enda skälet vore att ge oss kunskap. Hade de varit i behov av råvaror så finns hur många ställen som helst i universum. Hade de velat kolonisera så hade de haft teknik att göra så och jag lovar att vi redan har märkt av det.
Det har inte skett. Skälet? Ingen har bemödat sig att åka hit, eller inte har tekniken för att ta sig över de oerhörda avstånd som dejt handlar om.