Citat:
Nu ger jag mig in i den här sörjan er två sinsemellan. Du får ta det som en konspirationsteori eller ej. Jag har inte verifierat uppgifterna.
Är detta en konspirationsteori? Har du någon källa på denna antydda korruption?
Jag är inte förvånad över att det tar lång tid. Europa är stort och det finns extremt många företag och produkter. Sånt här görs inte på ett halvår, det måste du också begripa.
Det finns en politisk vilja och pågående projekt, därmed ser jag inget större problem. Det är nog ont om politiker i Europa som är positiva till hälsofarliga produkter. Du har ett nytt halmgubbe-argument. Ingen vill ha hälsofarliga produkter och man jobbar på att lösa problemet inom vårt befintliga system.
Det finns exakt ingenting som talar för att proletariatets skräckdiktatur i Nordkorea och liknande repressiva skitsamhällen som du älskar hade löst detta bättre.
Du har slut på argument och då griper du efter halmstrån.
Du är besegrad och då blir du helt desperat. Det är inte första gången
Jag är inte förvånad över att det tar lång tid. Europa är stort och det finns extremt många företag och produkter. Sånt här görs inte på ett halvår, det måste du också begripa.
Det finns en politisk vilja och pågående projekt, därmed ser jag inget större problem. Det är nog ont om politiker i Europa som är positiva till hälsofarliga produkter. Du har ett nytt halmgubbe-argument. Ingen vill ha hälsofarliga produkter och man jobbar på att lösa problemet inom vårt befintliga system.
Det finns exakt ingenting som talar för att proletariatets skräckdiktatur i Nordkorea och liknande repressiva skitsamhällen som du älskar hade löst detta bättre.
Du har slut på argument och då griper du efter halmstrån.
Du är besegrad och då blir du helt desperat. Det är inte första gången

I alla fall, en ingenjör som jobbat på BASF berättade en gång för mig lite om hur det går till. Och det är inte jätteroliga grejer.
För det första så fullkomligt pumpar dom ut nya syntetiska kemikalier på löpande band. Tusentals. Deras område i Tyskland är som en liten stad, dom är oerhört stora, och har mycket makt när det kommer till vad dom tillåts göra.
Testerna är högst tveksamma och framförallt testas i princip ingen cocktail-samverkan. Man vet alltså egentligen inte hur dom här sakerna påverkar människor - för allt som oftast så innehåller produkter med syntetiska kemikalier flera syntetiska kemikalier - först när dom nått marknaden.
Och egentligen inte då heller naturligtvis, i och med att det i princip är praktiskt omöjligt att följa upp.
Dessutom vet väl varje inköpare att leverantörer och producenter gör vad dom kan för att kapa varje liten krona, så länge dom håller sig inom lag o regler osv (såtillvida dom inte gör det, men det är ju på många sätt en annan femma). Det betyder inte att det är en bra grej. Men det betyder att vi behöver mer och mer och mer lagar och regler… det är en soppa allting.
(Och nej, det betyder inte att jag är på TS sida gällande lösningar.)
Senast redigerad av jcocker 2026-05-09 kl. 15:18.
Senast redigerad av jcocker 2026-05-09 kl. 15:18.