2026-05-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det stämmer, det är den.

Tack! Nu har jag också lyckats kolla hans facebook.

Men hur funkar det egentligen när man blir häktad och sen dömd?

Borde hans fb inte stängts ner på grund av utredningen etc?

Eller hans anhöriga göra det (alltså stänga hans fb)? Men de kanske inte vill ha nåt att göra med honom. Eller vill han inte ge ut sitt lösenord...
kanske finns mer (bevismaterial) på facebook...men då borde ju polis/åklagare redan kollat och utrett och stängt ner...

Och om jag utgår från bilderna måste hans barn vara ungefär i BO:s ålder...(ca 14 år)

Finns han på Dumpen också måhända? De brukar ju vara pigga på att rapportera när någon storgädda varit i farten...
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2026-05-08 kl. 20:28.
Citera
2026-05-08, 20:09
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag bara konstaterar fakta...
Jag vet inte om hon var under 15 när han antastade henne.
Intressant skulle vara att veta om hon var oskuld.
Finns ingen fakta i det du skriver. Han kan få skärpt påföljd om han överklagar och den som inte är 18 år är ingen kvinna. Det står i domen att hon var oskuld, hon berättade det i vittnesmålet. Jobba lite på att få något enda rätt.
Citera
2026-05-08, 20:54
Medlem
Citat:
Handikappad... Hon har någon NPF och psykisk ohälsa. Men det har ju inte framgått vad det är. Uppenbarligen inget som påverkat hennes sexuella liv och lust och förmågan att själv ha en vilja att ha sex med någon och kunna ge sitt samtycke. Visserligen kan man ha fel omdöme och ge samtycke utan att förstå att det är fel. Men tror inte så är fallet här. Hon visste vad hon höll på med. Det är inget fel på henne intellektuellt. Det är M det är fel på. Äckelgubbe som inte kan hålla sig till tjejer i hans egen ålder. De är tillräckligt gamla för att kunna vara hans egna barn. Hade inte trott på straffet han fick. Men det var bra och rätt åt honom. Hoppas verkligen att hovrätten inte sänker när han överklagar.

Har svårt att tro att de sänker straffet, överklagar M så talar han om att han inte är införstådd med vad han gjort mot flickan, det har han iofs redan bevisat en sissådär 4 ggr i veckan i ca ett år, men att överklaga domen i detta fall, där han i sin position utnyttjat en ung flicka, det tror jag höjer straffet?
Citera
2026-05-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Finns ingen fakta i det du skriver. Han kan få skärpt påföljd om han överklagar och den som inte är 18 år är ingen kvinna. Det står i domen att hon var oskuld, hon berättade det i vittnesmålet. Jobba lite på att få något enda rätt.
Om Magnus som enligt min uppfattning är ett fruktansvärt missfoster överklagar sin dom. Då hoppas jag att han får 10 år bakom galler. Hur kan man utnyttja en stackars flicka i beroendeställning. Min uppfattning är att Magnus är ett missfoster.
Citera
2026-05-08, 21:00
Medlem
Sicken läskig typ usch!!
Citera
2026-05-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Han har inget att förlora på att överklaga och allt vinna.
Hans advokat kommer trycka på det att det var en ömsesidig kärleksrelation.
Visst var det beroendeställning men ligger det inte i kvinnors natur att falla för män med hög status och makt?

Ömsesidig kärleksrelation, kan han ju försöka med, han ville inte att någon skulle veta om dom ens…säger ju allt att han visste att han utnyttjade flickan och inte tvärtom flickan som utnyttjade gubben?
Den här tjejen sökte nog snarare trygghet och sånt bör väl rektor M förstått att inte utnyttja till sin fördel?
Jag tror inte att han vinner på att överklaga, tvärtom han bör få högre straff om han gör det?
Citera
2026-05-08, 21:46
Medlem
GM är ett kromosomhaveri! Han borde steglas!
Citera
2026-05-08, 22:13
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Herregud!!!

Du menar att det inte är våldtäkt om en cirka 45-årig man har sex med en 15-åring som inte är oskuld????

För domstolen är det viktigt att veta om hon var sexuellt aktiv eller oskuld.

Enligt brottsbalken får man sin sexuella självbestämmanderätt när man har fyllt 15 år. Så länge det finns samtycke... spelar åldersskillnaden ingen roll.
Det är dock moraliskt förkastligt...

I detta fall utnyttjade han sin ställning som rektor och stödperson.
Citera
2026-05-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ömsesidig kärleksrelation, kan han ju försöka med, han ville inte att någon skulle veta om dom ens…säger ju allt att han visste att han utnyttjade flickan och inte tvärtom flickan som utnyttjade gubben?
Den här tjejen sökte nog snarare trygghet och sånt bör väl rektor M förstått att inte utnyttja till sin fördel?
Jag tror inte att han vinner på att överklaga, tvärtom han bör få högre straff om han gör det?
Håller med dig till 100% Magnus som rektor utnyttjar en stackars flicka i beroendeställning ska sitta inlåst i minst 10 år.
Citera
2026-05-08, 23:34
Medlem
Och ingen har info ang A? Hur ställer hon sig till detta??

Hon bör inte jobba kvar som rektor för förskola om hon fortsätt tänkt ha relation med M….
Citera
2026-05-09, 02:49
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Oavsett om rektor Magnus får sänkt straff i HR så finns det ingen väg tillbaka till ett någorlunda normalt liv. Han är en stämplad barnvåldtäktsman resten av sitt liv. De eventuella arbeten han kan få i framtiden är program för f.d. brottslingars revanch i samhället, och detta är vanliga pissjobb som klottersanerare på tåg osv med en nettolön på 15.000 kr efter skatt. Det blir garanterat inget stort och fint hus med en Polestar 2 på garageuppfarten. I stället en sunkig soc-lägenhet med en rostig och obesiktigad Volvo 740 på flerbilsparkeringen. Var det värt det, Magnus?

740? Nä nä nä. En risig v70 eller sunkets s60 kmr det bli. Rostiga skärmar å gnisslel om remmarna. Så går det, rektorjävel!!!
Citera
2026-05-09, 05:09
Medlem
Citat:
Handikappad... Hon har någon NPF och psykisk ohälsa. Men det har ju inte framgått vad det är. Uppenbarligen inget som påverkat hennes sexuella liv och lust och förmågan att själv ha en vilja att ha sex med någon och kunna ge sitt samtycke. Visserligen kan man ha fel omdöme och ge samtycke utan att förstå att det är fel. Men tror inte så är fallet här. Hon visste vad hon höll på med. Det är inget fel på henne intellektuellt. Det är M det är fel på. Äckelgubbe som inte kan hålla sig till tjejer i hans egen ålder. De är tillräckligt gamla för att kunna vara hans egna barn. Hade inte trott på straffet han fick. Men det var bra och rätt åt honom. Hoppas verkligen att hovrätten inte sänker när han överklagar.

de äkliga är väl att han haft en position på flickans skola där han haft inflytande över henne. Inte speciellt smart gjort att utnyttja henne då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in